خبرگزاری کار ایران

گزارش: زیدان، متخصص فینال‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۹۸

زین الدین زیدان متخصص فینال است. سرمربی فرانسوی روی نیمکت کهکشانی‌ها موفق به کسب 10 جام شده است که استارت آنها از قهرمانی در لالیگا در فصل 17-2016 کلید خورد و او پس از این موفقیت او در 9 فینال حساس شرکت کرده است که هرگز طعم شکست را نچشیده است.

به گزارش ایلنا، زیدان روز یکشنبه در نهمین فینال خود به عنوان مربی حضور داشت و این شانس را در دست داشت که با رئال مادرید یک عنوان قهرمانی دیگر را کسب کند. این سرمربی فرانسوی پیش از اینکه اتلتیکو مادرید را در جده از پیش رو بردارد به سه دوره قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپر جام یوفا، دو جام باشگاه‌‌های جهان، یک لالیگا و یک سوپرکاپ اسپانیا در این باشگاه به دست آورده بود. اولین قهرمانی زیدان با لوس بلانکوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2016 بود که شاگردانش او در ضربات پنالتی اتلتیکو مادرید را شکست داده و جام را از آن خود کردند.

چند ماه بعد از آن کهکشانی‌ها با نتیجه 3 بر دو سویا را در سوپرکاپ یوفا شکست دادند تا به جام باشگاه‌ها جهان راه پیدا کرد و آنجا هم در فینال کاشیما آنتلرز را از پیش رو برداشته و به جام دست پیدا کنند. رئال فصل بعد هم قبل از اینکه در کاردیف با نتیجه 4 بر یک یوونتوس را شکست بدهد و در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دبل کند، لالیگا را هم فتح کرده بود. منچستریونایتد در سوپرجام یوفا قربانی بعدی حضور زیدان در فینال بود و او حتی موفق شد سوپرکاپ اسپانیا را هم در رقابت با بارسلونا به گنجینه افتخاراتش اضافه کند.

ماشین قهرمانی زیدان همان فصل در ابوظبی جام باشگاه‌های جهان را برای یک فصل دیگر به دست آورد و این بار گرمیو برزیل قربانی شد. سومین قهرمانی متوالی رئال مادرید با ضربه قیچی برگردان زیبای گرت بیل مقابل لیورپول در کیف خوشحالی چندانی برای هواداران رئال نداشت چرا که چند روز بعد زیدان از سمت خود استعفا کرد و از رئال جدا شد. زیزو بعد از عدم موفقیت سانتیاگو سولاری و لوپتگی رئال در سایه شک و تردید ماه دسامبر دوباره هدایت این تیم را برعهده گرفت.

در حالیکه حدث و گمان‌ها از عدم موفقیت سرمربی فرانسوی در بازگشت به رئال مطرح شده بود او با از پیش رو برداشتن والنسیا و پس از آن اتلتیکو مادرید در ضربات پنالتی به قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا دست پیدا کرد تا خودش را متخصص فینال‌ها معرفی کند. اکنون زیدان یکی از پادشاه‌های فینال‌هاست که برای ادامه فصل و رسیدن به قهرمانی در لالیگا امیدوارتر قدم برمی‎‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز