خبرگزاری کار ایران

با سبقت از بارسلونای ستین؛

رئال مادرید زیدان در مسیر قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۲۲۳

رئال مادرید شاید بازی‌های چشم نوازی ارائه نکند اما در روند نتیجه گیری آنها با زین الدین زیدان بهتر از گذشته عمل می‌کنند.

برد یک بر صفر رئال مادرید در خانه رئال وایادولید، برای هیچ کسی خاطره مهمی ندارد به جز زننده تنها گل این مسابقه ناچو فرناندس. البته برای او هم به جز گل، خاطره جذاب دیگری از این بازی به وجود نیامد. با این حال رئال مادرید با خوشحالی و رضایت تمام از کسب سه امتیاز بازی ورزشگاه را ترک کرد، سه امتیازی که سبب شد در کورس قهرمانی لالیگا سه امتیاز از بارسلونا پیش بیفتد و صدرنشین جدول شود.

بعد از شکست 2 بر صفر بارسلونا در خانه والنسیا، رئال مادرید از فرصتی که برای سبقت گرفتن از رقیب کاتالان به دست آورده بود، نهایت استفاده را برد. حاصل یک بازی کسل کننده اما منطقی از رئالی‌ها هم 3 امتیازی بود که آنها را به هدف‌شان رساند اما اتفاقی که یکشنبه شب رخ داد برای تیم تحت هدایت زین‌الدین زیدان به یک نشان‌تجاری تبدیل می‌شود. زین‌الدین زیدان از اواخر فصل گذشته که سکان هدایت رئال مادرید را به دست گرفت، این تیم را از عمق یک فاجعه بیرون کشید و الان هم اگرچه ممکن است تیمش بازی‌های چندان چشم‌نوازی ارائه نکند و زیبایی‌هایش بی‌ثبات باشد اما واقعیت این است که این تیم دارد نتایجی مطلوب کسب می‌کند.

این همان سبک فوتبالی بود که تا دو هفته پیش رقیب رئالی‌ها یعنی بارسلونا هم کم و بیش ارائه می‌کرد و به واسطه آن صدرنشین جدول شد اما کسل کننده بودن آن به مذاق هواداران تیم کاتالان خوش نیامد و نتیجه‌اش این شد که باشگاه در ابتدای ماه جاری ارنستو والورده را با وجود صدرنشینی تیمش اخراج کرد.

در شرایطی که کیکه ستین در تلاش است هویت بازی بارسلونا که مبتنی بر تملک توپ است را برگرداند، تغییر و تحولاتی که او در سبک بازی این تیم اعمال کرده، شانس آن برای کسب موفقیت در سه تورنمنت اصلی این فصل را به مخاطره انداخته است، سه تورنمنتی که رئال مادرید شانه‌به‌شانه بارسایی‌ها در حال پیشروی است. رئال مادرید می‌داند که کسب پیروزی به هر شکلی و با هر سبک و فلسفه‌ای منجر به قهرمانی و بردن جام می‌شود اما در حالی که رئال مادرید تنها به دنبال قهرمانی است، بارسلونا دغدغه زیبایی بازی‌اش را دارد.

شاید کمتر کسی و شاید هم هیچ‌یک از تماشاگران حاضر در استادیوم خوسه سوریا، از تماشای بازی سرد رئال مادرید در شب سرد شمال غرب اسپانیا لذت نبرده باشند اما این موضوع دیگر اهمیتی نخواهد داشت، وقتی که در پایان فصل یک جام قهرمانی دیگر به ویترین افتخارات تیم پایتخت اضافه شود. برای زیدان چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، حتی بیشتر از قهرمانی در اروپا، فتح لالیگا است چون خودش می‌داند که در رقابت‌های داخلی آنقدر که باید و شاید مطلوب نتیجه نگرفته است. از این رو پیروزی یکشنبه شب مقابل وایادولید که حاصل گل دقیقه 78 ناچو فرناندس بود، زیزو را به هدفش رساند.

در هفته‌های اخیر، گل‌های رئال مادرید از سوی اعضای هر یک از خطوط میدان به ثمر رسیده است؛ از رافائل واران در نقش مدافع میانی گرفته تا لوکا مودریچ به عنوان هافبک و کاسمیرو به عنوان هافبک دفاعی. این هفته هم یک مدافع میانی دیگر گل پیروزی بخش رئال را به ثمر رساند.

بردی که رئال مادرید در هفته بیست‌و‌یکم لالیگا کسب کرد از آن پیروزی‌هایی بود که شیوه رقم خوردن آن شاید تا چند هفته دیگر در خاطر هیچ کسی باقی نماند. ارائه چنین عملکردی از بارسلونا می‌توانست منجر به یک تظاهرات در کاتالونیا شود اما برای رئال مادرید چیزی که اهمیت دارد کسب امتیاز است و پیشروی به سمت قهرمانی. درست در حالی که بارسلونا با مربی جدیدش دارد آزمون‌و‌خطاهای جدیدی انجام می‌دهد، رئال مادرید از ثباتی نسبی در کسب نتیجه برخوردار شده و با بازگشت ادن آزار اوضاعش بهتر هم خواهد شد. رئال مادرید نشان داد که همیشه برای رسیدن به صدر جدول لازم نیست هیاهو به راه انداخت و چشم‌ها را خیره کرد.

منبع: سایت گل/ ریک شارما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز