خبرگزاری کار ایران

بعد از استراماچونی؛ بفرمایید توفان سرخ با کالدرون

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۰۳۴

سرنوشت پرسپولیس و گابریل کالدرون مبهم و انتظار بازگشت این مربی که با صدرنشینی نیم فصل را به پایان رساند به نظر می‌رسد همراه با ناکامی بزرگی برای مدیرعامل سرخ‌ها همراه باشد.

به گزارش ایلنا، این دیگر یک رقابت نوبرانه است. طرح این موضوع که چرا وقتی باشگاه استقلال با آندره‌آ استراماچونی به بن‌بست می‌رسد، گابریل کالدرون و باشگاه پرسپولیس می‌توانند با هم ادامه دهند؟

 حالا باید منتظر بمانیم تا بحران رابطه همکاری کالدرون و پرسپولیس بزرگتر شود تا به برابری و عدالتی مضحک دست پیدا کنیم؛ برابری در بحران باشگاه‌داری.

کالدرون شرط‌هایی را تعیین کرد و از ایران رفت. حالا تا پایان فرصتی که او برای باشگاه تعیین کرده، چیزی نمانده و باشگاه پرسپولیس انگار می‌خواهد همان راهی را برود که استقلال با استراماچونی طی کرد. باشگاه پرسپولیس نه توان مذاکره حرفه‌ای با باشگاه‌های بازیکنان مورد نظر کالدرون را داشته و نه توان حل مشکلات مالی که کالدرون را برای موفقیت در نیم‌فصل دوم نگران می‌کند. کالدرون البته شرط‌های دیگری را نیز برای همکاری با پرسپولیس تعیین کرده که شاید در مقام سرمربی اجازه طرح آنها را ندارد اما او نیز مثل استراماچونی خسته از رفتارها و عملکرد نیروی انسانی باشگاه شرط‌هایی خارج از چارچوب حرفه‌ای را مطرح کرده است. در چنین شرایطی پرسپولیس که نمی‌تواند شرط‌های حرفه‌ای کالدرون مثل پرداخت دستمزد مربیان و بازیکنان و خریدهای تازه را اجرا کند، بنابراین در نپذیرفتن شروط غیرحرفه‌ای مثل تغییر مدیر تیم یا پرسنل دیگر باشگاه دچار مسائلی حل‌نشده خواهد بود.

استقلال از بحرانی بزرگ گذر کرد و خوب یا بد به فرهاد مجیدی رسید اما پرسپولیس انگار در آستانه روزهایی سخت در همکاری با کالدرون است و معلوم نیست واکنش‌های بعدی کالدرون مقابل پرسپولیس چه باشد. مدیران باشگاه پرسپولیس به‌رغم دیدن تجربه‌ای تلخ در هفته‌های اخیر -در اردوگاه رقیب- همچنان با ساده‌انگاری روزها را می‌گذرانند و معلوم نیست این روزگذرانی چه عاقبتی دارد.

سهل‌انگارانه است اگر تصور کنیم کالدرون مقابل این رفتار باشگاه پرسپولیس کوتاه می‌آید و بی‌توجهی را نادیده می‌گیرد و تمرینات را شروع می‌کند. پرسپولیس اگر در ۴۸ ساعت آینده دست‌کم بخشی از خواسته‌های سرمربی‌اش را اجرا نکند، احتمالاً وارد یک جنجال تازه می‌شود و این می‌تواند برای صدرنشین لیگ برتر نگران‌کننده باشد.

کالدرون به‌رغم موفقیت در پرسپولیس و شاید به‌دلیل موفقیت‌های بزرگ سال‌های اخیر قرمزها هنوز چهره‌ای محبوب در اندازه استراماچونی که یکباره و سریع قلب‌ها را ربود، نیست اما نزد طرفداران پرسپولیس صاحب اعتبار فنی شده و به آنها نشان داده می‌تواند از یک مسیر درست قهرمانی‌های پرسپولیس را تکرار کند. هواداران پرسپولیس از باشگاه خود نمی‌پذیرند که مدیران به‌آسانی از کالدرون گذر کنند یا خواسته‌های او را نادیده بگیرند، اگرچه هواداران استقلال هم گذر از استراماچونی را نپذیرفتند اما زور انتقادات‌شان به مدیران باشگاه نرسید.

پرسپولیس روزهای سرنوشت‌سازی را پیش رو دارد. از عجایب است که استقلال و پرسپولیس در بهترین روزهای خود دچار بحران‌های داخلی می‌شوند و حتی نتایج خوب نمی‌تواند سرپوشی روی بحران مدیریت و بحران‌های اقتصادی باشگاه‌ها بگذارد. انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هنوز حرف‌های صریحی درباره درخواست‌ها و شرط‌های کالدرون به زبان نیاورده و این به سکوت مدیران باشگاه استقلال در روزهای بحرانی مذاکره با استراماچونی شباهت دارد؛ شباهتی نگران‌کننده. تا توفانی که شاید پرسپولیس را گرفتار کند، ۴۸ ساعت زمان باقی مانده. ببینیم و تعریف کنیم که پرسپولیس چگونه این بحران را پشت سر می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز