خبرگزاری کار ایران

پرافتخارترین بازیکن ایران کیست؟ یک سپاهانی و البته سرخابی‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۳۱۲

سپاهان قدرت بلامنازع فوتبال ایران در دهه هشتاد تا اوایل دهه نود بود و جام‌های زیادی بدست آورد

به گزارش ایلنا،تاکنون 36 دوره لیگ، 33 دوره جام حذفی و 5 دوره سوپرجام برگزار شده است به جز این تیمهای ایرانی 2 بار قهرمان جام باشگاههای آسیا و یک نوبت قهرمان جام در جام آسیا شده‌اند.بازیکنان ایرانی در رقابت‌های داخلی در دو رقابت لیگ و جام حذفی شرکت کرده‌اند به جز این، چند دوره‌ای سوپرجام برگزار شده است. برای جمع‌بندی افتخارات و جام‌های هر مربی به هر کدام از رقابت‌ها با توجه به اهمیت و اعتبار آن امتیازی در نظر گرفته شده است.

با صرف‌نظر کردن از رقابت‌های بین‌قاره‌ای که تیمهای ایرانی حضور معدودی در آن داشته‌اند، بازیهای لیگ قهرمانان آسیا معتبرترین آوردگاه بین‌الملی برای نمایندگان ایران است که برای این بازیها بیشترین امتیاز در نظر گرفته شده البته هنوز هیچ تیم ایرانی موفق به قهرمانی در آن نشده است. پس از لیگ قهرمانان آسیا، به ترتیب جام باشگاه‌های آسیا، جام در جام باشگاه‌های آسیا،لیگ سراسری کشور، جام حذفی و سوپرجام دارای امتیاز هستند. پس از جمع‌بندی افتخارات بازیکنان ایرانی با این مکانیزم، 5 بازیکن پرافتخار فوتبال ایران به قرار زیر هستند.

5- مهدی رحمتی

مهدی رحمتی فوتبال حرفه‌ای خود را در فجرسپاسی آغاز کرد و در آن تیم به قهرمانی جام‌حذفی دست یافت. رحمتی بیشتر دوران بازیگری خود را در استقلال پشت سر گذاشت و در چندین مقطع در این تیم بازی کرد و همراه این تیم 2 قهرمانی لیگ و 2 جام حذفی بدست آورد. حضور این دروازه‌بان در سپاهان هم توام با افتخار بود و 2 بار فاتح لیگ شد. رحمتی با 4 قهرمانی لیگ و 3 قهرمانی در جام حذفی با 36 امتیاز پنجمین بازیکن پرافتخار فوتبال ایران است.

4- بهروز رهبری‌فر

پرسپولیس در دهه 70 در بهترین سالهای خود بود و جامهای زیادی را بدست آورد. یکی از اعضای موثر این تیم بهروز رهبری‌فر بود. رهبری‌فر با پرسپولیس 4 دوره جام آزادگان و یک دوره لیگ برتر را فتح کرد و در جام‌حذفی هم به قهرمانی رسید. این بازیکن یک فصل در پاس بازی کرد که آنجا هم سهم رهبری‌فر قهرمانی بود. این بازیکن با 6 قهرمانی لیگ و یک قهرمانی حذفی صاحب 40 امتیاز است و در رده چهارم بازیکنان پرافتخار ایران است.

3- احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده در استقلال روزهای درخشانی را پشت سرگذاشت و با این تیم قهرمان ایران شد و پس از آن قهرمانی آسیا را بدست آورد. عابدزاده پس از آن در یک نقل و انتقال جنجالی به پرسپولیس پیوست و 4 قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی جام حذفی بدست آورد تا با 5 قهرمانی لیگ، 1 جام حذفی و یک قهرمانی جام باشگاههای آسیا با 44 امتیاز سومین بازیکن پرافتخار تاریخ فوتبال ایران باشد.

2- محرم نویدکیا

سپاهان قدرت بلامنازع فوتبال ایران در دهه هشتاد تا اوایل دهه نود بود و جام‌های زیادی بدست آورد که محرم نویدکیا پای ثابت تمام زردپوشان اصفهانی بود. محرم 5 دوره قهرمان لیگ و 4 دوره قهرمان جام حذفی شد و با 46 امتیاز دومین بازیکن پرافتخار فوتبال ایران است. او رکوددار بیشترین تعداد قهرمانی در یک تیم است.

1- جلال حسینی

جلال حسینی چندین رکورد را به نام خود در فوتبال ایران ثبت کرده است که برخی از این رکوردها باعث شد تا او پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شود. او با 7 قهرمانی لیگ رکورددار قهرمانی لیگ است و تنها بازیکنی است که با 3 تیم مختلف ( سایپا، سپاهان و پرسپولیس) به قهرمانی دست یافته است. سید جلال با پرسپولیس به 3 قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی دست یافته و با 52 امتیاز پرافتخارترین بازیکن تاریخ ایران است.

افشین پیروانی، حسین عبدی، ادموند بزیک، مهدی هاشمی‌نسب، حسین پاپی، حمید استیلی و جواد زرینچه از دیگر بازیکنان پرافتخار ایران هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز