خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیته لیگ کشتی دانشجویی در سازمان لیگ صورت گرفت؛

تصویب آیین‌نامه اولین دوره لیگ کشتی دانشجویی/ شرایط جذب کشتی‌گیران توسط تیم‌ها مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۱۷۴

جلسه هم‌اندیشی کمیته لیگ کشتی دانشجویی روز گذشته در محل سازمان لیگ برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ کشتی، در راستای تصمیم سازمان لیگ برای برگزاری اولین دوره لیگ کشتی دانشجویی، روز گذشته در ابتدا جلسه ای با حضور رییس فدراسیون کشتی در این باره برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی، حسن رنگرز مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون و حسن مرعشیان رییس هیات کشتی خوزستان حضور داشتند.

بعد از همفکری در این جلسه و جمع بندی درباره کلیات برگزاری اولین دوره لیگ کشتی دانشجویی، کمیته لیگ دانشجویی در محل سازمان لیگ تشکیل جلسه داد.

عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ، اکبر طهماسبی رییس کمیته حقوقی و انضباطی سازمان لیگ، عبدالله فتوحی دبیر سازمان لیگ، ناصر فروتن و جواد کریمی رییس و دبیر کمیته داوران و حسن مرعشیان رییس هیات کشتی خوزستان اعضای تشکیل دهنده این جلسه کمیته لیگ دانشجویی بودند.

در این نشست کلیات آیین نامه اولین دوره لیگ دانشجویی که پیش از این تدوین شده بود، مصوب شد. همچنین مقرر شد جزییات این آیین نامه نیز بعد از بحث و بررسی در کمیته تخصصی به تصویب برسد و در نهایت آیین نامه مسابقات به زودی به تمامی استان ها و دانشگاه ها ابلاغ شود.

از مهمترین موضوعاتی که در آیین نامه مصوب شده آمده، می توان به نحوه برگزاری مسابقات اشاره کرد. قرار است رقابت ها در ۱۰ وزن(۵ وزن کشتی آزاد و ۵ وزن کشتی فرنگی) به صورت همزمان برگزار شود؛ به طوری که در مرحله رفت در ۵ وزن از ۱۰ وزن کشتی آزاد رقابت ها برگزار می شود و در دور برگشت مسابقات ۵ وزن دیگر برگزار خواهد شد. در کشتی فرنگی نیز همین اتفاق رخ خواهد داد.

۲ کیلوگرم ارفاق وزن و وزن کشی یک روز قبل از مسابقه هم مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

همچنین بر اساس قوانین فیزو کشتی گیران تیم‌های شرکت کننده حتما باید دانشجو باشند و سن آن‌ها زیر ۲۵ سال باشد. البته هر تیم می تواند از ۲ کشتی گیر به صورت آزاد و خارج از محدودیت‌های اعمال شده، استفاده کند.

کشتی گیران هر تیم باید مربوط به یکی از بخش های آزموش عالی استانی باشد. البته هر تیم مجاز است ۳ دانشجو هم از دانشگاههای دیگر را جذب کند.

سازمان لیگ کشتی در تلاش است با خلاقیت‌هایی که در تدوین آیین‌نامه به خرج داده، باعث برگزاری رقابت‌هایی جذاب و پویا در اولین لیگ کشتی دانشجویی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز