خبرگزاری کار ایران

استرا را فراموش کنید؛ راه و رسمش را نه

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۸۵۴

استقلال با عبور از نام استراماچونی باید روش و شیوه کار او را ادامه دهد.

به گزارش ایلنا، بگذارید کل حرفی که می‌خواهم بزنم را همین اول کار بنویسم: «استقلال و هوادارانش باید دیگر استراماچونی را فراموش کنند اما راه و روشی که تیمش بازی می‌کرد را نه.»

آبی‌های پایتخت یک نیم فصل عجیب و غریب داشتند. مثل یک فیلم سینمایی اسکاری فصل برای‌شان آغاز شد. یک سرمربی ایتالیایی و نسبتاً ناشناخته هدایت آنها را برعهده گرفت و از همان هفته اول نشان داد که با بقیه مربیان استقلال در چند سال گذشته تفاوت دارد؛ چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ رفتاری. او در تبریز و در نشست خبری جنجال‌ساز شد و بعد نتایج بدش می‌رفت تا پرونده او را برای همیشه به عنوان یک مربی ناکام مختومه کند. استقلالی‌ها اما آنقدر از تغییر مربیان در این سال‌ها رنج دیده بودند که حتی شکست در دربی هم باعث نشد تا نظرشان درباره اخراج مربی‌شان یکی شود. استراماچونی در چنین شرایطی توانست اندیشه‌هایش را در تیم بدون ستاره‌ای که تحویل گرفته بود، پیاده کند. نتیجه‌اش تجربه درخشانی شد. استقلال هم خوب بازی می‌کرد و هم نتیجه می‌گرفت. آبی‌ها بعد از ۴ سال به صدر رسیدند اما نقطه عطف واقعی همان‌جا برای‌شان رخ داد. مرد ایتالیایی به دلیل مشکلات به وجود آمده با باشگاه رفت و شد آنچه بهتر از من می‌دانید.

حالا یک نیم فصل دیگر روبه‌روی استقلال است؛ با سرمربی‌ای که فصل گذاشته را به پایان بردند؛ فرهاد مجیدی. شماره ۷ محبوبی که تا هفته پیش می‌گفت نمی‌آیم و حالا آمده. مردی که خیلی‌ها می‌گویند این سمت برایش زود است و خیلی‌ها هم می‌گویند مرهم دیگری برای تیم جز او باقی نمانده. اختلاف‌ها زیاد است اما مشخصاً آنهایی که تیم‌شان را دوست دارند چاره‌ای جز حمایت از مجیدی ندارند. چندپاره شدن سکوها در این برهه زمانی به هیچ وجه به نفع‌آبی‌ها نیست.

حالا که فرهاد مجیدی انتخاب شده، استحقاق این را دارد که دست‌کم فرصتی در اندازه‌های فرصتی که در اختیار استراماچونی قرار گرفت، به او هم داده شود. حتی شکست احتمالی در دربی هم نباید آبی‌ها را دو شقه کند؛ همانطور که در دور رفت نکرد.

فرهاد هم بهتر است از کمک‌هایی استفاده کند که خلأ نداشتن تجربه او را بپوشانند. او شاید بهتر باشد به سیستم استراماچونی وفادار باشد و از خریدهای پرسروصدایی که این روزها شایعه شده دست بردارد. بازگرداندن بازیکنان قدیمی می‌تواند اتحاد این تیم جوان فعلی را برهم زند. تغییر سیستم هم - دست‌کم - برای این فصل منطقی به نظر می‌رسد. استقلال فرهاد باید ادامه دهنده راه استقلال استراماچونی باشد. استقلال و هوادارانش باید دیگر استراماچونی را فراموش کنند اما راه و روشی که تیمش بازی می‌کرد را نه.

 

رسول مجیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز