خبرگزاری کار ایران

نباید برویم کشور دیگر بازی کنیم

کفاشیان: به نفع AFC است که ایران را از دست ندهد/ اگر به امنیت ما شک دارند چند کارشناس بفرستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۱۵۲

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد سلب امتیاز میزبانی از تیم‌های ایرانی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص تصمیم ناعادلانه AFC مبنی بر لغو میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را تصمیمی عجولانه و غیر حرفه‌ای دانست و پیشنهاد داد برای بررسی امنیت کشور کارشناسانی بفرستند تا اوضاع را بررسی کنند. گفتگوی او را می‌خوانید:

* کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از باشگاه‌های ایرانی گرفته است؛ نظر شما در این‌باره چیست؟

کنفدراسیون آسیا استدلالی داشته که برگزاری مسابقات در ایران امکان‌پذیر نیست اما ایران یکی از قطب‌های اصلی فوتبال در آسیاست و AFC نه به نفعش است و نه دوست دارد ایران را از دست بدهد. منتها این تصمیمی که به این سرعت گرفته‌اند، به‌خاطر اتفاقات اخیر و فرافکنی بزرگ رسانه‌های خارجی است. کشورهای آسیایی هم ترسیده‌اند و قبول نکردند به ایران بیایند. کنفدراسیون آسیا هم چنین تصمیمی گرفته است. این تصمیم عجولانه و سیاسی است و قطعاً به خودشان ضربه می‌زنند. AFC نباید در این‌باره سریع حکم دهد و زیر بار تصمیم سیاسی برود. اگر شکی هم به نداشتن امنیت ایران دارند، چند کارشناس به کشور ما بفرستند.

* شما موافق انصراف تیم‌‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان هستید؟

من یک سالی ‌است که دیگر در AFC نیستم و نمی‌دانم چه اتفافی افتاده و چه موضوعاتی مطرح شده است اما قبل از انصراف باید شدیداً به فیفا اعتراض و به دادگاه CAS شکایت کنیم و جلوی آنها بایستیم نه اینکه خودمان کنار بکشیم. ما که نباید برویم کشور دیگر بازی کنیم، باید کاری کنیم این کشورها به ایران بیایند. ما باید سفت و محکم از حق‌مان دفاع کنیم. درست نیست انصراف دهیم اما باید AFC را مجاب کنیم میزبان تیم‌ها باشیم.

* چقدر امیدوارید رأی به نفع ما برگردد؟

به هر حال در نومیدی بسی امید است، پایان شب سیه، سپید است!

* این فشار‌ها از سوی عربستانی‌ها شکل گرفته و همیشه زور آنها هم بیشتر از ما بوده است!

کشوری مثل عربستان با ما سر جنگ دارد و چند سالی است که تیم های سعودی به ایران نمی‌آیند اما کشورهای دیگر که دوست و همسایه ما هستند نباید بیایند بگویند به ایران سفر نمی‌کنیم. قطعاً فشار سیاسی باعث شده آنها مخالف حضور در ایران شوند.

* چرا ما هیچ‌گاه نتوانسته‌ایم از دیپلماسی ورزشی‌مان بهره‌ای ببریم؟

هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا ۲۴ عضو دارد که آقای تاج هم یکی از اعضاست. او تنها حق یک رأی دارد و اگر کشوری بتواند رأی بقیه کشورها را به نفع خودش بگیرد، برنده است. قبول کنید عربستان در دیپلماسی ورزشی‌اش خیلی خرج می‌کند.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز