خبرگزاری کار ایران

آشنایی با حریف امروز استقلال: قهرمان اخیر کویت با 2+4 بازیکن خارجی علیه آبی‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۷۷۳

تیم فوتبال الکویت کویت امروز در شهر دوحه به مصاف استقلال تهران خواهد رفت و دومین دیدار خود در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران در حالیکه طی یک ماه گذشته موفق به برگزاری اردوی تدارکاتی نشد و قرار بود برای اردوی آماده سازی به کیش سفر کند در پی تصمیم فوری کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری دیدار با تیم الکویت کویت، تنها یک جلسه تمرینی در تهران به امارات سفر کرد.

تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی که هنوز مسابقات لیگ برتر را آغاز نکرده‌ باید پس از یک جلسه تمرینی در شهر دوحه به مصاف تیمی برود که با فرم آماده به مسابقات مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است. نماینده کویت در مسابقات امسال لیگ قهرمانان عصر امروز در ورزشگاه شباب الاهلی امارات پذیرای استقلال خواهد بود که شرایط روحی ایده‌آلی را برای رسیدن به این مسابقه پشت سر نگذاشته است.

پیش از بازی بزرگ امروز با تاریخچه، شرایط و آمار مربوط به تیم الکویت آشنا می‌شویم:

شرایط

تیم الکویت در فصل اخیر مسابقات لیگ برتر فوتبال کویت در رتبه سوم جدول رده بندی ایستاده است. آنها طی 9 مسابقه به 20 امتیاز دست یافته‌اند و در کنار 6 پیروزی دو مرتبه به تساوی رضایت داده و فقط یک مرتبه شکست خورده‌اند. این تیم در اواسط ماه گذشته در جام ولیعهد کویت در ضربات پنالتی بر العربی غلبه کرد تا جام را به خانه ببرد. پس از آن بازی مقابل الشباب در هفته نهم لیگ که قرار بود در هجدهم ماه گذشته برگزار شود مقرر شد تا با سه روز تاخیر برپا شود که این اتفاق هم نیفتاد تا برگزار این دیدار به تاریخ دیگری موکول شود. 

الکویت در وقت‌های اضافه دیدار برابر الفیصلی جواز راهیابی به دور دوم پلی آف و رویارویی با استقلال را به دست آورد. این تیم در وقت‌های معمولی با گل دقیقه 33 یوسف السمان به تساوی یک بر یک رضایت داد و در دقیقه 118 بود که فهد الهاجری موفق شد گلزنی کند تا همبازیانش را به دور بعدی سوق بدهد. 

شش روز پس از این دیدار الکویت به مسابقات لیگ بازگشت و در هفته دهم برابر کاظمه قرار گرفت. با دو گل یوسف ناصر و علاعباس آنها موفق شدند فاصله امتیازی با کاظمه را به عدد 4 برسانند و رتبه سوم را در اختیار داشته باشند. طبق برنامه ریزی لیگ کویت قرار بود آنها یک روز بعد از این مسابقه برابر استقلال تهران قرار بگیرند! تعویق مسابقه برابر استقلال به نفع آنها شد و موفق شدند فرصت زمان خوبی برای استراحت داشته باشند. آنها از عصر روز پنج شنبه اولین جلسه تمرینی در دوحه را هم برگزار کردند و کاملا آماده این مسابقه هستند. ناگفته نماند به دنبال تغییر زمان رویارویی آنها با استقلال در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا،‌ بازی الکویت مقابل النصر هم که قرار بود امروز برگزار شود به تعویق افتاد.

الکویت در خط حمله و خط دفاعی دومین تیم برتر لیگ کشورش است. آنها با 7 گل خورده بعد از القادسیه دومین خط دفاعی برتری لیگ را دارند و همچنین پس از السالمیه صدرنشین با 24 گل زده قوی‌ترین خط حمله را در اختیار دارند. استقلال در مقایسه با حریف امروزش آمار بهتری با تعداد بازی‌های کمتر برجا گذاشته است آنها طی 16 مسابقه 33 گل زده دارند و 17 گل دریافت کرده‌اند.

ایرانی‌ها در تیم الکویت

جالب است بدانید چهار بازیکن سابق ایرانی تیم فوتبال استقلال تهران سابقه عضویت در حریف امروز آبی پوشان را در کارنامه دارند. علی اکبریان، صمد مرفاوی، رضا حسن زاده و جواد نکونام چهار بازیکنی هستند که در رقابت‌های لیگ برتر کویت برای تیم الکویت سابقه بازی دارند.

قهرمان سال‌های اخیر کویت 

 

 

الکویت قهرمان 2 فصل اخیر لیگ حرفه‌ای کویت است. آن‌ها در فصل 2017-2018 و 2018-2019 در لیگ 10تیمی کشورشان قهرمان شدند و این فصل هم فرصت دارند تا خودشان را به صدر جدول برسانند. هرچند نادی الکویت سابقه 3 قهرمانی در AFC کاپ را هم در کارنامه دارد اما با این‌ وجود القادسیه و العربی پرافتخارترین باشگاه‌های کویت محسوب می‌شوند و حریف استقلال سومین باشگاه مطرح این کشور محسوب می‌شود.

4خارجی و 2 ستاره کویتی 

عبدالله سیسوکو بازیکن فرانسوی باسابقه بازی در هرکولس یونان، گرانادا و مالورکا اسپانیا، بیسمارک برزیلی، امجدعطوان و علاء عباس ملی پوشان عراقی 4 خارجی الکویت هستند. علاء عباس همان مهاجم عراقی است که در جام ملت‌های آسیا گل پیروزی‌بخش کشورش را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد. بااین‌وجود ستاره‌های این تیم کویتی هستند. یوسف سلمان مهاجم 29 ساله و بهترین گل زن الکویت است. یوسف در این فصل تاکنون 8 گل به ثمر رسانده است و سابقه زدن 12 گل در لیگ قهرمانان آسیا و ای اف سی کاپ را در رزومه‌اش دارد. همچنین در رده ملی نیز 26 گل ملی زده و جزو بهترین گل زنان کشورش محسوب می‌شود. او در دیدار آخر با الفیصلی نیز  زننده گل اول و تساوی بخش تیمش بود تا سهم زیادی در صعود تیمش به این مرحله داشته باشد. سلمان شماره 11 تیم الکویت است. فیصل زائد الحربی بازیکن شماره 9 العربی هم که وینگر چپ است دیگر ستاره این تیم محسوب می‌شود.این بازیکن سازنده هر دوگل تیمش برابر الفیصلی اردن بود. این بازیکن کویتی کار سختی برابر وریا غفوری و محمد دانشگر خواهد داشت.  

سیستم 4-2-3-1

الکویت با سیستم 4-2-3-1 بازی می‌کند. آن‌ها با همین روش موفق شدند الفیصلی اردن را در و ورزشگاه بین المللی امان شکست دهند. تیم اردنی در دقیقه 10 با گل اناس‌عابد پیش افتاد اما در دقیقه 33 روی پاس الحربی بود که سلمان بازی را به‌تساوی کشاند. بعد از تساوی در 90 دقیقه کار به‌وقت اضافی کشید. در دقیقه118 بازهم روی پاس الحربی و این بار الهاجری بازیکن شماره 5 و دفاع راست الکویت موفق به گلزنی شد و برای اردنی‌ها دیگر فرصت چندانی برای جبران باقی نمانده بود تا در خانه مغلوب شده و حذف شوند.

الکویت در حمله خطرناک است و با داشتن یک مهاجم گل زن ملی‌پوش که توانسته علاء عباس عراقی را نیمکت نشین کند و یک وینگر چپ و دفاع راست خوب در کارهای هجومی برای هر تیمی دردسرساز خواهد بود. آمار نشان می‌دهد آن‌ها در دفاع چندان قوی و مستحکم نیستند اما از قدرت هجومی خوبی برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز