خبرگزاری کار ایران

سوپرکاپ اسپانیا به میزبانی عربستان سعودی: رویارویی رئال و والنسیا در خاک جده

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۴۶۸

​رئال مادرید و والنسیا امشب برای حضور در سوپرکاپ اسپانیا به خارج از این کشور سفر کرده‌اند و در خاک جده، شهری در عربستان سعودی به میزبانی ورزشگاه الجوهره با هم مصاف می‌دهند.

به گزارش ایلنا، اشتباه نکنید قهرمان این دوره از سوپرکاپ امشب مشخص نمی‌شود. دیدار سوپرکاپ اسپانیا پیش از این به طور سنتی با حضور قهرمان‌های لالیگا و کوپا دل ری برگزار می‌شد اما با تایید مجمع فدراسیون فوتبال اسپانیا که ماه گذشته تشکیل شد، از فصل جدید این رقابت‌ها با حضور تیم‌های اول و دوم لالیگا و فینالیست‌های کوپا دل ری برگزار می‌شود. با توجه به نایب قهرمانی بارسا در کوپا دل ری، رئال مادرید، تیم سوم لالیگا هم در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است. به این ترتیب، تیم‌های بارسلونا، اتلتیکو مادرید، والنسیا و رئال مادرید، چهار تیمی هستند که در اولین دوره سوپرکاپ اسپانیا با فرمت جدید حضور پیدا خواهند کرد. هر یک از تیم‌هایی که در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند، 800 هزار یورو دریافت خواهند کرد؛ تیم‌هایی که به فینال برسند، 1.4 میلیون یورو و تیم قهرمان 2 میلیون یورو دریافت می‌کند. آخرین دوره فرمت قبلی سوپر کاپ اسپانیا سال گذشته بین بارسا و سویا در طنجه مراکش برگزار شده بود. بازی‌ها نیز طی 8 و 9 ژانویه (18 و 19 دی) برگزار خواهد شد و همچنین فینال 12 ژانویه (22 دی) است.

هر دو تیم امروز خود را در قلمرو غیرقابل پیش بینی می‌یابند و حضور در اولین دوره برگزاری سوپرکاپ با حضور چهار تیم برای آنها تازگی خواهد داشت. والنسیا که در فینال کوپا دل ری با دو گل بارسلونا را شکست داده بود قرار نیست با این تیم رو به رو شود و خفاش‌ها با وجود برتری دو بر یک در ماه آپریل گذشته به مقدار زیادی نسبت به حریف امروزشان اعتماد به نفش خواهند داشت. پیش از فرا رسیدن تعطیلات زمستانی، والنسیا نزدیک بود تیم زین الدین زیدان را شکست بدهد تا اینکه روی ضربه سر دقیقه 95 تیبو کورتوا در محوطه جریمه توپ به کریم بنزما رسید و او یک امتیاز را برای هم تیمی‌هایش به ارمغان آورد. والنسیا در بازی‌‎های بزرگ این فصل عملکرد مناسبی داشته و برای مثال ماه گذشته موفق شده بود آژاکس را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد اگرچه پیش بینی می‌شود مقابل تیم‌هایی مانند اوساسونا و اسپانیول شکست بخورد. بنابراین، دیدار با لوس بلانکوس در عربستان سعودی فرصتی عالی برای والنسیا است که بتواند از یک رقیب دیرینه خود یک نتیجه مناسب بگیرد. از سوی دیگر، رئال مادرید ممکن است از این فرصت استفاده کند تا چهره‎‌هایی را بکار بگیرد که هنوز زمان زیادی برای اثبات خود به دست نیاورده‎اند. با توجه به پنجره نقل و انتقالات چشمگیر در تابستان گذشته که رئال مادرید حداقل 275 میلیون پوند هزینه کرد، هنوز سرمربی فرانسوی تصمیم دارد تا از بازیکنان قدیمی مانند کریم بنزما، کاسمیرو، لوکا مودریچ و دنی کارواخال در ترکیب اصلی استفاده کند. در حالیکه رئال استعدادهای بزرگی مانند ادر میلیتائو، رودریگو، وینیسیوس جونیور، فرلاند مندی و لوکا یوویچ را روی نیمکت دارد. به هر حال با توجه به اینکه زیدان نیاز دارد تا این فصل حداقل به یک جام دست پیدا کند بعید به نظر می‎‌رسد بازیکنانی که در کنارشان به سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده بود را فراموش کند. زیدان به خوبی آگاه است میدان دادن به بازیکنان جوانی که در اختیار دارد تضمین مناسبی برای آینده و زمانی است که بازیکنان مورد اعتمادش را به هر دلیلی در اختیار نداشته باشد.

اخبار دو تیم

آلبرت سلادس در خط حمله دو مهره کلیدی و بسیار تاثیرگذار را در اختیار ندارد که از این بابت ضرر بزرگی کرده است. رودریگو و گونسالو گوئدس دو بازیکن مهم در خط حمله خفاش‎‌ها هستند که مصدومیت اجازه نداده در این بازی آنها را همراهی کند. کریستیانو پیچینی به علت شکستگی زانو این بازی را از دست داده و مانو وایخو و لی کانگ هم والنسیا را همراهی نخواهند کرد. رئال مادرید در حالی به عربستان سفر کرده که ادن هازارد را در اختیار نداشته است و این بازیکن حداقل تا ماه آینده از ترکیب دور خواهد بود. در این میان خامس رودریگز، لوکاس واسکز و مارسلو به تمرینات بازگشته‌اند. در طرف دیگر مارکو آسنسیو برای بهبود مصدومیت از ناحیه زانو تا سه ماه دیگر فرصت نیاز دارد و او هم یکی از غایبان سرشناس این مسابقه خواهد بود.

ترکیب احتمالی

رئال مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، میلیتائو، مندی، والورده، کروس، مودریچ، رودریگو، وینیسیوس، بنزما

والنسیا: دومنک، واس، گابریل، گارای، گایا، پارخو، کوندوگبیا، سولر، چریشف، گومز، گامیرو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز