خبرگزاری کار ایران

سعید رمضانی:

به پیشکسوتان استقلال حق می‌دهم علیه من انتقاد کنند/ زور استقلال بیشتر از پرسپولیس است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۳۹

سعید رمضانی در شرایطی گام به استقلال گذاشت و روی صندلی سرپرستی تیم نشست که هیچ سابقه‌ای در این باشگاه نداشت.

به گزارش ایلنا، تنها ارتباط او با باشگاه استقلال شاید به همان ارتباط فامیلی‌اش با ناصر حجازی مربوط باشد وگرنه سعید رمضانی را هرگز با پیراهن استقلال ندیده بودیم. با این پیشینه حضور سعید رمضانی به عنوان سرپرست تیم و در شرایطی که بسیاری از پیشکسوتان می‌توانستند چنین پستی را بپذیرند قدری عجیب بود اما خواست فرهاد مجیدی و از طرفی انگیزه‌های سعید رمضانی برای حضور در این پست باعث شد تا سرانجام داماد ناصر حجازی سر از جایگاهی درآورد که پیش‌تر بزرگانی همچون منصور پورحیدری روی آن جلوس کرده بودند. رمضانی با آگاهی از نقطه‌ای که در آن قرار گرفته، می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی را میان خود و پیشکسوتان استقلال از میان بردارد و سرپرست خوبی برای استقلال باشد... .

استقلال با روند مثبتی پیش می‌رود که این وضعیت مطلوب در آستانه مهم‌ترین بازی فصل بسیاری را به کسب بردی تازه امیدوار کرده است.

همانطور که گفتید ما روند مثبتی را طی کردیم و نتایج خوبی رقم خورده. ما دو بازی در پلی‌آف آسیا داشتیم که با برد‌های پرگل تمام شد. زدن 8 گل در دو بازی پلی‌آف کار ساده‌ای نبود. بعد از آن هم توانستیم نفت مسجد‌سلیمان را در اولین حضورمان در نیم‌فصل دوم در لیگ برتر شکست دهیم.

این بردها ملاکی برای تکرار آن در دربی هم هست؟

بچه‌ها نشان دادند که مرد روز‌های سخت هستند. ما در شرایطی الریان و الکویت را بردیم که با مشکلاتی مواجه بودیم. اگر به یاد داشته باشید چند روز تمرینات ما تحت‌الشعاع بارندگی بود و با تمرینات ناقص به بازی‌های آسیایی رفتیم. شاید هر تیم دیگری بود لطمه می‌خورد اما غیرت بازیکنان و تصمیم‌های درست کادرفنی باعث شد تا از پس این بازی‌ها برآییم.

شما تجربه بازی در دربی را نداشتید و شاید با فضای این بازی چندان آشنا نباشید اما به هر حال سابقه شما در فوتبال ایران کم نیست، ضمن اینکه در خانواده‌ای استقلالی و فوتبالی زندگی می‌کنید. کفه ترازو در دربی به نفع کدام تیم سنگین‌تر است؟

من در هر تیمی باشم کفه ترازو را به نفع تیم خودم سنگین می‌دانم اما فارغ از این حس باید بگویم حقیقتاً استقلال تیم بهتری است هرچند که شرایط دربی ایجاب می‌کند با احتیاط حرف بزنیم. با این حال من اعتقاد دارم این استقلال زور بردن پرسپولیس را دارد.

حتی در غیاب شیخ دیاباته که هنوز هم معلوم نیست به دربی می‌رسد یا نمی‌رسد؟!

نگاهی به جوان‌های تیم ما بکنید. در تیم ما بازیکنان مستعد بسیاری حضور دارند که می‌توانند جای شیخ را پر کنند. ما اصلاً احساس کمبود نمی‌کنیم. تردید نکنید غیبت دیاباته نه از لحاظ انگیزشی برای استقلال مشکل ایجاد می‌کند و نه از لحاظ فنی. ما در تیم‌مان کم بازیکن نداریم که بتوانند جای دیاباته را پر کنند. با این حال من امیدوارم که شیخ به این بازی برسد. پزشکان در تلاشند و باید تا روز بازی صبر کرد.

شما هم با این استدلال موافقید که اگر استقلال دربی را ببرد راهش برای قهرمانی هموار می‌شود؟ حتی بعضی‌ها شجاعت به خرج می‌دهند و می‌گویند استقلال دربی را ببرد قطعاً قهرمان می‌شود!

ملاک فقط این بازی نیست اما پیروزی در دربی تأثیر بسیار زیادی در روند یک تیم دارد. من اعتقاد دارم که اگر دربی را بردیم باید قابلیت حفظ این وضعیت بعد از دربی را هم داشته باشیم. استقلال باید بتواند شرایط خوب خودش را تا آخر فصل حفظ کند چون رقابت در لیگ بسیار سخت و دشوار است و هفته‌های آخر بسیار تعیین کننده. به هر حال ما امیدوارانه پیش می‌رویم و هدفی هم جز این نداریم که هواداران را خوشحال کنیم.

سرپرستی تیم استقلال تا امروز برای شما دشوار نبوده؟

من با دلم به استقلال آمدم. این را همیشه می‌گویم. اصلاً بحث سختی و دشواری نیست. دارم کارم را انجام می‌دهم و سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. روزی که این پست به من پیشنهاد شد به چیزی جز موفقیت استقلال فکر نکردم. من استقلال را دوست دارم و هر آنچه در توانم باشد انجام می‌دهد.

روزی که به عنوان سرپرست استقلال انتخاب شدید برخی از پیشکسوتان باشگاه نسبت به انتخاب شما واکنش‌های تندی نشان دادند و گفتند که باید از زیر مجموعه پیشکسوتان استقلال یک نفر به عنوان سرپرست انتخاب می‌شد. با این حجم از انتقاد‌ها چطور کنار آمدید؟

قبل از اینکه انتخاب شوم می‌دانستم که واکنش‌هایی خواهد بود. من به پیشکسوتانی که علیه من انتقاد کردند حق می‌دهم. شاید حق با آنها باشد اما من سعی کردم از همه پیشکسوتان استقلال رخصت بگیرم و بعد در این پست مشغول شوم. آنها درباره من دیدگاه خودشان را بیان کرده‌اند و من هم سرم توی کار خودم هست و سعی می‌کنم تا روزی که در این سمت باشم بهترین عملکرد را از خودم به جا بگذارم. قطعاً اگر کار من در استقلال خوب باشد آنها هم راضی خواهند شد. سعی می‌کنم نماینده خوبی برای آنها در پست سرپرستی تیم باشم. می‌دانم جای چه کسانی نشسته‌ام. می‌دانم که روزی منصور پورحیدری در این صندلی می‌نشست. برای من افتخار است که جا پای این بزرگان گذاشته‌ام و تلاشم این است که بهترین باشم.

دربی همیشه با تنش‌هایی همراه است. شما به عنوان سرپرست تیم چه پیامی برای هواداران تیم‌تان دارید؟

به هواداران استقلال می‌گویم که بچه‌ها در این روزهای سخت خودشان را نشان داده‌اند و سخت تلاش کرده‌اند. بازیکنان استقلال همگی به فکر خوشحال کردن هواداران هستند اما رسیدن به موفقیت در این بازی مستلزم حضور تماشاگران هم هست. من از هواداران استقلال می‌‌خواهم فقط تیم خودشان را تشویق کنند تا جو بازی متشنج نشود. اینطوری راه برای موفقیت استقلال هم هموار‌تر خواهد شد.

گفتگو: حمیدرضا عرب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز