خبرگزاری کار ایران

نگاهی به کارنامه یحیی در پرسپولیس؛ دربی را نباخته و تیمش خوب گل می‌زند!

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۰۲

یحیی در 7 فصل حضور در پرسپولیس از گرفتن جام بااین تیم بی بهره نبوده و با سرخ‌ها دو قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی حذفی را تجربه کرده است

به گزارش ایلنا،پیرمرد آرژانتینی از پرسپولیس جدا شد و جای خودش را به یحیی گل محمدی داد که ابتدای فصل هم قرار بود او به جای کالدرون هدایت سرخ‌های پایتخت را برعهده داشته باشد. حالا گل محمدی که با شهرخودرو تیم خوبی ساخته بود و مشهدی‌ها را به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا رساند در لیگ نوزدهم هم با این تیم خودش را یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرد. تیمی که توانست در نیم فصل نخست با هدایت او یکی از شکست‌های کالدرون آرژانتینی را رقم بزند. حالا یحیی برای ادامه راه کالدرون به پرسپولیس آمده تا همچنان این تیم را در مسیر کسب چهارمین عنوان قهرمانی حفظ کند. همین مساله سبب شد نگاهی به عملکرد گل محمدی در طول ادوار بازی در پرسپولیس و حضور در این تیم به عنوان سرمربی داشته باشیم تا ببینیم در برگشت دوباره او چه کارنامه‌ای را برای خودش در ادامه راه رقم خواهد زد.

هفت فصل بازی در پرسپولیس طی 2 دو دوره

یحیی گل محمدی که حالا به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس شناخته می‌شود یکی از مربیانی است که پله‌های ترقی را خیلی خوب از سطح پایین فوتبال کشورمان دنبال و حالا در شرایطی به سر می‌برد که حتی از او در حد یکی از انتخاب‌های سرمربی تیم ملی هم یاد می‌کنند. گل محمدی سال 74 و در لیگ آزادگان اولین حضورش را در این تیم تجربه کرد و تا سال 78 توانست چهار فصل حضور را در جمع سرخ‌ها تجربه کند. بعد از آن گل محمدی از پرسپولیس به فولاد رفت و در لیگ سوم حرفه‌ای به جمع سرخ‌ها برگشت و تا لیگ پنجم در این تیم بود. یحیی بعد از سه فصل حضور در جمع سرخ‌ها از این تیم جدا شد و به صبا پیوست.

3 قهرمانی با سرخ‌ها

یحیی در 7 فصل حضور در پرسپولیس از گرفتن جام بااین تیم بی بهره نبوده و با سرخ‌ها دو قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی حذفی را تجربه کرده است. هرچند این قهرمانی‌ها برای سرمربی جدید پرسپولیس در ادوار حضورش در لیگ برتر حاصل نشد، اما او توانست با قرمزها جشن قهرمانی بگیرد. اولین جشن قهرمانی یحیی با پرسپولیس به سال 74 بر می‌گردد و بعد از آن در سال بعد هم این اتفاق با سرخ‌ها برای او رقم خورد تا طی دو فصل متوالی این اتفاق برایش رقم بخورد. در سال 77 و در رقابت‌های حذفی، یحیی توانست یک قهرمانی در این رقابت‌ها را به کارنامه افتخاراتش در پرسپولیس اضافه کند.

در نیم فصل حضور تنها 2 باخت را تجربه کرد

در لیگ دوازدهم که پرسپولیس با مانوئل خوزه به بن بست خورد در پی یک تصمیم باشگاه یحیی را که به عنوان دستیار او کنارش کار می‌کرد به عنوان سرمربی سرخ‌ها معرفی کرد. یحیی در 17 بازی لیگ برتر 7 برد، 2 باخت و 8 مساوی را در کارنامه خودش به ثبت رساند و در نهایت پرسپولیس را در پایان لیگ که از این تیم جدا شد در رتبه هفتم جدول قرار داد. سخت ترین شکست تیم گل محمدی که در نیم فصل 21 گل زد و 14 گل خورد در بازی آخر مقابل تراکتورسازی بود که 3 بار دروازه پرسپولیس را باز کرد. آماری که نشان می‌دهد یحیی به فوتبالی هجومی علاقه دارد و با عناصری که پرسپولیس دارد او به راحتی می‌تواند به این خواسته خود برسد.

ناکام در کسب قهرمانی

یحیی در زمان هدایت پرسپولیس در لیگ دوازدهم در جام حذفی این شانس را داشت که سرخ‌ها را قهرمان کند و توانست این تیم را به فینال و بازی با سپاهان برساند. گل محمدی که توانسته بود در لیگ و در بازی برگشت سپاهان را در یک بر صفر شکست دهد در فینال جام حذفی از این تیم شکست خورد. بازی‌ای که مسابقه خداحافظی مهدی مهدوی کیا بود و دیر به میدان آوردنش حسابی بعد از باخت سرخ‌ها انتقادها را روانه گل محمدی کرد که شاید یکی از دلایلی بود که او را از این تیم جدا کرد.

دربی را نباخت

بدون شک یکی از مولفه‌های هدایت پرسپولیس برای هر مربی این است که در دربی اگر نمی‌برد نباید از استقلال ببازد. این موضوع مهمی است که اگر یک مربی حتی قهرمان نشود و بتواند استقلال را ببرد برای هواداران پرسپولیس کمتر از قهرمانی نیست. یحیی در یک تجربه در دربی روی نیمکت پرسپولیس مقابل استقلال به یک نتیجه بدون گل صفر – صفر رسید تا مثل بازی نیمه نخست او هم خوزه مانوئل دربی را بدون شکست سپری کند. با این همه کالدرون دربی رفت را با یک گل برد و این برد محبوبیت او را بین هواداران پرسپولیس دو چندان کرد. حالا قطعا در کنار ادامه مسیر قهرمانی تیم کالدرون یکی دیگر از مطالبات هواداران پرسپولیس از گل محمدی بردن در دربی یا حداقل نباختن و گرفتن یک تساوی مقابل تیم استقلال فرهاد مجیدی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز