خبرگزاری کار ایران

باوجود تفاوت دیدگاه فرهاد و استراماچونی درباره لیست خرید

فرهاد مجیدی به شیوه ایتالیایی بازی می‌کند ؛ امیدواری برای دستیابی به قهرمانی (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۱۵۱

با رفتن سرمربی ایتالیایی تمام برنامه‌های تاکتیکی استقلال دستخوش تغییر خواهد شد.

به گزارش ایلنا،آندره آ استراماچونی بعد از چند ماه استقلال نوین را پایه‌گذاری کرد. تیمی که زیبا فوتبال بازی می‌کرد و نتیجه هم می‌گرفت. این زیبا بازی کردن یک دلیل مهم داشت و آن‌هم سیستم بازی پیشرفته و مدرن آبی پوشان بود که مرد ایتالیایی با سری A با خودش به تهران آورده بود. بازی با 3 دفاع هرچند کار سختی بود اما بالاخره استقلالی‌ها با این روش هماهنگ شدند و با تفکرات استراماچونی پس از چند سال دوباره طعم صدرنشینی در لیگ برتر را چشیدند.

با رفتن سرمربی ایتالیایی تمام برنامه‌های تاکتیکی استقلال دستخوش تغییر خواهد شد. فرهاد مجیدی 43 ساله و کم‌تجربه در دوران کوتاه سرمربیگری‌اش نشان داده است که سیستم موردعلاقه‌اش بعد از سال‌ها پشت سر گذاشتن کلاس و دوره‌های مربیگری در اروپا  بازی با 4 دفاع است. او در همان 5 یازی که سرمربی استقلال بود استقلال را با سیستم‌های 4-4-2 و 4-2-3-1 روانه میدان کرد.

استراماچونی هم در بازی‌های اوایل فصل با همین 2 سیستم استقلال را ارنج می‌کرد، اما بعد از دربی بلا توجه به ابزاری که در اختیار داشت به 3 دفاع تغییر روش داد و نتیجه هم گرفت.حالا سؤال اینجا است همان‌طور که استراماچونی گفته فرهاد تفکراتی نزدیک به مرد ایتالیایی دارد:« چون به باور من، تو از دیدگاه همه، بهترین گزینه برای استقلالی.وقتی باهم حرف می‌زدیم (اشاره به جلسه پیش از بازی ذوب‌آهن با استقلال در اصفهان)، احساس می‌کردم ایده‌ها و نگرش مشترکی نسبت به فوتبال داریم.» تنها نقطه مشترک مجیدی و استراماچونی که می‌شود روی آن حساب کرد علاقه هردو مربی جوان به فوتبال هجومی است، یعنی زدن گل بدون ترس از گل خوردن. این وسط یک نکته ناامیدکننده وجود دارد که از تفاوت دیدگاه سرمربی سابق و جدید استقلال خبر می‌دهد. لیست خرید آن‌ها تقریباً هیچ شباهتی به هم ندارد!

وجود شکاف عمیق در دیدگاه 2 مربی با آرمین سهرابیان مشخص می‌شود.استراماچونی اول فصل سهرابیان را باوجود داشتن قرارداد در لیست مازاد قرارداد و اصرار باشگاه برای منصرف کردن مرد ایتالیایی نتیجه‌ای نداشت. هرچند در ابتدا این‌طور به نظر می‌رسید که این‌یک تصمیم انضباطی است، اما خریدن بازیکنی با ویژگی‌های فنی هرویه میلیچ نشان داد که پشت استراماچونی برای این موضوع بیشتر دلیل و دیدگاه فنی داشت.حالا اصرار فرهاد برای بازگرداندن سهرابیان از سایپا نشان می‌دهد تفکرات فرهاد و استراماچونی تفاوت‌هایی دارد.

فرهاد راه استراماچونی را ادامه می‌دهد؟

 استراماچونی در بخشی از پیامی که برای فرهاد مجیدی فرستاده بود اعلام آمادگی کرد تا به او کمک فکری و مشاوره بدهد:« حتی باوجود هزاران کیلومتر فاصله، هر کمک و هم‌فکری در هر زمینه‌ای برای تیم از دستم بربیاید انجام می‌دهم. برای تو، فقط برای تو. برای بهزاد غلامپور، برای بازیکنان و برای هواداران.» این موضوع نشان می دهد که مرد ایتالیایی حاضر است تجربیات و دانش خودش را برای ادامه موفقیت‌های استقلال در اختیار فرهاد قرار دهند.

پیشکسوتان استقلال و کارشناسان هم به کادر فنی جدید توصیه کرده‌اند که راه و روش استراماچونی را ادامه دهد. عبدالعلی چنگیز مهاجم دهه 60 و 70 استقلال در مصاحبه‌اش به مجیدی توصیه کرده بود تا به فکر تغییر سیستم نباشد:« به نظرم حتماً بهتر است که با همان روش استراماچونی کار ادامه پیدا کند و نباید روش سرمربی را دست‌کاری کرد و به نظرم فراموش تفکرات و روش استراماچونی شدیداً به استقلال لطمه خواهد زد.» درنهایت این فرهاد مجیدی است که تصمیم می‌گیرد راه استراماچونی را ادامه دهند یا روش خودش را در پیش بگیرد.

با توجه به شرایط استقلال یعنی انتظار هواداران و رسانه‌ها برای نتیجه گرفتن استقلال و جبران 5 امتیاز عقب‌افتاده و فرصت کمی که تا شروع بازی‌ها باقی‌مانده اجازه هرگونه تغیر سیستم و تغییر بازی را از کادر فنی جدید می‌گیرد. خارج شدن از سیستم استراماچونی فقط یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن‌ها این است که مجیدی بخواهد به هر قیمتی شده خودش را از زیر سایه مربی موفق و محبوب ایتالیایی خارج کند که اصلاً منطقی و عاقلانه نیست.

برنامه مدیران باشگاه برای انتخاب یک مربی ایتالیایی که به توافق با جیانی دی بیاسی منجر شد نشان می‌دهد که مدیران تصمیم‌ساز استقلال می‌خواهند راه و روش استراماچونی ادامه پیدا کند و احتمالاً درباره این مسئله با فرهاد صحبت و توافق هم کرده‌اند. یکی از اعضای کادر فنی استقلال که قصد مصاحبه نداشت فقط به گفتن این موضوع اکتفا کرد که استقلال با همان سیستم 3 دفاع استراماچونی فصل را ادامه می‌دهد، چون هم با این روش نتیجه گرفته و بچه‌ها  با آن هماهنگ شده‌اند و هم فرصتی برای تغییر وجود ندارد و بازی‌ها در نیم‌فصل دوم بسیار فشرده است. به‌این‌ترتیب می‌شود گفت که استقلال فرهاد مجیدی با همان روش استراماچونی به کارش می‌دهد و دست‌کم در کوتاه‌مدت کادر فنی برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات ندارد.     

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز