خبرگزاری کار ایران

یحیی و اوساگوآنا علیه پرده پوشی های مدیریتی؛

جزئیاتی از قطع رابطه پرسپولیس با کالدرون (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۹۶۳

مدیران پرسپولیس از اواسط دی ماه مذاکره با گزینه‌های مربیگری را آغاز کرده بودند و به نوعی، جدایی گابریل کالدرون از همان زمان قطعی شده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، 10 روز پیش از آن که یحیی گل‌محمدی در گفتگوی ایستاده با خبرنگاران، اولین صحبت‌هایش در حاشیه تمرین پرسپولیس را انجام دهد، گفتمانی برای عدم بازگشت کالدرون در میان پرسپولیسی‌ها وجود نداشت و مدیران نیز از «تلاش برای برآورده کردن مطالبات» او می‌گفتند.

یحیی گل محمدی به عنوان مرد محبوب سکوهای پرسپولیس، سرمربیگری سرخ ها را قبول کرده و کار را جلو می‌برد. او از همان دوران که بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت، مردی آرام و توانمند بود که کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شد و هواداران فوتبال همیشه وی را با لحنی آرام می‌شناختند. الان نیز اوضاع به همین شکل است اما یکی از جمله‌های او در گفتگوی سرپایی اخیرش با خبرنگاران، جنجال برانگیز شده است: «اوساگوآنا را ده روز پیش مشورتی با من کردند و من تائید کردم و حتی خودمان هم که در شهر خودرو بودیم...»

استفاده از واژه «مشورت، 10 روز قبل و تائید» تنها یک موضوع را مخابره می‌کند. این که مدیران پرسپولیس از اواسط دی ماه، مذاکره با گزینه‌های مربیگری را آغاز کرده بودند و به نوعی، جدایی گابریل کالدرون قطعی شده بود. اما بررسی مصاحبه‌های مدیرعامل پرسپولیس در آن روزها، یک نوع پرده پوشی را آشکار می‌کند که مخالف با واقعیت رویدادهای باشگاه است.

بنا به صحبت‌های مهدی محمدنبی، مسئولیت مذاکره با گابریل کالدرون در آن روزها برای وحدت رویه، به محمدحسن انصاری‌فرد سپرده شده بود. انصاری‌فرد نیز 19 دی ماه (7 روز پیش از صحبت های گل محمدی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «خوشبختانه ما پیام‌های مثبتی را دریافت کردیم و نگران این موضوع نیستیم». یک روز پیش از آن نیز، جلسه ای شبانه در باشگاه پرسپولیس تشکیل شد که ماحصل آن، تاکید بر بازگشت کالدرون و حتی قطعی شدن این موضوع بود.

همان روز بود که مدیر روابط عمومی پرسپولیس از پرداخت حقوق گابریل کالدرون خبر داد و با قطعیت اعلام کرد: «آقای کالدرون تا حالا با همکاری کرده و در ادامه نیز همراه خواهند بود». اظهار نظرهای این چنینی از مدیران، معاونان و مشاوران باشگاه پرسپولیس بسیار زیاد هستند و همین موضوع است که باعث تعجب شده است.

حالا هواداران پرسپولیس باوجود این که علاقه ویژه ای به یحیی گل محمدی دارند، از مدیران پرسپولیس سوال می‌کنند که اگر آن ها مذاکره با مربیان را از اواسط دی ماه آغاز کرده بودند و حتی درباره خرید بازیکن نیز مشورت گرفته بودند، چرا حتی در فاصله 72 تا پایان   نقل و انتقالات نیز از بازگشت سرمربی آرژانتینی صحبت می‌کردند و خبر مذاکره با مربیان را غلط می‌دانستند؟ آن ها از حضور گل محمدی بسیار خوشحال هستند و حتی درک می‌کنند که باشگاه باید گزینه هایی را در دست خود می‌داشت اما مسئله همان عدم صداقتی است که اکنون به موضوعی آزاردهنده تبدیل شده است.

باتوجه به این که گل محمدی در اوج صداقت این نکته را گفت، این نکته را هم بیان داشت که «از باشگاه پرسپولیس» با او مشورت گرفته‌اند و یعنی هیچ واسطه غیر مستقیمی در این بین وجود نداشته و سرخ‌ها به صورت مستقیم از همان زمان، مذاکره با دست کم یک گزینه را در دستور کار داشتند. البته شاید در آینده مشخص شود که به جز گل محمدی با چند نفر دیگر هم صحبت شده بود.

در این ماجرا شاید بهتر باشد که تقصیر بر گردن کسی انداخته نشود. مدیران فوتبال در باشگاه‌ها می‌گویند که خارجی‌ها تمایلی به همکاری با تیم‌های ایرانی ندارند. این ادعا با اتفاقاتی که اخیرا رخ داده، قابل بررسی و قابل تامل است اما واقعیت این است که برخی از مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی نیز از جدایی مربیان خارجی که اغلب به نظم و انضباط مالی تاکید دارند، ناراحت نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز