خبرگزاری کار ایران

بازیکنان کلیدی تیم‌های لیگ برتری؛

اسلحه قرمز با گلوله‌های آبی

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۰۲۰

پرسپولیس، استقلال و تراکتور حضور در میانه جدول و رده‌های بالایی را تجربه کردند و سپاهان، باثبات‌تر بود و حضوری دائمی بین مدعیان داشت

به گزارش ایلنا،نیم فصل اول لیگ نوزدهم، پرفراز و نشیب‌تر از همیشه بود. پرسپولیس، استقلال و تراکتور حضور در میانه جدول و رده‌های بالایی را تجربه کردند و سپاهان، باثبات‌تر بود و حضوری دائمی بین مدعیان داشت. صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان سورپرایزهای لیگ بودند و شهر خودرو با وجود شروعی خوب، نتوانست پایان شیرینی داشته باشد. تیم منتخب نیم فصل لیگ برتر، مجموعه‌ای بازیکنانی هستند که پررنگ‌ترین نقش را، در موفقیت تیم‌شان داشته‌اند.

 

پیام نیازمند - سپاهان

رکورد دقایق گل نخوردن در فوتبال ایران را با 940 دقیقه شکست. رکوردی که با واکنش‌های استثنایی او برای بسته نگه داشتن دروازه سپاهان به دست آمد. لیگ برای نیازمند، با 8 کلین شیت پیاپی شروع شد و تا بازی آخر مقابل صنعت نفت، تیم او بهترین خط دفاع را هم در اختیار داشت.

 

وریا غفوری - استقلال

ستاره، کاپیتان و این اواخر سرمربی استقلال نیم فصلی رویایی را تجربه کرد. استقلال با اوج گرفتن او، اوج گرفت و وریا توانست با 3 گل و 4 پاس گل، نقش مهمی در نتایج خوب استقلال داشته باشد. او مقابل پیکان با بازوبند کاپیتانی و به عنوان سرمربی، گل دوم تیمش را زد تا یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های تاریخ لیگ را خلق کند.

 

محمد طیبی - نفت مسجدسلیمان

نفت مسجد سلیمان تنها تیمی بود که در دور رفت لیگ برتر، هیچ باختی نداشت. آن‌ها با 8 گل خورده، پس از پرسپولیس دومین خط دفاع لیگ هم به حساب می‌آیند و این عنوان را، مدیون نمایش خوب مدافعان‌شان هستند. محمد طیبی که این فصل به نفت پیوسته بود، به عنوان رهبر خط دفاعی تیم تارتار نمایشی مطمئن در طول نیم فصل داشت. او شکار بزرگ سپاهان، برای نیم فصل دوم لیگ برتر است.

 

احسان حاج‌صفی - تراکتور

جای ثابتی در تیم منتخب فصل و نیم فصل دارد. حاج‌صفی درخشش در این فصل را هم با گلزنی مقابل پرسپولیس آغاز کرد و در روزهای خوب تراکتور، یکی از بهترین‌های تیم بود. هفته‌های اخیر و با تغییر سرمربی، تراکتور دوباره به فرم خوبش برگشته و حاج‌صفی در حمله و دفاع، نقش پررنگی در نتایج تیم داشته است.

 

احمد نوراللهی - پرسپولیس

پرسپولیس در بیشتر بازی‌های نیم فصل اول، نمایشی مطمئن داشت. آن‌ها با داشتن احمد نوراللهی در میانه زمین،‌ بیشتر مسابقات نبض بازی را در اختیار می‌گرفتند و با خیال آسوده، برنامه‌های کالدرون را پیاده می‌کردند. نوراللهی در دقایق پایانی دو بازی با پیکان و سایپا، گل‌های حساسی هم برای پرسپولیس زد تا نقش مستقیمی، در نتایج تیم هم داشته باشد.

 

مهدی ترابی - پرسپولیس

به تنهایی 13 امتیاز برای پرسپولیس گرفته و در 9 بازی لیگ و حذفی، برای پرسپولیس گل زده یا پاس گل داده است. موثرترین بازیکن سرخپوشان، بارها در نیم فصل اول پرسپولیس را نجات داد و در بازی‌های سخت، آن‌ها را با امتیازات کامل از زمین خارج کرد. در بازی هفته شانزدهم با پارس جنوبی هم او با ضربه‌ای تماشایی، برد را به پرسپولیس هدیه داد.

 

امید نورافکن - سپاهان

استقلالی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند بابت از دست دادن نورافکن، تا این حد حسرت بخورند. نورافکن این فصل ستاره و بهترین بازیکن تیم قلعه‌نویی بوده است. او با سه گل زده، بعد از کی‌روش بهترین گلزن سپاهان محسوب می‌شود و توانسته 3 گل هم برای تیمش بسازد. مهمترین گل او، مقابل استقلال تیم سابقش زده شد.

 

مهدی قائدی - استقلال

مقطعی همزمان، در صدر جدول گلزنان و گل‌سازهای لیگ برتر قرار داشت. در نهایت، نیم فصل را با هشت گل در رده دوم بهترین گلزنان و با 5 پاس گل، به عنوان بهترین گل‌ساز لیگ به پایان رساند. او در 8 بازی پیاپی، توانست گل بزند یا پاس گل بدهد. 4 پاس گل او مستقیما به دیاباته داده شد تا بهترین زوج خط حمله لیگ را در کنار مهاجم تنومند استقلال بسازد.

 

عیسی آل کثیر - صنعت نفت

متخصص گلزنی در لیگ برتر، در آستانه سی سالگی به بلوغ رسیده است. او نیم فصل، با 9 گل بهترین گلزن لیگ برتر بوده و توانسته به تنهایی، تقریبا نصف گل‌های صنعت را بزند. آل کثیر هم در جریان بازی با شوت و ضربات سر گل زده و هم از روی ضربات شروع مجدد موفق به گلزنی شده است. او در حال حاضر، مهمترین چهره نقل و انتقالات نیم فصل محسوب می‌شود.

 

شیخ دیاباته - استقلال

بین همه نمایش‌های خوب این فصل استقلال، بازی با تراکتورسازی را می‌توان بهترین بازی استقلال استراما دانست. مسابقه‌ای که دیاباته با هت‌تریک در تبریز، بردی رویایی به تیمش هدیه داد. گلزن بازی‌های بزرگ استقلال، تک گل این تیم به شهرخودرو را هم زد و در بازی با سپاهان هم، زننده گل دوم تیم بود. او نیم فصل را با گلزنی مقابل ماشین سازی به پایان رساند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز