خبرگزاری کار ایران

فریبرز عسگری:

کاراته ایران یکی از قطب‌های جهان است/ هیچ وقت کم کاری نکردم/ رسیدن به طلای المپیک غیرممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۹۵۳

سه کومیته‌کار و یک کاتارو ایرانی در بخش مردان شانس حضور در المپیک 2020 ژاپن را به دست آورند.

به گزارش ایلنا، کاراته برای نخستین مرتبه و شاید آخرین مرتبه طعم حضور در المپیک را در توکیو می‌چشد و در این میان در بخش مردان تنها سه کومیته‌کار و یک کاتارو شانس حضور در مهم‌ترین رویداد ورزشی دنیا را دارند. موقعیتی که شاید دیگر در هیچ زمانی برای کاراته‌کاها وجود نداشته باشد.

میزبانی ژاپنی‌ها این شانس را به این رشته پرجمعیت داد که لااقل برای یک مرتبه هم که شده طعم المپیکی بودن را بچشند و از همین رو هر ورزشکاری که در این میدان موفق به کسب مدال شود در کلکسیون افتخاراتش مدالی را خواهد داشت که هیچ فرد دیگری امکان دستیابی به آن را پیدا نخواهد کرد. همین موضوع رقابت را برای همراهی کاروان المپیک سخت‌تر می‌کند و همه نفراتی که در این رشته در مسابقات کسب سهمیه حاضر هستند تمام تلاش خود را برای رسیدن به رنکینگی بالاتر می‌کنند تا در صورت کسب سهمیه در موقعیت بهتری باشند و کادر فنی به نوعی آنها را برای اعزام به ژاپن انتخاب کند.

بهمن عسگری کاراته‌کای وزن 75 کیلوگرم ایران از جمله نفرات خوب و جوان کاراته ایران است که با موفقیت‌های پیاپی موفق شده در جمع بهترین‌های دنیا تا اینجای کار عنوان اول را در رده‌بندی جهانی از آن خود کند. او 12 سال است که در رده‌های مختلف عضو تیم‌های ملی است و در این مدت مدال‌های خوشرنگی را به دست آورده است:

مدال برنز کومیته انفرادی جوانان آسیا در سال 2009 مالزی، مدال طلا کومیته انفرادی جوانان جهان در سال 2010 مراکش، مدال طلا کومیته انفرادی زیر ٢١ ساله‌های امیدهای جهان در سال 2011 مالزی، مدال طلا تیمی کومیته غرب آسیا بزرگسالان 2012 امارات، مدال طلا کومیته انفرادی بزرگسالان آسیا 2013 امارات، مدال برنز کومیته انفرادی و مدال طلا تیمی بزرگسالان جام باشگاه آسیا 2013 کویت، مدال طلا کومیته تیمی بزرگسالان جهان؛ برای نخستین بار در تاریخ کاراته ایران 2014 آلمان، مدال طلا انفرادی کومیته و مدال طلا تیمی کومیته بزرگسالان غرب آسیا ٢٠١٥ امارات، مدال نقره کومیته تیمی بزرگسالان آسیا 2015 ژاپن، مدال طلای کمیته بزرگسالان جهان 2016 اتریش، مدال طلای کومیته انفرادی و تیمی بزرگسالان آسیا 2017 قزاقستان، مدال طلای کومیته تیمی آسیا 2018 اردن، مدال طلای بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی (بدون دادن حتی یک امتیاز به حریفان)، مدال طلای انفرادی جهان و مدال طلای کومیته تیمی جهان 2018 اسپانیا، و مدال برنز کومیته انفرادی آسیا 2018 ازبکستان افتخارات عسگری در 12 سال فعالیت‌اش در تیم‌های ملی است.

او که این روزها بعد از بازگشت از مسابقات اسپانیا بلافاصله تمریناتش را آغاز کرده گفت: «به لطف خدا در حال حاضر در رده‌بندی عنوان اول را دارم و تمام تلاشم این است که این عنوان را تا زمان شروع بازی‌های المپیک حفظ کنم. البته حفظ این عنوان با وجود رقبایی که در وزنم دارم کار آسانی نیست اما تمام تلاشم این است که حتی چند روز نیز رتبه اولی را از دست ندهم. در وزنم حریفانی از ایتالیا، آذربایجان و ژاپن در رتبه‌های دوم تا چهارم هستند که هر کدام از آنها از جمله نامداران کاراته دنیا هستند.»

او ادامه داد: «در تمام مدتی که در رقابت‌های کسب سهمیه به روی تاتامی رفتم به هیچ وجه کم کاری نکردم و با تمام توانم جنگیدم. 3 سال است تلاش کردم و نمی‌خواهم در چند ماه باقیمانده زحماتم را هدر دهم. به هر شکلی شده باید عنوان اولی را در رده‌بندی حفظ کنم. البته در نهایت برنامه اصلی موفقیت در المپیک است ولی به هر صورت رقابت‌های کسب سهمیه مقدمه‌ای برای حضور در بازی‌های 2020 است. کسب مدال در المپیک آرزوی هر ورزشکار است و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. نه تنها من بلکه دیگر نفرات کاراته ایران ظرفیت رسیدن به سکوهای المپیک را دارند و مدال‌هایی که در رقابت‌های آسیایی و جهانی کسب کرده‌ایم خود گواه وجود این ظرفیت است.»

عسگری اظهار کرد: «کاراته ایران بدون اغراق یکی از قطب‌های اصلی این رشته در دنیا است و برای رسیدن به این جایگاه تمام خانواده پرجمعیت این رشته تلاش کرده‌اند و به اعتقاد من المپیک میدانی است تا نتیجه تمام این زحمات گرفته شود. خوشبختانه در چند سال اخیر تیم کاراته ایران واقعاً با همدلی و یکدستی به موفقیت‌های چشمگیری رسیده و تمام بچه‌ها نه تنها برای خود بلکه برای هم تیمی‌های‌شان نیز آرزوی موفقیت دارند. در این فضا قطعاً رسیدن به هر موفقیتی دور از دسترس نیست. ما باید جواب تمام حمایت‌هایی که در این چند سال از تیم شده را بدهیم.»

کاراته‌کای پرافتخار ایران در مورد نحوه تدارک تیم در ماه‌های اخیر گفت: «شرایط بسیار خوب است و واقعاً فدراسیون و دیگر بخش‌های ورزش کشور تدارک خوبی برای تیم دیده‌اند. 2 سال است در مجموعه انقلاب تمرین می‌کنیم و همین موضوع تأثیرات مثبتی در روند آماده‌سازی تیم گذاشته است. تیم کاراته پیش‌تر همیشه با مشکل فضای تمرین مواجه بود ولی به لطف خدا و حمایت مسئولان فعلاً مشکلی از این بابت نداریم و در آرامش مشغول پیگیری تمرینات هستیم. وقتی برای المپیک آماده می‌شویم باید امکانات و تدارک نیز در حد این بازی‌ها باشد. تیمی در این میدان بزرگ موفق‌تر خواهد بود که تدارک بهتری دیده باشد و در کنار مسائل فنی نباید از این موضوع غافل شد.»

عسگری در مورد کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: «خوشحالم در زمانی عضو تیم ملی کاراته ایران هستم که شاهد حضور چنین کادر خوبی در تیم هستیم. تمام مربیان و علی‌‌الخصوص استاد هروی واقعاً از جان و دل برای بچه‌ها مایه گذاشته‌اند. سرمربی تیم نه تنها به‌عنوان مربی بلکه به‌عنوان برادر بزرگتر در کنار بچه‌ها بوده و فضای بسیار دوستانه‌ای در تیم فراهم کرده است. همه بچه‌ها با او راحت هستند و هر مشکلی دارند با سرمربی در میان می‌گذارند. استاد هروی واقعاً در طول این سال‌ها زحمات زیادی برای نفرات کشیده و امیدوارم بتوانیم جواب زحمات او و دیگر مربیان را با کسب مدال المپیک بدهیم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کنید میزبانی ژاپن باعث اعمال نفوذ تیم این کشور در داوری شود نیز اظهار کرد: «به نظرم بعید است که در المپیک چنین اتفاقی بیفتد چون داوران نیز مانند ورزشکاران برای قضاوت در المپیک با هم رقابت دارند و قطعاً در چنین سطحی نمی‌گذارند اعتبارشان خدشه‌دار شود اما در کل نفراتی که به دنبال کسب مدال المپیک هستند با عملکرد خوبشان نباید اجازه اعمال نفوذ داوران را نیز بدهند.»

امید اول مدال‌آوری کاراته ایران در المپیک در مورد نحوه انتخاب اوزان اعزامی به توکیو نیز ابراز داشت: «در کل 3 کومیته‌کار می‌توانند نماینده کشورمان در این بازی‌ها باشند و قطعاً تمام بچه‌ها تلاش می‌کنند تا در رده‌بندی عنوانی بالاتر داشته باشند تا به‌عنوان یکی از این سه سهمیه انتخاب شوند. در صورت مشابه بودن شرایط کادر فنی است که در نهایت تصمیم آخر را می‌گیرد. در کل 4 مسابقه دیگر تا مشخص شدن نفرات باقی است و امیدوارم بتوانم در شیلی، پاریس، امارات و مراکش بهترین نتایج را بگیرم. کار در مسابقات پایانی دشوار‌تر است و از مردم عزیز کشورم می‌خواهم دعای خیرشان را همراهمان کنند.»

عسگری در پایان گفت: «در نخستین حضور کاراته در المپیک با تمام وجود می‌جنگم و امیدوارم نامم در میان مدال‌آوران توکیو برای همیشه در تاریخ بماند. رفتن روی سکوی قهرمانی این بازی‌ها بزرگ‌ترین افتخاری است که هر ورزشکاری می‌تواند در طول عمر ورزشی خود داشته باشد و امیدوارم این موفقیت نصیب من و دیگر نفرات کاروان اعزامی ایران شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز