خبرگزاری کار ایران

اولیایی: بازی در کشور ثالث توهین به هوارادان فوتبال ایران است/ اگر این ذلت را بپذیریم فیفا هم ممکن است تصمیم مشابهی برای تیم ملی بگیرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۷۱

مدیرعامل اسبق باشگاه‌های لیگ برتری عقیده دارد نمایندگان ایران باید بر موضع خودشان مبنی بر عدم حضور در مسابقات پایبند باشند.

به گزارش ایلنا، کاظم اولیایی، مدیر اسبق استقلال و عضو هیات موسس اتحادیه مدیران فوتبال در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال ایران و سلب امتیاز میزبانی ما از سوی AFC صبحت کرد. اولیایی عقیده دارد این تصمیم نه فقط فوتبال ایران بلکه فوتبال آسیا را متضرر می‌کند و سران کنفدراسیون این قاره باید در تصمیم اشتباه خود تجدید نظر کنند.

 

* کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از تیم‌های ما گرفته‌ است؛ به نظر شما این موضوع به تأیید هیات اجرایی می‌رسد؟

در حال حاضر که با هم صحبت می‌کنیم کمیته مسابقات پیشنهاد کرده تیم‌های ایرانی دیدارهای خود را در کشور بی‌طرف برگزار کنند اما چون ما اعتراض کردیم، این پیشنهاد باید در کمیته اجرایی که نماینده هم داریم بررسی شود. آنها باید تصمیم نهایی را بگیرند. رئیس FIFA هم از رئیس AFC درباره چنین تصمیمی توضیح خواسته است. امیدواریم حق قانونی هواداران ایرانی را که از نظر آمار بیشترین تعداد را در ورزشگاه‌های آسیا دارند بدهند و تماشا‌گران ما محروم نشوند. دنیای حرفه‌ای فوتبال روی کاکل هوادارانش می‌چرخد. در واقع مشتری فوتبال، هوادارانش هستند. اگر ما برای جنسی که می‌فروشیم مشتری نداشته باشیم، تولید آن به چه دردی می‌خورد؟ امیدوارم آقایان عضو AFC از تصمیم غلط خودشان صرف‌نظر کنند و به حقانیت ما رأی بدهند. حتی رأی بدهند تا تیم‌های عربستانی‌ هم به ایران بیایند و مردانه در کشور ما بازی کنند. نگاه به مسابقات در ایران، نگاه امنیتی نیست؛ همان‌طور که کشتی‌گیران آمریکایی‌ به کرمانشاه آمدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. حتی ورزشکاران آمریکایی از میزبانی ما تعریف کردند و هیچ بی‌احترامی و تعرضی هم به آنها نشد.

 

* درصورت رخ دادن چنین مسأله‌ای، شما با انصراف تیم‌ها موافقید؟

اگر این اتفاق بیفتد من هم جزو آن دسته‌ای هستم که عدم برگزاری مسابقه در کشورمان را توهین به هوادار، باشگاه و فوتبال‌مان می‌دانم و ارزش این مسابقات را در حدی نمی‌بینم که بپذیریم در هر صورت در کشور سوم بازی کنیم. عزت کشور ما باید سر جایش بماند. بازی در کشور دیگر هیچ منفعتی برای ما ندارد.

 

* چرا همیشه زور اعراب حاشیه خلیج فارس بیشتر از ما بوده و هر چه خواسته‌اند انجام شده است؟

متأسفانه زر و زور و تزویر با هم اینجا علیه ما استفاده می‌شود. عربستانی‌ها زر‌های‌شان را آورده‌اند، زور و تزویرشان هم در حوزه سیاست به آنها کمک کرده است که مغایر است با قوانین فیفا. AFC تصمیم سیاسی گرفته است که این کار بسیار غلطی است. وقتی صدام از جنگ ما با عراق خلاصی پیدا کرد، کویت را مورد حمله قرار داد و تصرفش کرد. آن روزها تنها کشوری که از کویت حمایت کرد ایران بود. حتی به برخی از این کویتی‌ها که از دوستان آقای سرخاب بودند، ما در باشگاه خودمان جا دادیم. حالا تعجب می‌کنم چرا سران کویتی باید خام عربستانی‌ها شوند و اولین تیمی باشند که خواستار عدم میزبانی استقلال در ایران شوند. این بی‌معرفتی کویتی‌هاست.

 

* ضعف ما نداشتن کرسی مهم در کنفدراسیون نیست؟

چند سالی بود که ما به حضور در مجامع بین‌المللی توجهی نمی‌کردیم. متأسفانه این ضعف وجود دارد. ما حتی آقای هاشمی‌طبا را در کرسی مهمی در AFC داشتیم و مدت‌ها طول می‌کشید یک نفر عضو اجرایی کنفدراسیون آسیا شود اما خودمان نامه زدیم و آقای هاشمی‌طبا را عزل کردیم. الان کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا ۲۴ عضو دارد و آقای تاج یک عضو مقابل ۲۳ عضو دیگر است. ما باید حضور فعال داشته باشیم و نفوذ و ارتباطات‌مان را با کشورهای دیگر بیشتر کنیم. متأسفانه در حال حاضر هر کشوری دلار بیشتری خرج می‌کند، بهتر نتیجه می‌گیرد. متأسفانه الان قرن بیست‌ویکم است؛ قرن سرمایه‌داری و رشوه. کشورهای دیگر با رشوه و پول‌های زیرمیزی آرا را به نفع خودشان تغییر می‌دهند.

 

* گفته می‌شود حتی ممکن است میزبانی ایران در مقدماتی جام‌جهانی هم گرفته شود.

این مسأله مربوط به فیفاست و کنفدراسیون آسیا نقشی ندارد اما وقتی مقابل AFC ایستادگی نکنیم و هر ذلتی را بپذیریم، این امکان وجود دارد که این کشورها مسؤولان فیفا را هم مجاب کنند تا میزبانی را از ما بگیرند. ما برای برگزاری مسابقات ورزشی هیچ موقع مشکل امنیتی نداشتیم. حالا آمریکا سردار رشید ما را در کشور عراق شهید کرده است و ایران هم پایگاه نظامی آنها را با افتخار مورد حمله قرار داد. درست است که یک اشتباه رخ داد و متأسفانه به هواپیمای خودی موشک زدیم اما اظهارنظر کشورهای عربی مبنی بر امن نبودن ایران، سوءاستفاده از مسائل است.

 

* این فشارها سیاسی نیست؟

متأسفانه کشورهای حوزه خلیج‌فارس سوءاستفاده کردند و آنقدر معرفت ندارند و خودشان را به کشوری مثل آمریکا فروخته‌اند. اعراب هم افتخار می‌کنند به اینکه آمریکایی‌ها جیب آنها را خالی می‌کنند. عربستانی‌ها و دیگر کشورهای عرب از ترس‌شان حتماً باید آقابالاسر داشته و تابع دستورات آمریکا باشند. به هر حال نامردی‌های قرن بیست‌ویکم است که باید راه مقابله با آن را پیدا کنیم.

 

 

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز