خبرگزاری کار ایران

داورزنی: پای عزت و اقتدار ایران می‌ایستیم/ به کولاکوویچ بابت رفتارش تذکر دادم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۱۴۹

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اتفاقات اخیر پیرامون ورزش ایران صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک گفت: کسب سهمیه المپیک والیبال در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد که دو حادثه بسیار تلخ را در کشور پشت سر گذاشتیم. والیبال توانست مقتدرانه به المپیک راه پیدا کند و امیدوارم بتوانیم در این فرصت باقی مانده تا المپیک شرایط خوبی برای تیم‌مان فراهم کنیم تا بتواند در المپیک هم افتخار آفرینی کند.

او افزود: دشمنان ما استکبار جهانی و همسایه هایی که ابزار دست صهیونیست‌ها شدند از همه ابزارها استفاده می‌کنند تا شرایط را برای کشورمان سخت کنند. وقتی دشمن در جبهه عملی نمی‌تواند کاری کند از ابزارهای تحریم استفاده می‌کند. در ورزش هم از این بهانه پوچ استفاده کرده است. عربستان مستقیم با یمنی ها در جنگ هستند و هر لحظه امکان پرتاب موشک  است. سایر کشورهای دیگر منطقه هم از نظر امنیتی بدتر از ایران هستند. ایران در طول تاریخ خود این امنیت را نداشته و مشکلی نداریم مگر همین لابی‌هایی که کشورهای عربی می‌کنند. تیم‌های ما هم به صورت جدی پای عزت کشور ایستادند در کنار آن باید از دیپلماسی عمومی و  ورزشی استفاده کنیم و حقمان را از AFC بگیریم. خبری شنیدم مبنی بر اینکه شیخ سلمان قرار است رایزنی کند تا رای برگردد. ما پای عزت کشورمان ایستاده‌ایم و تن به این کار نمی‌دهیم.

داورزنی در مور عملکرد کمیته ملی المپیک گفت: در دو دهه گذشته همواره از ناهماهنگی بین وزارت ورزش، کمیته و فدراسیون رنج می‌بردیم اما اکنون هماهنگی خوبی بین وزارت و کمیته به وجود آمده و به تبع آن مجموعه ورزش در آرامش به سر می‌برد. در کنار آن امکانات، بودجه و حمایت‌های خوبی انجام شده است. نقش کمیته ملی المپیک حمایت از فعالیتهای چون شرکت در بازی‌های آسیایی، المپیک زمستانی و تابستانی و غیره است که از همه آنها حمایت کرده و امیدوارم تا المپیک ۲۰۲۰ همه تمهیدات لازم اندیشیه شودتا بدون دغدغه در المپیک حضور پیدا کنیم.

او در مورد واکنش کولاکویچ و پاسخ او به منتقدان پس از کسب سهمیه المپیک گفت: رفتار غیرحرفه ای از طرف هر کسی چه مربی تیم ملی چه کسانی که در دو سال گذشته تیم را زیر سوال بردند، انجام شود خوب نیست. من هم مثل شما تذکر دادم و خواهم داد اما اینکه در سایه این موضوع، کل عملکرد تیم ملی و کسب سهمیه زیر سوال برود را نمی‌پسندم. همه باید آستانه تحملمان را افزایش دهیم و اگر نقدی وجود دارد منصفانه مطرح شود. سعی شد همه تمهیدات اتخاذ شود تا تیم ملی شرایط کسب سهمیه را داشته باشد. من هم به سرمربی تذکر دادم و گفتم غیر حرفه ای است و نباید اتفاق بیفتد.

رئیس فدراسیون والیبال در مور اینکه کولاکوویچ در  ایران حضور ندارد و بازی های لیگ را نمی‌بیند گفت: تمام‌بازی‌هایی که از دیروز شروع شده رصد می‌شود. الان حتی مسابقات دسته یک هم گزارشاتش به کولاکویچ نشان داده می‌شود. او در شروع پلی آف به ایران می‌آید و مسابقات را از نزدیک می‌بیند. ما باید در جام‌ملل شرکت کنیم و برای المپیک هم آماده می‌شویم. باید از ظرفیت هایمان استفاده کنیم و کسانی که در المپیک شرکت می‌کنند نباید خسته شوند پس باید از بازیکنان جوانتر دعوت کنیم و بازیکنان جوان تر را به لیگ جهانی بفرستیم.

او در مورد  ادامه همکاری با دستیاران کولاکوویچ  گفت: در حال بررسی است و ممکن است از مربیان داخلی استفاده کنیم.

 داورزنی در مورد تامین ارز مربیان خارجی با وجود تحریم ها گفت: هر رشته شرایط خاص خود را دارد. فدراسیون والیبال از سال ۲۰۰۷ تا الان مشکلی در تامین منابع سرمربی‌های خارجی نداشته است. راهکارها را اجازه بدهید بماند.

او در مور کناره گیری زبردست از سرپرست نایب رئیسی بانوان و مشاوره شاددل گفت: شما در فدراسیون‌هایتان از افراد مختلف استفاده می‌کنید. خانم  شاددل هم سالها کار کردند و مدیر داخلی و مشاور هستند. خانم زبردست هم در وزارت ورزش کارشناس بودند و هم در هیات بودند و هم سرپرستی نایب رئیسی را داشتند. برای ما مهم است کسی که نایب رئیسی بانوان را دنبال می‌کند تمام وقت در فدراسیون باشد و طبیعی است که او نمی‌توانست وقت کامل بگذارد. به همین دلیل تصمیم گرفتند هم در وزارت باشد و از طرف دیگر کارهای هیاتها را انجام دهند.

داورزنی در پایان در مورد سفر بانوان به مسابقات انتخابی المپیک و حاشیه‌هایی که وجود داشت، گفت: می‌توانستیم تیم را اعزام نکنیم اما با توجه به شرایطی که بانوان دارند تصمیم گرفتیم از بازیکنان جوان تر استفاده کنیم و چند بازیکن باتجربه هم به آنها اضافه  کردیم. ما هم امیدی به کسب سهمیه نداشتیم و تنها یک تیم سهمیه می‌گرفت و شاید پنج تیم می‌دانستند رقابتشان با کره سخت است اما برای کسب تجربه شرکت کردند. ایران به عنوان یکی از قدرت های آسیا در رویدادهای مختلف حضور داشته باشد مهم است. در بخش مردان حرف اول را می‌زنیم و برای بانوان هم باید شرایط را بهتر کنیم. در نظر داریم برای بانوان از مربیان با دانش بالا استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز