خبرگزاری کار ایران

هفته هجدهم سری آ

ناپولی - اینتر: کونته در ناپل طلسم شکنی‌ می‌‎کند؟

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۱۸۹

اینتر در رقابت برای صدرنشینی به همراه یوونتوس، امشب در خانه ناپولی به میدان می‌رود.

به گزارش ایلنا، مصاف امشب ناپولی با اینترمیلان برای جنارو گتوسو که به تازگی هدایت تیم شهر ناپل را در دست گرفته یک چالش بزرگ حساب می‌شود. میزبان امشب پس از اخراج کارلو آنجلوتی در حال شکل گرفتن است و در مقابل اینتری صف آرایی می‌کند که با تفاضل گل بهتر نسبت به یوونتوس در صدر جدول رده بندی قرار دارد. برای ناپولی، تیمی که طی چند فصل اخیر همیشه عادت داشته تا بین چهار تیم بالانشین جدول حضور داشته، شاید دردناک باشد اما آنها چهار پله پایین‌تر از رتبه چهارم تقلا می‌کنند تا شکوه دوباره خود را به دست بیاورند و امتحان سختی را پشت سر می‌گذارند. آنها با ایستادن نزدیک به نیمه‌های جدول نه تنها نتایج مناسب کسب نکرده‌اند که در مقابل حتی نتوانسته‌اند ریتم موفقی در خط حمله برجای بگذارند. برخلاف روزهایی که ناپولی با مائوریتسیو ساری روزهای تکرارنشدنی را پشت سر گذاشت و کاملا تاکتیکی بود، با بازیکنانی که آنها این فصل در اختیار داشتند، تیم تحت هدایت کارلو آنجلوتی بسیار معمولی و بدون درخشش ظاهر شد. در حقیقت، اینکه ناپولی در تمام فصل فقط 3 بار در خانه در مسابقات سری A موفق به پیروزی شده است، نشان می‌دهد که این تیم هیچ برنامه مشخصی ندارد که بتواند هنگام عقب افتادن در بازی به آن اعتماد کند. گتوسو و شاگردانش امشب در مصاف با تیم مدعی قهرمانی در رقابت با یوونتوس اگر به برتری برسند علاوه بر کسب سه امتیاز در یک بازی بزرگ و حساس می‌توانند پایه گذار یک اساس و رویه مشخص برای ادامه فصل باشند. 

امشب ناپولی به هیچ وجه یک حریف ساده پیش رو ندارد. تیم آنتونیو کونته این فصل فرم بسیار ایده آلی دارد و برخلاف ناپولی همیشه طبق برنامه مشخص پیش رفته است. بازی با سیستم 2-5-3 کلاسیک کونته در ایتالیا هواداران نراتزوری را به وجد آورده و به حریفی تبدیل شده که می‌تواند نقاط کلیدی زمین و فضاهای خالی تیم حریف را شناسایی کند. نکته جالب درباره پیروزی‌های اخیر اینتر این بوده که شاید، کونته احساس ترس و وحشت در بین بازیکنان تیمش ایجاد کرده است و به آنها اجازه می دهد اعتقاد داشته باشند که یوونتوس - که در سالهای اخیر غیرقابل مهار است - می‌تواند در صورت کوچکترین تعلل آنها در صدر جدول قرار بگیرد. عملکرد خط حمله اینتر چشمگیر بوده  این فصل لوتارو مارتینز و روملو لوکاکو در کنار هم تنها در مسابقات سری A در کنار هم 20 گل به ثمر رسانده‌اند و بعد از آتالانتا و لاتزیو آنها با 36 گل زده یکی از بهترین خط حمله‌های فصل جاری را در اختیار دارند. اینتر در ناپل یک طلسم طولانی مدت دارد که کونته امشب امیدوار است با پایان آن ضیافت بزرگی را جشن بگیرد. آخرین پیروزی اینتر در سن پائولو، ورزشگاه خانگی ناپولی، به سال 1997 برمی‌گردد. پس از آن نراتزوری در ناپل سه تساوی بدست آورده است و شش بار هم شکست خورده است. کونته در صورت برتری در بازی امشب می‎‌تواند هم نراتزوری را به قهرمانی در سری A که آخرین بار در سال 2010 به دست آمده بود نزدیک کند و هم طلسم 22 ساله در خانه ناپولی را بشکند. 

اخبار دو تیم

فابیان رویز، هافبک کلیدی ناپولی به دلیل تب برای حضور در این بازی تردید دارد، در حالی که فوزی غلام در حال بازگشت به دلیل آسیب دیدگی  ران است. کالیدو کولیبالی که به دلیل آسیب دیدگی پا شرایط مسابقه ندارد در این بازی حضور ندارد و لورنزو تونلی و کوین مالکویت هم دیگر غایبان ناپولی در این مسابقه هستند. برای اینتر اگرچه الکسیس سانچر و نیکو بارلا در تمرینات حضور یافته‌اند اما به اندازه کافی آماده نیستند تا برای این بازی در دسترس کادر فنی باشند. دی آمبروسیو و آساموآ دو بازیکن دیگر اینتر هستند که مصدومیت‌شان هنوز به طور قطعی پایان نیافته و به این بازی نمی‌رسند. 

آمار رویارویی

ناپولی حداقل در هر 5 مسابقه گذشته یک گل به ثمر رسانده است.

ناپولی  حداقل در هر در 2 بازی خانگی گذشته یک گل به ثمر رسانده است.

ناپولی در دو بازی خانگی گذشته شکست خورده است.

ناپولی در چهار بازی خانگی گذشته در کسب پیروزی ناکام بوده است. 

اینتر در 10 مسابقه اخیر شکست را تجربه نکرده است.

اینتر در 8 بازی گذشته خارج از خانه شکست نخورده است. 

اینتر در 2 مسابقه گذشته حداقل یک گل به ثمر رسانده است.

 اینتر در 8 بازی اخیر خارج از خانه حداقل یک گل به ثمر رسانده است.

ترکیب احتمالی

ناپولی:

مرت، دی لورنزو، مانولاس، هیساج، رووی، اِلماس، آلان، ذیلینسکی، اینسینیه، کایخون و مرتنس

اینتر:

هندانوویچ، باستون، دِوریج، اشکرینیار، کاندروا، والرو، بروزویچ، وچینو، بیراگی، مارتینز و لوکاکو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز