خبرگزاری کار ایران

در مورد حق پخش تلویزیونی؛

اعتراض وزارت ورزش به تصمیم کمیسیون تلفیق/ سهم ورزش ۲۰۰ میلیارد است

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۷۹۹

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس احقاق حق کنند و سهم درآمدی ورزش را از محل تبلیغات تلویزیونی به پنجاه درصد برگردانند.

به گزارش ایلنا، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع در گفت و گو به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: تقسیم درآمد تلویزیونی بین صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان در ابتدا به نسبت پنجاه - پنجاه در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بود که در کمیسیون تلفیق به نسبت سی به هفتاد رسید و امیدوارم با رای و نظر مردم در صحن مجلس دوباره به همان نسبت مساوی بازگردد چرا که درآمد بیشتری برای رشد و کمک به فدراسیون‌های ورزشی و توسعه ورزش کشور است.

فرامرزیان افزود: در صورت تقسیم مساوی درآمدها تبلیغاتی تلویزیون، پیش بینی ما از محل سهم ورزش از درآمدهای تبلیغاتی صدا و سیما حداقل سالیانه دویست میلیارد تومان است و تمامی درآمد تبلیغاتی صدا و سیما از زیرنویس تا سایر موارد قبل، حین و بعد از بازی‌ها و مسابقات شامل حق پخش می‌شود و بایستی مبالغ دریافتی آن به حساب دولت و خزانه واریز شود. 

وی ادامه داد: حساب مشخصی را سازمان برنامه و بودجه معرفی می‌کند و صدا و سیما تمامی درآمدهای حاصل از تبلیغات را به آن واریز می‌کند و سپس وزارتخانه بر اساس تفاهم نامه و روشن کردن مسیر هزینه کرد آن در ورزش مبالغ را از ردیف دولت و سازمان برنامه دریافت می‌کند.

فرامرزیان گفت: این درآمدها برای کل ورزش است و تنها اختصاص به فوتبال ندارد و تمامی ورزش کشور از آن بهره مند می‌شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با این کار شفافیت خوبی در درآمدهای تبلیغی به عنوان سهم ورزش کشور ایجاد شده است و نهادهای نظارتی بر قراردادها و اعداد و درآمدها کاملاً نظارت دارند و مطابق قانون بودجه ۹۹ عمل خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه پیشنهاد تقسیم مساوی حق پخش که از سوی دولت در لایحه ارسال شد با کاهش قابل توجه و ناگواری به صحن آمده است که امیدواریم نمایندگان محترم با توجه به اهمیتی که برای سلامت و ورزش جامعه قایلند احقاق حق نمایند و سهم ورزش و فوتبال کشور به همان نسبت تساوی پنجاه - پنجاه بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز