خبرگزاری کار ایران

ایران - ازبکستان، پیش به سوی المپیک؛

به امید برتری امیدها

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۲۱۲

تیم امید ایران در نخستین دیدار خود در انتخابی المپیک 2020 به مصاف ازبکستان می‌‍رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم امید ایران فردا در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی انتخابی المپیک 2020 توکیو، امروز پنجشنبه و از ساعت 13:45 در سونگلای تایلند به مصاف ازبکستان می‌رود.

دو تیم در گروه C رقابت‌ها با انگیزه برتری و فراهم شدن شرایط صعود به مصاف هم می‌روند و در دیگر دیدار این گروه هم از ساعت 16:45 دو تیم چین و کره‌جنوبی به مصاف هم خواهند رفت.

در پایان دور گروهی رقابت‌ها دو تیم نخست به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد.

دو تیم 3 ماه قبل در 2 دیدار تدارکاتی به مصاف هم رفتند و یک بار با نتیجه یک بر صفر و یک بار با نتیجه 4-1 مغلوب حریف شدیم. تک گل ایران را مهدی قائدی به ثمر رسانده بود.

 

تیم امید ایران

به امید برتری امیدها

تیم امید ایران تحت هدایت استیلی از یک هفته قبل وارد تایلند شده و سعی بر این بوده که با تمرینات اختصاصی و آشنایی با شرایط جوی و اختلاف زمانی ایران و تایلند به مرز آمادگی برای دیدار برسند و شانس خود را برای کسب نتیجه خوب افزایش دهند.

ایران پیش از این تحت هدایت کرانچار موفق شد در گروهش دوم شده و به مرحله نهایی انتخابی المپیک صعود کند.

پس از آن مدت کوتاهی هدایت تیم امید به فرهاد مجیدی سپرده شد و وی در دوران کوتاه حضورش در این تیم با کسب نتایج نه چندان خوب و اختلافاتی که با مسئولان تیم امید داشت از سمت خود کناره‌گیری کرد و در نهایت حمید استیلی کار را بر عهده گرفت.

دو شکست ایران در دیدارهای تدارکاتی مقابل ازبکستان در زمان حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم رقم خورد.

استیلی با حضور در تیم ملی، برنامه لیگ برتر را هم تغییر داد تا مدت زمان بیشتری برای افزایش آمادگی تیمش داشته باشد.

او به همراه تیم ملی امید برابر تیم‌های اندونزی، قطر و استرالیا به میدان رفت که فقط مقابل استرالیا به پیروزی دست یافت اما برابر اندونزی و قطر موفق به پیروزی نشد.

از نکات برجسته تیم ملی امید حضور بازیکنان شاخصی لیگ برتر و لژیونر فوتبال ایران است که تنها 23 بازیکن با این تیم راهی تایلند شده است.

این تیم با ترکیب معراج اسماعیلی، حبیب فرعباسی، مهدی نوراللهی، امید نورافکن، عارف آقاسی، شاهین طاهرخانی، متین کریم زاده، مهران درخشان مهر، حسین ساکی، مجتبی نجاریان، سینا زامهران، محمد خدابنده‌لو، رضا دهقانی، مهدی مهدی‌خانی، امیر روستایی، امیرحسین حسین‌زاده، جعفر سلمانی، رضا شکاری، علی شجاعی، محمد محبی، مهدی قائدی، رضا جبیره و الله‌یار صیادمنش عازم تایلند شد.

معراج اسماعیلی، گلر اصلی تیم امید از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی شده و در این دیدار غایب است و به احتمال زیاد حبیب فرعباسی به جای او به میدان خواهد رفت.

 

تیم امید ازبکستان

به امید برتری امیدها

ازبکستان که در چند سال اخیر پیشرفت خوبی در فوتبال آسیا خصوصاً در پایه‌ها داشته توانست دو سال قبل قهرمان مسابقات زیر 23 سال آسیا شوند اما آن مسابقات سهمیه صعود به المپیک را نداشت.

ازبکستان اکنون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و یکی از تیم‌های حاضر در سید نخست مسابقات، وارد مسابقات می‌شود تا نسل جوان این کشور تجربه حضور در المپیک را به دست بیاورد. آنها در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از ورود به تایلند، توانست قطر را با حساب 3 بر یک در دوحه شکست دهد.

این تیم چندی پیش تیم ملی ایران را در تاشکند شکست داده بود و به طور کلی از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است. تیم زیر 23 سال این کشور در بازی‌های تدارکاتی خود برابر کره‌جنوبی هم به میدان رفتند و یک برد و یک شکست برابر قهرمان بازی‌های آسیایی رقم زدند.

جوبینکو رولوویچ و تیمش برای قهرمانی در این مسابقات از آمادگی بالایی برخوردار هستند و امیدوارند این نسل از فوتبال ازبکستان بعد از از حضور در المپیک طلسم حضور در جام جهانی را هم بشکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز