خبرگزاری کار ایران

جمی‌ها دورتموند ایران را سقوط دادند!

پارس جنوبی در یک قدمی انحلال و سقوط (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۴۷

بازیکنان تیم پارس‌جنوبی پس از استعفا مدیرعامل و سرپرست این تیم در تمرینات حضور نیافتند تا بازی‌شان برابر سایپا در ابهام قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پارس جنوبی جم از ابتدای لیگ نوزدهم درگیر مسائل مختلف مالی بوده است تا جایی که در نیم نیز فراز کمالوند با کناره گیری از سمت خود در سرمربیگری به واسطه بهانه مشکلات مالی از کار کنار رفت. موضوعی که طی این روزها باعث شده با تداوم این وضعیت حتی شایعه پایان حضور پارس جنوبی در جدول لیگ برتر را نیز بهمراه داشته باشد و مدیران جمی موفق به حل مشکلات تیم تاکنون نشده‌اند.

مشکلات مالی پارس جم از فصل گذشته استارت خورد و آنها در مقطعی بارها با اعتصاب در تمرین و اعتراض به مسائل مالی خبرساز شدند و اخباری نیز مانند مشکلات مالی برای سفر، برگزاری مسابقات، اردو و هزینه اسکان و پرداختی مطالبات نیز همواره از این تیم به گوش می‌رسد. 

شرایط سخت پارس جنوبی در نیم فصل گذشته باعث شد تا فراز کمالوند در نهایت تصمیم به پایان همکاری با این باشگاه بگیرد و مرادی مدیرعامل باشگاه که مقابل مشکلات بزرگی قرار گرفته بود در آن مقطع قول بدهد تا باشگاه را از شرایط بحرانی خارج کرده و با دستیابی به اهداف خود در ادامه فصل بتوانند هواداران را از نگرانی خارج کنند.

آنها البته با تمامی مشکلاتی که داشتند، با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی حضوری موفق در تعطیلات نیم فصل داشتند. با جذب چند بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی و باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی و در شرایطی که هواداران با توجه به وعده مدیران امیدوار به پایان مشکلات بودند، ناگهان اخبار ناامیدکننده بار دیگر به بحث اصلی حول طلایی پوشان جمی تبدیل شد.

در شرایطی که قرار بود با توجه به تامین اعتباری 5 میلیاردی، مشکل پرداختی مطالبات بازیکنان برطرف شود، در اتفاقی عجیب این پول در سازمان ورزش جم بلوکه شد تا خشم بازیکنان و اعتصاب آنها را در پی داشته باشد. موضوعی که باعث شد تا مراد مرادی، مدیرعامل این باشگاه اقدام به طرح استعفای خود کند و در ادامه نیز چراغی، سرپرست باتجربه باشگاه نیز از سمت خود کنار رفت تا مشکلات بیش از پیش پررنگ شود. 

پارس جنوبی در یک قدمی انحلال و سقوط  (گزارش ویژه)

پارس جنوبی در یک قدمی انحلال و سقوط  (گزارش ویژه)بازیکنان پارس جنوبی که امیدوار بودند با پرداختی 5 میلیاردی به باشگاه، مشکلات آنها نیز برطرف شود و بعد از مدت‌ها پرداختی مطالبات خود را شاهد باشند، با این شرایط و استعفای دو عضو باشگاه تصمیم به اعتراض دسته جمعی گرفته‌اند. اعتراضی که با عدم تمرین طی روزهای اخیر همراه بوده و طبق ادعای آنها در بازی این هفته نیز برابر سایپا به میدان نخواهند رفت. 

یک تصمیم که می‌تواند مسلما به قیمت نابودی رویای جمی‌ها برای تداوم حضور در لیگ برتر تبدیل شود. پارس جم و سایپا اکنون در رده پایین جدول حضور دارند و عدم حضور پارس در این بازی می‌تواند بازی را مقابل رقیب مستقیم‌شان با شکست همراه کند و آنها یک گام دیگر به سمت سقوط پیش بروند. این در حالیست که در صورت تداوم این شرایط و در شرایطی که پارس در بازی هفته آینده خود نیز این اقدام را تکرار کند و مقابل حریف حاضر نشود، طبق اساسنامه مسابقات به صورت خودکار از جدول کنار گذاشته خواهد شد و به لیگ پایین سقوط خواهد کرد. 

هومن افاضلی، سرمربی نیم فصل دوم پارس جنوبی در آخرین واکنش خود به این موضوع اعلام کرده: ما تمامی تلاشمان را کردیم تا بتوانیم پارس را به شرایط مطلوب برسانیم. مسئولین استانی خودشان باید پاسخگوی هواداران شهرستان جم باشند.

پارس جم در روندی قابل توجه حرکت خود را از لیگ دسته دوم تا لیگ برتر طی سه سال دنبال کرده بود. آنها ابتدا با مهدی پاشازاده به لیگ آزادگان صعود کرده بود و بعد از آن نیز با مهدی تارتار با کسب نتایج درخشان راهی لیگ برتر شدند. نمایش خیره کننده آنها در اولین فصل حضورشان در لیگ برتر با کسب نتایج موفق و حضور در رده پنجم جدول به کار پایان دادند. لیگ هجدهم اما اولین فصل برای مشکلات مالی آنها بود؛ تیمی که توانسته بود ستاره‌های درخشانی با حضور علی دشتی، فرشاد محمدی مهر، ابراهیم صالحی، میثم تیموری و... را در اولین سال حضورش مطرح کند و در نهایت مشکلات مالی آنها را به سمت سقوط پیش برده است. جایی که علیرغم عشق و علاقه خالص به فوتبال و حمایت ویژه هواداران جمی، بی توجهی مسوولان استانی یک اتفاق تلخ را پیش پای طلایی پوشان قرار داده و شاید باید زودتر از این تیتر زد" دورتموند ایرانی سقوط کرد"

پارس جنوبی در یک قدمی انحلال و سقوط  (گزارش ویژه)در این سقوط اما مانند تمام استان‌ها و البته در جم بیشتر، ردپای مدیران بیشتر دیده می‌شود؛ مدیرانی که حضور در جایگاه وی آی پی استادیوم تختی جم را در دوران انتخابات بهترین فرصت برای تبلیغ خود می‌دیدند و اکنون اما خود را دور از خدماتی که می‌تواند خوشحالی هواداران جمی را در پی داشته باشد، قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز