خبرگزاری کار ایران

مهیج‌ترین بازی امشب را از دست ندهید

دربی مادرید در فینال سوپرکاپ اسپانیا: جدال تماشایی زیدان و سیمئونه

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۵۷۷

مسابقه مرحله فینال سوپرکاپ اسپانیا در حالی در عربستان برگزار خواهد شد که تیم‌های مادریدی موفق شدند با نتایج چشمگیر رقبای خود در نیمه نهایی را از پیش رو بردارند.

به گزارش ایلنا، امشب از ساعت 21:30 در بازی فینال سوپرکاپ اسپانیا رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برابر هم به میدان خواهند رفت.  قبل از دربی مادرید در ورزشگاه کینگ عبدالله جده، رئال با نتیجه سه بر یک والنسیا را بدرقه کرد و بارسلونا هم طبق معمول این بار در خاورمیانه کامبک خورد و با نتیجه سه بر دو مغلوب روخی بلانکو شد.

فوریه گذشته اعلام شد که قالب معمول دو تیم سوپر جام به چهار تیم تغییر می‌یابد و عربستان سعودی میزبان سری جدید این مسابقات است. شکی نیست که این یک تغییر بحث برانگیز بوده است، اما فصل جدید این رقابت دو مسابقه هیجان انگیز را از قبل تجربه کرده و یک مسابقه دیگر را امروز تشکیل می‌دهد.

رئال مادرید پیش از ثبت پیروزی 3-1 مقابل والنسیا در اولین نیمه نهایی سوپر جام، چهارشنبه شب، با نتیجه 3 بر صفر مقابل ختافه سال جدید میلادی را آغاز کرده بود. مقابل والنسیا، تونی کروس، ایسکو و لوکا مودریچ گل‌های رئال را به ثمر رساندند که 24 ساعت بیشتر از اتلتیکو برای مسابقه امشب استراحت کرده‌اند.

شاید زیدان به عنوان یک سرمربی که شباهت زیادی برای کسب غنائم و جام‌ها به یک صیاد دارد، در نظر داشته باشد برای فصل جاری قرار است ماهی‌های بزرگی را سرخ کند و شاید او ترجیح می‌داد که به جای اتلتیکو با یکی دیگر از رقبای دیرینه رئال مادرید رو به رو می‌شد اما غیبت بارسلونا در فینال ذره‌ای از جذابیت این مسابقه کم نمی‌کند.

در تاریخ رئال مادرید ۱۰ قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا دیده می‌شود که آخرین آن در سال ۲۰۱۷ با هدایت زیدان به دست آمده بود. رئال از تاریخ ۱۹ اکتبر تا به امروز شکست نخورده است و همین آنها را در صدر جدول رده بندی قرار داده است در کنار اینکه لوس بلانکوس جواز حضور در بین ۱۶ تیم حاضر در مرحله حذفی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را هم کسب کرده است. بازی امشب دومین رویارویی رئال و اتلتیکو در این فصل خواهد بود. ماه سپتامبر دربی مادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود.

اتلتیکو مادرید به عنوان تیم سوم حال حاضر لالیگا موفق شده با پشت سر گذاشتن بارسلونا به این فینال راه پیدا کند. بازی اتلتیکو مقابل قهرمان اسپانیا به مراتب حداقل روی کاغذ سخت‌تر از جدال رئال با والنسیا بود. بارسا در حالیکه که از برتری دو بر یک مقابل تیم تحت هدایت دیگو سیمئونه اطمینان داشت با دو گل دیرهنگام آلوارو موراتا و آنخل کورئا غافلگیر شد تا اتلتیکو با یک کامبک تماشایی بلیت فینال را رزرو کند.

سفید و قرمز پوشان شاید فصل بدون مشکلی را سپری نکرده باشند اما در پنج مسابقه اخیر در تمامی بازی‌ها به برد دست یافته‌اند که این طبیعتا آمار خوشحال کننده‌ای برای زین الدین زیدان نیست: لوکوموتیو مسکو در لیگ قهرمانان اروپا، اوساسونا، رئال بتیس و لوانته در لالیگا و بارسلونا در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا. نکته قابل توجه دو قهرمانی اتلتیکو در این رقابت‌هاست که برای کسب سومین قهرمانی، بارسلونا را به عنوان پرافتخارترین تیم این جام با ۱۳ قهرمانی کنار گذاشتند تا جاده را شاید برای همشهری خود هموار کرده باشند. اتلتیکو مادرید آخرین بار سال ۲۰۱۴ جام قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا را به خانه برده بود.

اخبار دو تیم

رئال مادرید همانند بازی گذشته مارکو آسنسیو و ادن هازارد مصدوم را در اختیار ندارد در حالیکه گرت بیل هم به علت مشکلات تنفسی و عفونت ریه با مشکل عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند. آسیب دیدگی همسترینگ کریم بنزما، شک و تردید برای حضور او در ترکیب اصلی رئال را افزایش می‌دهد و پیش بینی می‌شود در صورت عدم حضورش لوکا یوویچ به عنوان مهاجم جوان که از تابستان به این تیم پیوسته و فرصت کمی برای حضور در ترکیب داشته به عنوان مهاجم بازی کند.

زیدان مقابل والنسیا از سیستم جدیدی استفاده کرده و تیمش را با ۵ هافبک به زمین فرستاد. پس جای تعجب نخواهد داشت که سرمربی فرانسوی دوباره همین تاکتیک را تکرار کند. به این ترتیب که ایسکو و مودریچ دوباره کمی جلوتر از فدریکو والورده، کاسمیرو و کروس بازی می‌کنند. گفته می‌شود خامس رودریگز، وینیسیوس و رودریگو سه بازیکن مدنظر کادرفنی رئال مادرید برای انتخاب بازیکنان تعویضی هستند.

برای اتلتیکو مادرید دیگو کاستا و توماس لمار به علت مصدومیت تیمشان را همراهی نخواهند کرد اما خبر خوب برای سیمئونه بازگشت خمینز خواهد بود که آسیب دیدگی‌اش به پایان رسیده است. کوکه بعد از بازی برابر بارسا با تایید پزشکان اتلتیکو به دلیل مصدومیت عضله ران در دسترس کادرفنی نیست. قابل پیش بینی است سیمئونه بار دیگر از ژائو فلیکس، کورئا و موراتا در خط حمله استفاده کند. 

ترکیب احتمالی

 رئال مادرید:

کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مندی، والورده، کاسمیرو، کروس، مودریچ، ایسکو، یوویچ

اتلتیکو مادرید: 

اوبلاک، تریپیر، ساویچ، خیمنز، لودی، سائول، توماس، هررا، کورئا، فلیکس، موراتا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز