خبرگزاری کار ایران

در مسیر توکیو

گزارش: روزهای طلایی کاراته ایران

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۲۲۲

مسابقات لیگ جهانی کاراته وان که اولین مرحله آن در سال 2020 بود، با اتفاقات خوبی برای کاراته ایران همراه بود.

به گزارش ایلنا، در این مسابقات اگر چه در روزهای آغازین شکست گنج‌زاده و پورشیب اندکی نگرانی را برای علاقه‌مندان به کاراته به وجود آورد اما در ادامه با قهرمانی بهمن عسگری و همچنین طلایی شدن حمیده عباسعلی در بخش زنان کاروان ایران رنگ و بوی طلایی به خود گرفت و حالا می‌توان به صعود این تکواندوکار ایرانی به المپیک توکیو امیدوار بود. پس از پایان نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۲۰ در پاریس، بلافاصله رنکینگ جدید برترین‌های جهان از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شد که نشان از صعود برخی از ورزشکاران ایران دارد. به طور مثال حمیده عباسعلی که تا همین چند ماه پیش در رنکینگ رده هشتم را به خودش اختصاص داده بود حالا با اعلام فدراسیون جهانی در صدر قرار دارد.

خیز عباسعلی برای سفر به توکیو

حمیده عباسعلی در حال حاضر مهم‌ترین چهره ورزش زنان ایران است که می‌تواند با رسیدن به مدال المپیک نام خود را در تاریخ ثبت کند اما این چهره ویژه ورزش بانوان در ماه‌های گذشته شرایط خوبی نداشت و در حالی ‌که باید برای رسیدن به سهمیه المپیک به جمع چهار نفر برتر می‌رسید اما تا همین دو ماه پیش در رده هشتم حضور داشت و حریف ژاپنی‌اش آیومی یوکاسا که خیلی‌ها او را شانس اول مدال طلای المپیک می‌دانند در صدر قرار گرفته بود اما در مسابقات لیگ جهانی کاراته در فرانسه ورق برگشت و حمیده با حفظ روند رو به رشد خود در دو ماه اخیر توانست با کسب مدال طلای وزن 68 +کیلوگرم این مسابقات به صدر رنکینگ برسد. عباسعلی کمتر از دو هفته پیش در مسابقات لیگ جهانی شیلی هم به مدال طلا رسیده بود و حالا دو مدال طلا در دو هفته او را به صدر رنکینگ می‌رساند. حالا او بالاتر از کاراته‌کای ژاپنی در صدر قرار گرفته و این پیغام مهمی برای رقیب سنتی‌اش است که در توکیو به این آسانی‌ها نمی‌تواند روی مدال طلایش حساب کند.

غرش بهمن در پاریس

فقط دو کاراته‌کای ایرانی هستند که در صدر رنکینگ قرار دارند. یک نفر در بانوان که حمیده عباسعلی بود و یک نفر هم در مردان که بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم است. عسگری در لیگ جهانی کاراته وان فرانسه به مدال طلا رسید تا با ثبت مدال طلای دوم به نام ایران، جایگاه خود را هم در رنکینگ فدراسیون جهانی محکم کند. بهمن را هم می‌توان یکی از امیدهای اصلی کاراته ایران در المپیک دانست. البته او هم مانند عباسعلی یک حریف ژاپنی سخت دارد. نیشیمورا در حال حاضر در رده سوم رنکینگ قرار دارد و حتماً برای المپیک یک رقیب جدی برای بهمن عسگری خواهد بود.

قهرمانان بی‌مدال

از اتفاقات تلخ مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در فرانسه شکست سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب بود. دو ستاره شاخص تیم ملی کاراته که در رنکینگ فدراسیون جهانی در رده دوم و سوم قرار دارند و می‌توانستند در این مسابقات با رسیدن به مدال طلا جایگاه خود را در صدر هم پیدا کنند. ضمن اینکه آنها هم‌وزن هستند و راهیابی به فینال می‌توانست یک فینال تمام ایرانی را رقم بزند. به هر شکل آنها خیلی زود از جدول مسابقات در فرانسه حذف شدند اما با این‌ حال جایگاه قبلی خود در رنکینگ فدراسیون جهانی را حفظ کردند و رده‌های دوم و سوم وزن خود را به نامشان ثبت کردند. در این رده‌بندی همچنین صالح اباذری پس از کسب مدال برنز یک پله صعود کرد و به رده هشتم آمد.

بهمنیار؛ لب مرز ژاپن

چهره مهم دیگر برای ایران در مسابقات لیگ جهانی فرانسه سارا بهمنیار بود. سارا اگر چه در مسابقات فرانسه نتوانست به مدال برسد اما با این‌ حال به دلیل حضورش در دیدار رده‌بندی و ایستادن در رده پنجم توانست امتیازات خوبی را کسب کند و در نهایت در رنکینگ هم رده چهارم را به نام خودش ثبت کرد. حالا بهمنیار برای رسیدن به المپیک توکیو در لب مرز قرار دارد و اگر بتواند همین جایگاه را برای خودش حفظ کند، بلیت توکیو را به نام خودش رزرو می‌کند. در بخش زنان، دیگر نماینده‌های ایران نگین باقری ۲۲ پله و فاطمه صادقی نیز یک پله صعود کردند. رزیتا علیپور به رده هفتم و طراوت خاکسار هم به رده هشتم آمدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز