خبرگزاری کار ایران

ماجرای عجیب بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۳۳

این اولین بار است که فدراسیون فوتبال ایران حکم محرومیت یک باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالات را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، در چند وقت اخیر البته فدراسیون با بستن موقت پنجره نقل و انتقالات، باشگاه‌های لیگ یک را مجبور می‌کرد که بخش کوچکی از بدهی‌های بزرگ خود را بپردازند اما محرومیت یک باشگاه لیگ برتری از دو پنجره نقل و انتقالات به دلیل تخلف در عقد قرارداد، نمونه جدیدی در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال است. باشگاه فولاد خوزستان به دلیل تخلف در قرارداد ناکامش با محمد بلبلی و با شکایت باشگاه سپیدرود از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شده و جالب است که این‌بار فدراسیون از مماشات در پرونده‌های اینچنینی دست برداشته است.

پیش‌تر فقط فیفا باشگاه‌های ایرانی را با چنین محرومیت‌هایی مواجه کرده بود و فدراسیون فوتبال ایران همیشه مقابل بی‌تعهد بودن باشگاه‌ها در مسائل مالی یا قراردادها کدخدامنشانه رفتار می‌کرد و انگار خود را در نقش ریش‌سفید می‌دید. فدراسیون با این توجیه که سعی می‌کند به باشگاه‌ها آسیب کمتری برسد همیشه مشغول مماشات بود. حتی فدراسیون فوتبال در ارائه اطلاعات دقیق درباره وضعیت اقتصادی و مالکیتی باشگاه‌ها منافع کوتاه‌مدت را می‌دید و باشگاه‌های ایرانی همیشه نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت‌های مالی شفاف و بدون بدهی داشتند و حتی خصوصی بودند و تراز مالی‌شان هم مثبت بود. یک وضعیت خیالی و رویایی که با آنچه درباره باشگاه‌ها می‌دانیم، فرسنگ‌ها فاصله دارد. 

مهدی تاج در آغاز فصل جاری لیگ برتر گفته بود: «در گذشته اگر باشگاه‌ها بدهکار بودند، سازمان لیگ با همکاری و اغماض سعی کرده با تیم‌ها راه بیاید تا بتوانند مسابقات را برگزار کنند و تیم‌ها متضرر نشوند اما از این پس هر باشگاهی باید بدهی‌های خود را تعیین تکلیف کند. در غیر این صورت اجازه بازی نخواهد داشت.» 

تاج از فدراسیون فوتبال رفت و تا روزی که رئیس فدراسیون بود، این حرف‌هایش به عمل نزدیک هم نشد. هشدار آغاز فصل تاج هم روند را تغییر نداد. باشگاه‌ها یاد گرفته‌اند که می‌توانند بیشتر از درآمد خود هزینه بتراشند و پرداختش هم به عهده مدیران آینده است. تا روزی که فدراسیون فوتبال همچون یک نهاد مستقل و جدی با باشگاه‌ها برخورد نکند و بازتاب تصمیم غلط برای باشگاه سنگین نباشد، تاج فقط با این حرف‌ها یک خبر برای خبرگزاری‌ها تولید کرده و باشگاه‌ها هم راه خود را می‌روند و اعتنا به این حرف‌ها نمی‌کنند. باشگاه‌ها در تولید هزینه از هم سبقت می‌گیرند، هواداران جوان حتی باشگاه‌ها را ترغیب می‌کنند به اینکه بیشتر هزینه کنند، لیدرها عربده می‌زنند که گران‌تر بخرید و تجمع می‌کنند. 

مدیران دست و پای خود را گم می‌کنند و البته کمی بعد خود را در میانه معامله‌های گزاف، خوشبخت می‌بینند. حتی افتخار می‌کنند که بدون پول زیر قراردادهای بزرگ را امضا می‌کنند و شاید نمی‌دانند که در آینده نزدیک بابت همان قراردادها سرزنش می‌شوند. با این حال ملالی ندارند و از گرانی حظ می‌برند. هشدارهای تاج به باشگاه‌ها هم گوشه‌ای از این داستان است و برای انسجام یک قصه لازم به نظر می‌رسد تا همه چیز آماده شود برای یک سقوط دنباله‌دار به روایت مدیران فوتبال ایران. حالا محرومیت فولاد به دلیل تخلف در قرارداد با یک بازیکن نمونه جدیدی از برخورد فدراسیون فوتبال با تخلفات باشگاه‌هاست. شاید فدراسیون فوتبال اگر رئیس داشت، پیش از اعلام این رأی راهی برای مماشات پیدا می‌شد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز