خبرگزاری کار ایران

محرومیت سنگین در انتظار استوکس و پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۱۸۹

معاون حقوقی باشگاه تراکتور با صدور بیانیه‌ای در خصوص پیگیری پرونده‌ی آنتونی استوکس از طریق فیفا، توضیحاتی به هواداران داد.

به گزارش ایلنا، در متن بیانیه دکتر مصطفی کاراندیش آمده است:

«هواداران عزیز باشگاه تراکتور، پیرو سوالات مکرر و اخباری که پس از پیوستن آنتونی استوکس منتشر گردیده است، مواردی را لازم به ذکر می‌دانم، اما قبل از آن، باید خبر خوبی به شما بدهم. هفته گذشته توانستیم در خصوص پرونده‌ای در کمیته انضباطی فیفا که از گذشته باقیمانده بود، پیروز شویم. امکان محرومیت یا کسر امتیاز در این پرونده، با وجود مدارک قوی طرف مقابل، بسیار بالا بود، اما با استفاده از دانش تخصصی حقوق فوتبال، توانستیم این خطر را از باشگاه دور نماییم.

درخصوص آنتونی استوکس، مطابق مقررات تعیین وضعیت و انتقال بازیکنان فیفا، در صورتی که بازیکنی بدون دلیل موجه قرارداد خود را فسخ نماید، بدون هیچ منعی می‌تواند با باشگاه دیگری قرارداد منعقد نماید. قرارداد جدید در هر نقطه از دنیا قابلیت ثبت دارد و بازیکن نیز می‌تواند برای باشگاه جدید به میدان برود. پس از طرح شکایت و صدور حکم محکومیت، بازیکن از تاریخ صدور حکم با محرومیت 4 یا 6 ماه مواجه می‌گردد و باشگاه جدید نیز با محرومیت دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه می‌شود. در کنار این محرومیت‌ها، باشگاه و بازیکن مسئولیت تضامنی پرداخت غرامت را دارند. اگر پیش از صدور حکم، بازیکن قصد انعقاد قراردادی با باشگاه دیگری داشته باشد، هیچ فدراسیون و کمیته‌ای مانع انعقاد آن نخواهد شد اما باشگاه دوم در زمان محرومیت بازیکن، نمی‌تواند از وی استفاده کند.

در رویه فیفا و دیوان داوری ورزش پرونده‌های از این دست بسیار هستند و فسخ بازیکن بدون توجه به موجه یا غیر موجه بودن ثبت می‌گردد و ترتیب اثر داده می‌شود، ولی درصورت اثبات غیر موجه بودن، بازیکن محکوم به محرومیت از بازی و پرداخت غرامت می‌شود. برای مثال تصمیم شماره 02190123 مورخ 12 بهمن ماه 1397 بهترین مثال برای شرایط فعلی است. همچنین در تابستان دو سال گذشته سامان قدوس برای انجام تست‌های پزشکی در باشگاه اوئسکا، به اسپانیا سفر کرد و پس از آن، باشگاه اوئسکا مدعی شد که قراردادی با این بازیکن ایرانی منعقد نموده است و باشگاه اوسترسوند و سامان قدوس این ادعا را رد کردند. با شکایت باشگاه اوئسکا از باشگاه اوسترسوند و سامان قدوس، فیفا سامان قدوس را محکوم به پرداخت 4 میلیون دلار جریمه و 4 ماه محرومیت از بازی نمود و باشگاه اوسترسوند نیز از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. همانطور که می‌دانیم، این بازیکن با باشگاه آمیان قراردادی منعقد نموده و این محکومیت، موجب ابطال قرارداد یا محکومیت آمیان نگردید.

در خصوص طولانی شدن زمان دادرسی فیفا نیز باید در نظر داشته باشیم که در برخی پرونده‌ها، روند رسیدگی کمی طولانی می‌شود و طبیعی نیز هست. برای مثال تصمیم صادره از سوی اتاق حل و فصل اختلافات فیفا در پرونده‌ای که در تاریخ 3 خردادماه 1396 مطرح شده، قضات فیفا تصمیم شماره 08190889 را در تاریخ 25 مردادماه 1398 ،بیش از 2 سال و 2 ماه پس از طرح دعوا، صادر نموده‌اند.

در نهایت، ما در اقدامات حقوقی خود نیازمند اجتناب از هرگونه حاشیه‌ای هستیم. توضیحات و مصاحبه‌های ما در مورد پرونده‌ها می تواند به ضرر باشگاه در مراجع رسیدگی باشد؛ لذا از تمام شما هواداران عزیز تراکتور تقاضا دارم در پرونده‌های مطرحه و موارد حقوقی صبور باشید. 

ارادتمند شما

مصطفی کاراندیش»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز