خبرگزاری کار ایران

صادقی: فلسفه ما بازیکن سازی است و نیازی به بازیکن خارجی نداریم/ برای نیم فصل دوم برنامه داریم

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۹۱۴

سرمربی سایپا در مورد برنامه‌هایش برای اوج گیری تیم در نیم فصل دوم صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ابراهیم صادقی در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر با تیمش شرایط سختی را تجربه کرد ولی برنامه‌هایی برای اوج گیری دوباره نارنجی پوشان در نیم فصل دوم دارد که از زبان خوش می‌شنویم:

 

* از شرایط و نتایج تیم‌تان در نیم فصل اول راضی هستید؟

 از نظر نتیجه نه، چون ما باید نتایج بهتری می‌گرفتیم و شرایط‌مان در جدول بهتر می‌شد. فکر می‌کنم اشتباهات داوری که البته هیچ‌وقت نگفتیم عمدی بوده، ما را از جایگاه اصلی دور کرد. با تمام این حرف‌ها لیگ را خیلی خوب شروع کردیم. البته تعویق یکماهه لیگ به تیم‌هایی مثل ما که زودتر و منظم کار را شروع کردیم، خیلی ضربه زد. با این حال در شروع فصل به نسبت شرایط خیلی بهتری داشتیم و توانستیم موفقیت ایجاد کنیم. در ادامه در یک مقطع بدشانس بودیم اما بعد از آن هم پیشرفت داشتیم و توانستیم بهتر کار کنیم.

 

* سایپا در 9 بازی پیاپی هیچ گلی نزد که این مسأله خیلی بد به نظر می‌رسد؟

 بله، ما در این زمینه بد کار کردیم. البته موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم اما در ضربات آخر، بدشانس و بی‌دقت بودیم. ما حتی در بازی با استقلال که 4 گل خوردیم، موقعیت‌های زیاد و خوبی ایجاد کردیم. در بازی با پرسپولیس، صنعت‌نفت و بقیه بازی‌ها هم به همین صورت. در تنها بازی که نتوانستیم موقعیت ایجاد کنیم بازی با سپاهان بود. به هر حال باید تمرین کنیم که این ضعف را از بین ببریم چون ما در ایجاد موقعیت خیلی خوب هستیم اما گل نمی‌زنیم.

 

* برای نیم فصل دوم، به باشگاه لیست دادید؟

 بله، ما سعی می‌کنیم تیم را تقویت کنیم. برای همین به دنبال جذب 3، 4 بازیکن هستیم. البته بازیکنی را هم کنار نمی‌گذاریم. لیست ما جا دارد و نیاز به کنار گذاشتن بازیکن نداریم. با این حال، اگر بازیکنی بخواهد جدا شود، در مورد این مسأله با او جلسه می‌گذاریم.

 

* ظاهراً آرمان رمضانی از فولاد پیشنهاد داشت و با آن مخالفت کردید.

 رمضانی خودش تمایل دارد بماند. آرمان خودش با من صحبت کرد و گفت دوست دارد بماند و در سایپا کارش را دنبال کند. او دقایق زیادی بازی کرد و همینطور به کارش ادامه می‌دهد. امیدواریم در نیم فصل دوم بیشتر به ما کمک کند. اگرچه خیلی خوب می‌دود و در خدمت تیم است اما ان‌شاءالله در بخش گلزنی هم بیشتر به ما کمک خواهد کرد.

 

* در سایپا، سلیمانی در نیم فصل اول 3 گل زد و بعد از آن آرمان رمضانی 2 گله است که این آمار چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

 اگر بخواهیم بازی برگشت با ذوب‌آهن را هم حساب کنیم، رضا جعفری هم 2 گله است. این آمارهایی است که ما داریم و باید سعی کنیم نیم فصل دوم شرایط بهتری داشته باشیم.

 

* سایپا در خانه 7 امتیاز کسب کرد که البته تفاضل گل‌تان در این بازی‌ها منفی6 بود و خارج از خانه که 4 امتیاز به دست آوردید، تفاضل گل‌تان منفی4 بود. یعنی اینکه در خارج از خانه کمتر گل خوردید.

 کلاً ما نسبت به موقعیت‌هایی که روی دروازه حریف ایجاد کردیم، کم گل زدیم. ما خیلی خوب به 18 قدم حریف می‌رسیدیم اما در ضربات آخر خوب نبودیم. شاید خیلی‌ها انتقاد کنند و بگویند گلزن بیاورید و گلزن بخرید اما ما نسبت به رقم قراردادها با این شرایط کار می‌کنیم. گلزن یعنی بازیکنی مثل دیاباته که البته برای او باید رقم زیادی پرداخت شود و ما نمی‌توانیم این رقم‌ها را بپردازیم. من فکر می‌کنم زمان بگذرد، بازیکنان در بازی و تمرین تجربیات بیشتری به دست می‌آورند و در یکی، 2 سال آینده به پختگی خوبی می‌رسند و بهتر کار خواهند کرد.

 

* دقیقه 60 تا 75 بیشترین گل را زده‌اید که 4 تا بوده اما از دقیقه 60 تا 90، بیشترین گل خورده را داشتید که 10 گل بوده.

 من فکر می‌کنم خیلی از بازی‌ها با توجه به اینکه جوان بودیم وقتی از حریف عقب می‌افتادیم، فضای بازی احساسی می‌شد و به همین دلیل در اواخر بازی، بیشتر گل می‌خوردیم. قطعاً باید روی این مسأله کار کنیم که دیگر بازیکنان احساسی بازی نکنند و تا دقیقه 90 و حتی بیشتر از آن، منطقی بازی کنیم.

 

* گل‌هایی که تیم‌تان زده، پاس در عمق 4 تا و پاس از راست 3 تا بوده اما روی پاس در عمق 7 گل و ارسال از سمت چپ 5 گل خوردید.

 ارسال‌های خوب معین عباسیان به ما خیلی کمک کرد. کافی است بچه‌ها دقت بیشتری در زدن ضربات آخر داشته باشند. من فکر می‌کنم ما تا یکجایی روی ضربات ایستگاهی خیلی گل خوردیم که بعد از آن، تمرین کردیم و این مشکل حل شد.

 

* نکته‌ای که در مورد سایپا وجود دارد و البته چندان عجیب هم نیست، این است که تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی‌تان در نیم فصل اول 15700 نفر بوده و شاید بد نباشد باشگاه روی این مسأله کار کند.

 فکر می‌کنم باید باشگاه در این زمینه بیشتر فعالیت کند تا تماشاگر جذب کنیم. الان در تهران همه طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستند که با این شرایط جذب تماشاگر سخت است اما باید برنامه داشته باشند. مثلاً اینکه خانواده‌های کارگران و کارمندان به حمایت از تیم بپردازند.

 

* چرا سایپا در این فصل هیچ بازیکن خارجی نداشته؟

همانطور که اول فصل گفتم، فلسفه ما بازیکن‌سازی است و اینجا به جوان‌ها فرصت می‌دهیم تا به پختگی برسند. حتی اگر اشتباه کنند پای آنها می‌ایستیم. خوبی سایپا این است که اگر اشتباه کنند فشار زیادی به آنها وارد نمی‌شود چون هوادار زیادی نداریم. پس در سایپا می‌توان به جوان‌ها فرصت داد و برای این مسأله نگاه ملی داریم که بتوانیم بازیکنان خوبی به سایپا و تیم ملی بدهیم. با این فلسفه، به بازیکن خارجی فکر نمی‌کنیم. بازیکن خارجی باید با کیفیت باشد که هزینه آن زیاد است. در غیر این‌صورت، اگر قرار است همسطح بازیکنان ایرانی باشد، بهتر است به جوان‌های خودمان فرصت بدهیم تا پیشرفت کنند و به تیم ملی برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز