خبرگزاری کار ایران

بهترین‌ها منهای رونالدو

گزارش: تیم منتخب نیم فصل اول 5 لیگ معتبر اروپا

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۶۷۳

نشریه گل، بازیکنان برتر بوندس لیگا، لالیگا، لوشامپیونه، لیگ برتر انگلیس و سری A را در پایان نیم فصل اول رقابت‌‌های 20-2019 معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، در حالیکه اغلب این رقابت‌های به روزهای پایانی در نیم فصل اول نزدیک شده‌اند از دیدگاه این نشریه بازیکنان برتری در بین 5 لیگ معتبر اروپا نقش آفرینی کرده‌اند که حضورشان چشمگیر است. از مدافعان مستحکم لیورپول و مهاجمان بی رحم بایرن مونیخ در تیم برتر نیم فصل اول 5 لیگ معتبر اروپا قرار گرفته‌اند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شوید:

دروازه بان: کیلور ناواس(پاری سن ژرمن)

کلیور پس از سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه رئال مادرید شاید در انتخابی اشتباه به لیگ فرانسه نقل مکان کرده بود اما عملکرد این فصل او نشان می‌دهد که ملی پوش کاستاریکایی انتخاب بسیار موفقی داشته است. شاید جدایی از رئال مادرید برای او دشوار و اذیت کننده باشد اما هرگز به این معنا نبوده که افت فاحشی در موفقیت او داشته باشد. هیچ دروازه بانی در بین 5 لیگ معتبر اروپا تا به امروز بیشتر او موفق به ثبت کلین شیت نشده است. ناواس در تمامی مسابقات 12 مرتبه دروازه‌اش را بسته نگه داشته و با 33 سال سن یک آمار مثبت در دست دارد. در 10 مسابقه اخیر ناواس در مهار شوت هم یک آمار مثبت داشته و به طور متوسط در هر مسابقه 83.02 درصد توپ‌های شلیک شده به سمت چارچوب دروازه‌اش را مهار کرده است.

مدافع راست: ترنت الکساندر-آرنولد(لیورپول)

علیرغم نمایش بسیار موفق جاشوا کیمیچ در خط دفاعی بایرن مونیخ، این آرنولد است که حالا خودش را به همراه لیورپول به یکی از موفق‌ترین مدافعان حال حاضر جهان معرفی می‌کند. به غیر از نقش آفرینی مدافع جوان قرمزهای آنفیلد، او در انتقال توپ به خط حمله و پاس‌های مهلک بسیار عالی بوده به این شکل که او در تمامی بازی‌های این فصل تا حالا 10 پاس گل ارسال کرده است.

مدافع میانی: کریس اسمالینگ(رم)

انتقال 3 میلیون یورویی اسمالینگ از منچستریونایتد به سری آ پیش بینی‌های بسیاری از عدم موفقیت و به فراموشی سپردن این مدافع انگلیسی بود اما آمار ثبت شده از او در خط دفاعی جالورسی نشان می‌دهد همیشه پیش بینی‌ها درست از آب در نمی‌‌آید. همکاری اسمالینگ در کنار جیانلوکا مانچینی 23 ساله این دو بازیکن را به یکی از موفق‌ترین روج‌های خط دفاعی این فصل تبدیل کرده است. این روزها رم در تکاپو است تا اسمالینگ را از دست ندهد و انتقال قرضی مدافعی که در منچستریونایتد دستمایه شوخی و کنایه رسانه‌های انگلیسی شده بود را به یک قرارداد دائمی تبدیل کند.

مدافع میانی: ویرجیل فن دایک(لیورپول)

فن دایک که با 7 امتیاز کمتر از لیونل مسی توپ طلای 2019 را از دست داد این روزها قدم به قدم در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر انگلیس برای پایان حسرت طرفداران لیورپول نزدیک شده و بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان یکی از برترین مدافعان حال حاضر جهان محسوب می‌شود. در کنار جوئل ماتیپ، دژان لوورن و جو گومز فن دایک هیچ تغییری در عملکردش ندیده و حالا با 126 نبرد هوایی موفق بین 5 لیگ معتبر اروپا فعلا بهترین آمار از این حیث را به نام خودش ثبت کرده است.

مدافع چپ: اندی رابرتسون(لیورپول)

اندی شاید در مقایسه با آرنولد، هم تیمی‌اش از حیث آمار شرکت در حملات و پاس‌های کلیدی آمار ضعیف‌تری داشته باشد اما بازیکن اسکاتلندی عملکرد بهترین در مقایسه با رقبایش در 5 لیگ اروپا را در اختیار دارد. با این حال، رابرتسون و همچنین داشتن یک نیروی قاطع در جناح چپ، او را به یک مدافع بسیار موفق و مشهور تبدیل کرده است که به دلیل موقعیتش در ترکیب، برخورد سخت و شخصیت سرسخت بسیار مشهور است.

هافبک راست: آنخل دیماریا(پاری سن ژرمن)

شاید 31 سالگی در لیگ فرانسه برای بازیکنانی مناسب باشد که قصد سپری کردن فصل‌های بی سروصدا را داشته باشند اما دیماریا در چنین وضعیتی هر روز بهتر از دیروزش پیش می‌رود. هافبک هجومی قهرمانی فرانسه تا به اینجای فصل پس از حضور در 24 مسابقه رسمی در تمامی رقابت‌های رسمی 10 گل و 11 پاس گل ثبت کرده که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت.

هافبک وسط: کاسمیرو(رئال مادرید)

اهمیت حضور این هافبک برزیلی در رئال مادرید بسیار بالاست و زین الدین زیدان به عنوان سرمربی که علاقه فراوانی به حضور او در بین 11 بازیکن اصلی دارد غیرقابل انکار است. نقش بزرگی کاسمیرو در ترکیب لوس بلانکوس زمانی آشکار شد که سرمربی فرانسوی 4 روز پیش از دیدار در الکلاسیکو با بارسلونا، ترجیح داد کاسمیرو مقابل والنسیا روی نیمکت بنشیند تا با آمادگی کامل در نیوکمپ به میدان برود. الکلاسیکو بدون گل به پایان رسید اما جای تعجب ندارد که کاسمیرو یکی از بهترین بازیکنان آن دیدار بود و زیدان به اندازه‌ای از توانایی‌های شاگردش اطمینان دارد که یکبار او را با کلودیو ماکلله، یکی از ستاره‌های قدیمی فوتبال فرانسه مقایسه کرده بود.

هافبک چپ: کوین دیبروینه(منچسترسیتی)

شاید منچسترسیتی با ایستادن در رتبه سوم جدول رده بندی لیگ انگلیس یکی از گزینه‌های محبوب برای رسیدن به عنوان قهرمانی این فصل نباشد اما در روزهای ناکامی پپ گواردیولا، دیبروینه یکی از معدود ستاره‌‌های این تیم است که همچنان در بهترین سطح خود بازی می‌کند. بدین ترتیب شما شگفت زده نمی‌شوید اگر متوجه شوید که او این فصل بیشتر از هر بازیکنی دیگری شانس گل ایجاد کرده است(87 بار) و همچنین 12 پاس گل هم ارسال کرده است در حالیکه تا به امروز 7 گل هم در کارنامه این فصلش دارد.

وینگر راست: لیونل مسی(بارسلونا)

نگرانی‌های زیادی وجود داشت که با توجه به مصدومیت‌هایی پررنگ شده برای مسی این بازیکن در 32 سالگی افت شدیدی در عملکردش داشته باشد اما این اعجوبه آرژانتینی نشان داده همیشه فراتر از خواسته و پیش بینی‌ها قدم می‌گذارد. با وجود سختی‌های فراوان برای بازی کردن مسی، کاپیتان بارسلونا تنها در 18 بازی رسمی این فصل 15 گل داشته و 9 مرتبه هم موفق به ارسال پاس گل شده است که همچنین برای ششمین بار به توپ طلا هم رسیده بود.

وینگر چپ: جیدون سانچو(دورتموند)

هیچ تردیدی در استعدادهای جیدون سانچو وجود ندارد که در آینده ببینیم او یکی از بهترین بازیکنان جهان باشد اگرچه امروز هم خیلی‌ها او را ستاره موفق بوندس لیگا می‌دانند. وینگر همه کاره که اخیرا در ترکیب زنبورها در سمت چپ خط حمله حضور یافته تنها با 19 سال سن، در 24 مسابقه رسمی در تمامی رقابت‌های این فصل 24 گل زده که آمار درخشانی محسوب می‌شود تا در تیم منتخب نیم فصل باشد اگرچه رقبای زیادی برای ایستادن در این جایگاه را پشت سر گذاشته است.

مهاجم: رابرت لواندوفسکی(بایرن مونیخ)

تیمو ورنر، کیلیان امباپه، جیمی واردی و چیرو ایموبیله همه مهاجمانی هستند که بدون شک می‌توانند در این ترکیب حضور داشته باشند اما وقتی قرار به انتخاب برترین باشد آن زمان نام مهاجم لهستانی بایرن مونیخ مطرح خواهد بود. مهاجم 31 ساله در 25 بازی این فصل 30 مرتبه به گلزنی رسیده است که چهار گل آنها تنها در 15 دقیقه از رویارویی با ستاره سرخ بلگراد در لیگ قهرمانان اروپا ثبت شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز