خبرگزاری کار ایران

بازیار: برنامه کشتی‌های سنتی فدراسیون در حال پیگیری است/ به دنبال برگزاری لیگ آلیش هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۱۰۸

مسئول کشتی‌های سنتی گفت: برنامه کشتی‌های سنتی و ساحلی فدراسیون در حال پیگیری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از علی بازیار مسئول کشتی‌های سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در رقابت‌های جهانی قزاقستان با 6 کشتی گیر در هر دو رشته آلیش مردان و زنان جهان شرکت کردیم که تیم زنان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز برای اولین بار قهرمان شد و تیم مردان نیز با کسب 2 مدال نقره و یک مدال برنز بعنوان نایب قهرمانی رسید و با توجه به اینکه تیم مردان ما نیز مدت زمان کمی در اختیار داشتند تا برای این مسابقات آماده شوند، نتیجه‌ی بسیار خوبی کسب کردند.

بازیار تصریح کرد: برای انتخاب تیم آلیش مردان به دلیل اینکه رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در سال جاری برگزار نشد، از نفرات شاخص مسابقات قهرمانی کشور تیر ماه سال 97 برای حضور در رقابت‌های جهانی دعوت کردیم و تیم ما با حمایت‌های شرکت بین المللی آسانسور سعید و حمایت برخی از هیأت‌های کشتی کشور به این مسابقات اعزام شد.

وی ادامه داد: در آذرماه نیز تیم قرقیز کوراش مردان برای اولین بار به رقابت‌های آسیایی این رشته در قرقیزستان و با جذب اسپانسر اعزام شد که تیم ما با کسب 3 مدال برنز و 2 مقام پنجمی بعنوان سوم تیمی دست یافت.

بازیار در مورد ادامه برنامه کشتی‌های سنتی فدراسیون کشتی اظهار داشت: در تلاشیم تا لیگ کشتی آلیش را برگزار کنیم، همچنین مسابقات کشتی شلوار گورسی در ترکیه که در اواسط بهمن ماه در کشور ترکیه برگزار می‌شود را پیش رو داریم که در صورت موافقت شورای برون مرزی و با جذب حمایت کننده مالی در این رقابت‌ها شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: شرکت در مسابقات کشتی آلیش مردان و زنان قهرمانی آسیا را در فروردین ماه سال 99 در شهر اوش قرقیزستان در برنامه ما قرار دارد.

مسئول کشتی‌های سنتی و ساحلی فدراسیون گفت: سعی می‌کنیم رقابت‌های انتخابی تیم ملی را تا قبل از پایان سال جاری برگزار کنیم و اگر هیأت استانی تمایل دارد میزبان این مسابقات باشد می‌تواند پیشنهاد میزبانی را به فدراسیون کشتی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رشته کشتی ساحلی مورد توجه کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی قرار دارد و این رشته نزدیکی بسیار زیادی به کشتی آزاد و فرنگی دارد و احتمال المپیکی شدن آن بسیار زیاد است و برگزاری رقابت‌های المپیک ساحلی در مهرماه امسال در کشور قطر توسط کمیته بین المللی المپیک دلیلی بر این مدعاست.

بازیار در مورد سطح کشتی ساحلی ایران اظهار داشت: کشتی ساحلی ایران در چند سال گذشته حرف اول را در جهان می‌زد اما در دو سال گذشته تیم‌های ما به مسابقات ساحلی اعزام نشدند و به همین دلیل نتوانستیم 4 سهمیه این رشته برای المپیک ساحلی را بدست آوریم و فقط با رایزنی‌های فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک یک سهمیه در سنگین وزن به ما داده شد که پویا رحمانی نماینده کشورمان با عملکرد بسیار خوب خود توانست به تنها مدال طلای کاروان اعزامی کشورمان در این رقابت‌ها دست یابد. البته مطمئن هستم که اگر سایر نمایندگان ما نیز می‌توانستند سهمیه این رقابت‌ها را بدست آورند افتخارات بیشتری نصیب کاروان ورزشی کشورمان می‌شد.

وی در پایان گفت: فدراسیون کشتی در نظر دارد تا برگزاری برنامه‌های کشتی ساحلی را در دستور کار خود قرار دهد و بر این اساس در نظر داریم در یک زمان مناسب نسبت به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور این رشته اقدام کنیم تا با دعوت از نفرات منتخب به اردو، برنامه‌های ما برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی این رشته پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز