خبرگزاری کار ایران

عواقب سنگین توهین به کالدرون پیش روی باشگاه پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۷۴۶

باشگاه پرسپولیس ممکن است به خاطر توهین‌هایی که به سرمربی آرژانتینی صورت گرفته دچار دردسر شود.

به گزارش ایلنا، پس از خروج سرمربی باشگاه پرسپولیس، گابریل کالدرون، جو مجازی علیه او شروع شد و درنهایت وی در اینستاگرام خود مورد توهین بسیار زیادی قرار گرفت. این توهین‌ها ظاهراً برای باشگاه پرسپولیس مشکل حقوقی ایجاد نمی‌کند اما درواقع، باشگاه پرسپولیس را درخطر قرار می‌دهد. احتمالاً یکی از دلایلی که به‌واسطه آن دستیاران این سرمربی ایران را به مقصد کشور خود ترک نمودند، همین موضوع است.

توهین‌های مجازی علاوه بر عواقبی که می‌تواند در روحیه شخص داشته باشد، عواقب حقوقی بعضاً سنگینی نیز در پی‌دارند. علاوه بر شخص توهین‌کننده، این توهین‌ها می‌تواند برای باشگاهی که هوادار آن این عمل را مرتکب شده، دردسرساز باشد.

درصورتی‌که توهین هواداران بسیار زیاد باشد و ادامه کار را برای بازیکن یا مربی دشوار نماید، بر اساس آراء مختلفی از فیفا، مخاطب این توهین‌ها می‌تواند قرارداد خود را با دلیل موجه فسخ نماید و از باشگاه نیز غرامت دریافت نماید. البته این فرض در مواردی که توهین‌ها اندک یا موردی باشد، موجب بروز حق فسخ نمی‌گردد.

بدون شک تعداد بسیار بالای این توهین‌ها در صفحه اینستاگرام ایشان، موجب حق فسخ برای این سرمربی می‌گردد و باشگاه پرسپولیس را در مقام پرداخت غرامت سنگینی قرار می‌دهد.

این وظیفه در هیچ‌یک از مقررات فیفا ذکر نشده است ولی در موارد سکوت مقررات فیفا و رویه، قضات فیفا و داوران دیوان داوری ورزش می‌بایست به قوانین و مقررات کشور سوئیس مراجعه نمایند. بر اساس مواد و مقررات قانون تعهدات سوئیس به‌صراحت بیان‌شده که باشگاه‌ها باید از بازیکنان و مربیان خود حمایت نمایند و تلاش لازم برای جلوگیری از توهین به آن‌ها را به کار بگیرند.

ماده 328 قانون تعهدات سوئیس وظیفه کارفرما می‌داند تا از حقوق شخصی، سلامت جسمی و استانداردهای اخلاقی کارگر حمایت و حفاظت نماید. همچنین کارفرما می‌بایست تمام اقدامات لازم را که به تجربه مشخص‌شده است، منظور دارد.

در رأی شماره 5955 دیوان داوری ورزش، داوران با استناد به همین ماده، باشگاه را موظف به حمایت دانسته است و قصور و انفعال باشگاه را موجب حق فسخ برای بازیکن دانسته است.

باشگاه پرسپولیس باید تمام تلاش خود را در برابر این قبیل اقدامات انجام دهد. قطعاً پرسپولیس نمی‌تواند مانع این اقدامات شود اما پیشنهاد این است که نخست از طریق نامه‌ای از ایشان عذرخواهی نماید. دوم اینکه حمایت‌های لازم را از طریق انتشار بیانیه‌ای انجام دهد و از هواداران درخواست نماید تا از مربی حمایت کنند. سوم اینکه به ایشان تضمین دهد که در صورت درخواست ایشان علیه برخی از توهین‌کنندگان اقدامات قضایی لازم را پیگیری کند.

 

محمد رسول باختر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز