خبرگزاری کار ایران

طالقانی: دلم می‌خواهد ورزش ما سرش به آسمان ساییده شود / باید به پای ورزش پول بریزیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۹۹

پیشکسوت کشتی گفت: جمع‌آوری چیزهایی که مربوط به آقا تختی است کار قشنگ و سطح بالایی است. این کار باعث می‌شود بینش مردم نسبت به تختی و مرام پهلوانی بهتر شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا طالقانی در حاشیه مراسم رونمایی از دست‌نوشته‌های جهان پهلوان تختی، اظهار داشت: این کار محترم است و باید به آن ارج نهاد، کار بسیار قشنگی است که در دنیا متداول بوده و امروز در این مملکت انجام می‌شود. این مراسم انگیزه زیادی برای جوان‌ترها و امید و خوشحالی برای قدیمی‌ترها است که هیچ چیزی نخواستند غیر از این لبخندی که ما از آنها دریغ کردیم. کار بسیار جالب و خوبی است که خود من کمترین هم به وجد آمدم. من فهمیدم دیروز کاری کرده بودم که امروز آن کار حداقل گم نشود. 

طالقانی در مورد اضافه کردن دست‌نوشته‌های تختی به این موزه، عنوان کرد: خود موزه یک یادآوری به نسل جوان است، جمع‌آوری چیزهایی که مربوط به آقا تختی است کار قشنگ و سطح بالایی است. این کار باعث می‌شود بینش مردم نسبت به تختی و مرام پهلوانی بهتر شود. به نظر من این کار جاذب و با خلاقیت است، من خیلی وقت است که دنبال این چیزها می‌گشتم. آقا تختی را یکبار بیشتر ندیده‌ام، جاذبه‌های او آنقدر زیاد است که حتی دست‌نوشته‌هایش هم می‌تواند برای همه الگوی خوبی باشد. باید به بچه‌های کمیته ملی المپیک و موزه که این کار را جمع‌آ‌وری می‌کند تبریک گفت. 

پیشکسوت کشتی ایران در خصوص وضعیت این روزهای این رشته ورزشی تصریح کرد: کار ورزش خیلی سخت است، حمایت و بودجه کم است، باید پیش از این کارهایی انجام می‌دادند که تا به حال نشده اما باید برای دیکته‌ای که تازه می‌نویسند، صبر کنیم. ما خیلی کار داریم اما احساسم این است که بچه‌های ما در المپیک می‌درخشند و اگر چه دیر است اما بد نیست. انشاءالله بچه‌های ما به جایی برسند که مدال‌های خوب بگیرند و مردم خوشحال شوند.

وی در خصوص مصدومیت حسن یزدانی گفت: حسن یزدانی خیلی سال است که امید اول ما است و خیلی‌ها پشت باد او خوابیدند و کاری نکردند. ما باید چند نفر مثل حسن یزدانی داشته باشیم که انشاءالله این اتفاق هم می‌افتد.

طالقانی در مورد اینکه به نظر می‌‌رسد دل پری دارد‌، تصریح کرد: دلم می‌خواهد ورزش ما سرش به آسمان ساییده شود. ما حق‌مان این نیست. باید چند نفر مثل حسن یزدانی برای المپیک دپو کرده باشیم و با دست پر به آنجا برویم نه اینکه اما و اگر داشته باشیم. قدیمی‌ترها می‌گفتند هر چقدر پول بدهی آش می‌خوری الان باید برای ورزش‌مان پول خرج کنیم، اگر می‌خواهیم مدال بگیریم. در سیاست می‌‌بینید که هر کاری کنیم گرفتن یک مدال چه اثراتی دارد. وقتی یک نفر طلا می‌گیرد و بالا می‌رود یعنی یک دنیا افتخار برای این مملکت، بنابراین باید به پای ورزش پول بریزیم تا درو کنیم و الان به نظرم کم‌کاری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز