خبرگزاری کار ایران

تحقق رویای بزرگ ستین در بارسلونا و نیوکمپ

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۷۵۰

یک آدم رمانتیک و عاشق فوتبال که برایش بازی فوتبال فراتر از نتیجه است. مهم نیست یک تیم می‌برد یا می‌بازد. چیزی که برایش یک مسابقه را جذاب می‌کند این است که تیم‌ها خوب بازی کنند. به قول خودش هرگز برای تماشای تیمی که در زمین خودی در انتظار نتیجه بدون گل یا ضد حمله است، بلیت مسابقه را خریداری نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، فوتبال برای کیکه ستین یعنی مالکیت توپ و حمله به سمت دروازه حریف. مربی جدید بارسلونا شاید یک رزومه درخشان و یا یک ویترین پر از افتخار نداشته باشد، ولی احتمالاً بیش از هر مربی دیگری در دنیا پیرو فلسفه باشگاه است. وقتی ژاوی و کومان به پیشنهاد بارسلونا برای جانشینی ارنستو والورده پاسخ منفی دادند، این شانس به مربی 61 ساله نه چندان سرشناس اهل روستای لینکرس در غرب سانتاندر رسید تا به چیزی فراتر از یک رویا برسد.

او سال‌ها پیش به شدت تحت تأثیر بارسلونای یوهان کرویف قرار گرفت. اینکه چگونه یک تیم می‌تواند در تمام طول بازی مالک توپ باشد و بازیکنان تیم حریف فقط به دنبال توپ بدوند. زمان زیادی را صرف تماشا و آنالیز بازی‌های فوتبال کرد و از همان موقع منتظر این فرصت بود تا به عنوان مربی یافته‌های خود را به اجرا بگذارد. بعد از سال‌ها فعالیت در سطوح پایین‌تر فوتبال اسپانیا در تیم‌هایی مثل راسینگ سانتاندر، پولی اخیدو، لوگرونیس و لوگو، در سال 2015 به عنوان سرمربی لاس‌پالماس وارد لالیگا پریمرا شد و کمتر از دو سال بعد به رئال بتیس پیوست.

تیکی تاکای کیکه ستین با بتیس در نوامبر 2018 که منجر به پیروزی خاطره‌انگیز 3-4 تیم اندلسی در نوکمپ شد بیش از پیش نام ستین را بر سر زبان‌ها انداخت. پیروزی 2 بر صفر بر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو آخرین تجربه مربیگری کیکه ستین قبل از پیوستن به بارسلونا بود. او به صورت توافقی از بتیس جدا شد.

افراد زیادی نیستند که به صورت عمومی فلسفه یوهان کرویف و بارسلونا را مورد ستایش قرار داده باشند و شاید در بین آنها کیکه ستین تنها نفر از بیرون باشگاه بود. او هرگز سابقه بازی یا فعالیت در بارسلونا را نداشت ولی بارها برای مربیگری در بارسلونا ابراز علاقه کرده بود. شاید در حد یک آرزوی محال! با این وجود وقتی از مدیریت بارسلونا برای سرمربیگری با او تماس گرفتند، کاملاً شوکه شد.

او قبلاً گفته بود حاضر بود انگشت کوچک خود را قطع کند ولی می‌توانست برای تیم بارسلونای کرویف بازی کند. یک بار هم ادعا کرد روزی که مسی از فوتبال خداحافظی کند بی‌وقفه گریه خواهد کرد. حالا حداقل می‌تواند بگوید که مربی مسی بوده است. واقعیتی که به گفته خودش باورش برای خودش هم سخت است. حالا او باید بازیکنان مورد علاقه خود که پیش از این آنها را از تلویزیون تماشا می‌کرد، هدایت کند. در هر حال بعد از دوران بارسلونا با والورده محافظه‌کار، می‌توان مطمئن بود که بارسلونا با کیکه ستین به تیکی‌تاکا باز خواهد گشت. در عین حال باید امیدوار بود که مثل دوران گواردیولا فرصت بیشتری در اختیار محصولات آکادمی باشگاه قرار گیرد و پول‌های کمتری خرج خریدهای خارجی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز