خبرگزاری کار ایران

از باشوی کوچک تا شیخ؛ دستانی که صعود استقلال را امضا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۲۲۵

استقلال امروز در بازی حساس و سرنوشت ساز به مصاف الریان قطر خواهد رفت.

به گزاش ایلنا، شنبه شب که استقلال با یک بازی بسیار خوب الکویت را خلع ‌سلاح کرد و از مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مرحله سوم آن ارتقا یافت، مهدی قائدی نمایشی بد و دور از بازی‌های خوب قبلی‌اش در این فصل داشت و این بار زوج آفریقایی او شیخ دیاباته بود که با زدن دو گل از سه ‌گل آبی‌های تهرانی زحمت اصلی صعود آنان را کشید و به مرد اول این میدان تبدیل شد و یک بار دیگر ناظران را به صرافت قیاس - البته غلط - خود با مامه تیام مهاجم موفق دو فصل پیش استقلالی‌ها انداخت.

پس از تفوق بر حاشیه‌ها

اما امشب که استقلال در مرحله سوم پلی‌آف میهمان تیم بسیار قوی‌تر الریان قطر است، شاید فقط حضور فیزیکی دیاباته و دلاوری‌های وریا غفوری و مانورهای رضاوند و مدیریت کریمی به کمک‌اش نیایند و کلید گشایش بازی در دست‌های «کوچک مرد» توانای آبی‌ها باشد، جوان 21 ساله‌ای که گفته می‌شود حاشیه‌های فراوان سابق خود را به فراموشی سپرده تا همه قابلیت‌های فنی فوق‌العاده‌ای را که در بازی و نحوه کار خود دارد، رو کند و عصای دست آبی‌ها در یک دوره زمانی بسیار شلوغ و نامناسب شود. دوره‌ای که استقلال تا مرز کناره‌گیری از مطرح‌ترین لیگ سراسری قاره کهن پیش رفت و وقتی هم تصمیم به حضور در میدان گرفت، متوجه شد که فقط 48 ساعت وقت برای مقابله با الکویت در مرحله دوم پلی‌آف دارد؛ چیزی که از آن نهراسید و نتیجه فوق‌العاده شنبه شب را در خاک امارات رقم زد.

 پیامدهای ناکامی «امید»

برخی می‌گویند نمایش ضعیف مهدی قائدی طی دیدار با الکویت محصول روحیه بد او بابت حذف پر سروصدای تیم ملی امید از دور نهایی انتخابی المپیک 2020 در خاک تایلند بوده است؛ آنجا که وی در دقایق آخر مسابقه سرنوشت‌ساز با چین دروازه‌ خالی و 5/7 متری حریف را گم کرد و ضربه سرش را با اختلاف زیاد به کنار دروازه و به اوت زد و آه از نهاد همگان برآورد زیرا اگر آن توپ گل می‌شد و فرصت‌های مسلم دیگر ایرانی‌ها به هدر نمی‌رفت، آن روز نه ازبکستان بلکه امیدهای ایران راهی مرحله حذفی می‌شدند و به رویای حضورشان در المپیک 2020 استمرار می‌بخشیدند. در پی آن واقعه غریب و پرافسوس قائدی از هر سو لعن و نفرین شد و فوتبالدوستان و حتی چند مقام ورزشی کشور وی را بابت آن فرصت‌سوزی غریب نکوهش کردند. حتی اگر آن فرصت بزرگ هدر رفته در کار نبود، ناکامی مجدد امیدها در راه صعود به المپیک آنقدر تأثیرگذار بود که قائدی را در روزهای بعدی کمرنگ کند و وی به وقتی بیشتر برای غلبه بر این عارضه نیاز داشته باشد.

یک زوج موفق

نمی‌دانیم سه روز فاصله بین دیدار شنبه شب با الکویت و مسابقه سه‌شنبه شب با الریان برای چنان موضوعی کافی بوده است یا خیر اما این نکته مشخص است که اگر استقلال می‌خواهد در زمین الریان قطر مجوز صعود بگیرد و به جدول اصلی این مسابقات راه یابد، نیازمند یک مهدی قائدی کاملاً آماده و با‌روحیه است و اگر او وضع روانی و فکری مناسبی نداشته باشد خط آتش آبی‌ها هم بخشی از کارآیی‌اش را از دست خواهد داد. فراموش نکنیم که زوج او و دیاباته در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم چقدر پرثمر ظاهر شد و قائدی نه فقط گل‌های حساس متعددی زد، بلکه گل‌های پرشماری را برای دیاباته هم‌ پایه‌گذاری کرد و اگر پاس‌های او در کار نبود، دیاباته اینطور اوج نمی‌گرفت و مردی که در اوایل فصل یک «خرید بد» توصیف شده بود، از هفته هشتم به بعد لیگ نوزدهم و پس از ثمردهی طرح‌های آندر‌ه‌آ استراماچونی به یک خرید سنجیده و خوب تبدیل نمی‌شد.

اهمیتی دو چندان

امشب نیز قائدی می‌تواند دیاباته را به راه بیندازد و با مانورها و ضربه‌زنی‌های هوشیارانه‌اش الریان را از لیگ قهرمانان امسال خارج و استقلال را جانشین آن کند. الریان به‌رغم اوجگیری فزاینده السد، الدحیل و الغرافه طی سال‌های اخیر در صحنه فوتبال قطر، تیم کوچکی نیست و همین نکته مسئولیت‌های قائدی و اهمیت نحوه حضور او را در مسابقه امشب دوچندان می‌سازد و این چیزی است که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال و دوستدار درجه اول قائدی نیز به شدت به آن اعتقاد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز