خبرگزاری کار ایران

از بارسا و درخشش فاتی تا تلاش غیر قانونی جورج بوش برای بازگشت

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۶۷

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص مسائل روز فوتبال دنیا و نقاط مشترکش با سینما نوشت.

به گزارش ایلنا، بهمن فروتن از چهره‌های مطرح فوتبال ایران و از علاقه‌مندان به سینما است که یادداشت جالبی از شباهت‌های این دو نوشته است که در زیر می‌خوانید:

"هم‌زمان با بازی بوروسیا دورتموند از طریق اینترنت، تلویزیون فیلم «در دره الاه» را نشان می‌داد. تصمیم بر اینکه کدام را ببینم سخت بود البته، من فیلم را یک بار دیده بودم.

تامی لی جونز پسر اولش را در سقوط بالگرد ارتشی از دست داده بود و اینک پسر دومش پس از بازگشت از جنگ عراق مفقود شده بود.

در راه پادگان، پدر که یک ارتشی بازنشسته منضبط بود، از اتومبیلش پیاده می‌شود چون متوجه می‌شود که یک کاستاریکایی از خدا بی‌خبر پرچم آمریکا را سر و ته افراشته است. با پایین آوردن و دوباره افراشتن آن توضیح می‌دهد پرچم سر و ته برافراشته آمریکا به معنای این است که این کشور در کثافت خودش گیر کرده است. پس از تحقیقات، مشخص می‌شود که پسرش را کشته‌اند و نتیجه تحقیقات و کشف حقیقت آنقدر حقارت‌آمیز بود که این ارتشی منضبط در راه منزل دوباره از خودرویش پیاده می‌شود و به کاستاریکایی این بار باخبر می‌گوید پرچم را پایین بیاور تا آن را برعکس بالا ببریم و فیلم با این پیام سمبولیک به پایان می‌رسد.

تا به حال دو بازی همزمان در دو تلویزیون کنار هم را چندین و چند بار دیده بودم ولی یک بازی فوتبال و یک فیلم را همزمان دیدن، تجربه جالبی بود به همین دلیل دیگر شکی نداشتم که بازی بارسا - لوانته و فیلم «حقیقت» به هنرپیشگی رابرت ردفورد کهنه‌کار را هم می‌توانم همزمان از اینترنت و تلویزیون ببینم.

 بارسا با دو گل دقایق 30 و 31 آنسو فاتی 17 ساله از لوانته جلو می‌افتد و در تلویزیون، رابرت ردفورد و همکارش به دنبال این حقیقت‌اند که جرج دبلیو بوش از خدمت سربازی فرار کرده و برای کاندیداتوری دوباره ریاست جمهوری، قوانین ایالات متحده آمریکا را زیر پا گذاشته است.

 بوش دوباره انتخاب می‌شود و دمار از روزگار آنهایی که حقیقت را یافته بودند، درمی‌آورد و همه را بیکار می‌کند. در واقع، در فیلم «حقیقت» پرچم آمریکا را این بار خود مسئولین بلندرتبه‌اش برعکس آویزان می‌کنند.

«کیگالی در روشنایی، وزیر در تاریکی» تیتر یکی از مطلب‌های گذشته بود که تبدیل شده بود به «کیگالی در روشنایی»، یعنی وزیر در تاریکی‌اش افتاده بود. در این مطلب وزیر ورزش رواندا گفته بود، وزیر بودن در کشورهای کم پول کار بسیار مشکلی است. برای اینکه برق پایتخت در نتیجه تمرین شبانه تیم ملی فوتبال در استادیوم ملی این شهر قطع نشود، وزیر می‌بایست بیست سال در تاریکی بنشیند. تیتر از دست ستون‌آراها افتاده بود و نصفش گم شده بود.

برای اینکه تیتر نشکند معمولاً از نوع پلاستیکی‌اش استفاده می‌کنند مثل همین تیتر بالا «شرق میدان تره‌بار»؛ پرچم فوتبال ما را مدت‌ها است سر و ته آویزان کرده‌اند. دوستان، رو راست، فکر می‌کنید با این تیترهای پلاستیکی می‌شود پرچم فوتبال‌مان را در قواره درست آویزان کرد؟"

 

بهمن فروتن

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز