خبرگزاری کار ایران

یازده نیمکت نامشخص در نیم فصل دوم؛

تعطیلات با ترس و بلاتکلیفی

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۲۱۲

تغییر روی نیمکت بعضی تیم‌ها، قطعی است یا حداقل احتمال بسیار بالایی دارد.

به گزارش ایلنا،از بین 16 تیم لیگ، فقط خیال 5 تیم از مربی نیم فصل دوم راحت است. سپاهان با قلعه‌نویی، نساجی با مهاجری، فولاد با نکونام و شاهین با کرستیچویچ وارد نیم فصل دوم می‌شوند. پارس جنوبی هم که به تازگی، هومن افاضلی را انتخاب کرده است. از 16 تیم لیگ، فقط همین 5 تیم خیال راحتی دارند و 11 تیم دیگر،‌ نگران تغییرات روی نیمکت‌شان هستند. یا باید مربی تازه انتخاب کنند و یا تعطیلات را با ترس از پیشنهادات سایر تیم‌ها به مربیان‌شان بگذرانند.

تغییرات احتمالی

تغییر روی نیمکت بعضی تیم‌ها، قطعی است یا حداقل احتمال بسیار بالایی دارد. ذوب آهن از زمان اخراج منصوریان، مربی ندارد و استکی، این تیم را برابر سایپا هدایت کرد. آن‌ها گزینه‌های سرشناس زیادی دارند و شایعاتی درباره حضور دایی و تارتار هم در این باشگاه منتشر شده است. با این حال به نظر می‌رسد نیمکت ذوبی‌ها، به یک گزینه خانوادگی مثل رجب‌زاده یا ابراهیم‌زاده برسد. پیکان، دیگر باشگاهی است که بخاطر نتایج ضعیف اخیر، احتمال زیادی برای تغییر مربی دارد. پیکان از 6 بازی آخرش، فقط یک امتیاز مقابل استقلال گرفته و نزدیک‌ترین تیم، به منطقه سقوط محسوب می‌شود. با توجه به شرایط علی دایی و اصرارش به حضور در تهران، می‌توان او را جدی‌ترین گزینه این تیم دانست. گل گهر هم با وجود یک تغییر روی نیمکت، احتمالا سراغ دومین تغییر هم خواهد رفت. مجید جلالی نتوانسته شرایط این تیم را عوض کند و آن‌ها، گزینه‌های تازه‌ای را بررسی می‌کنند. پیروزی در بازی عقب افتاده با ماشین سازی و کمبود گزینه‌های در دسترس، شاید تا پایان تعطیلات باعث نجات جلالی شود.

دو راهی دشوار

در گروهی از تیم‌ها تغییر قطعی نشده اما احتمال آن جدی است. سه بازی و سه پیروزی برای ساکت الهامی، باعث شده تراکتوری‌ها اعلام کنند نیم فصل دوم با هدایت او وارد زمین می‌شوند. هر چند زنوزی پیش از این، همین حرف را درباره تقوی و دنیزلی هم زده بود و بعید است تراکتورسازی، فصل را با الهامی به پایان برسانند. اولین باخت، می‌تواند کاملا اوضاع را برای او عوض کند. با این حال الهامی، شانس زیادی دارد تا پایان تعطیلات و شروع نیم فصل دوم روی نیمکت تراکتورسازی باقی بماند. استقلال هم فعلا بدون مربی است. نه استراماچونی برگشته و نه فرهاد مجیدی، حاضر شده سرمربیگری باشگاه را بپذیرد. چندمین مرحله از مذاکرات استقلال و استراما، با مذاکره کننده‌های تازه از طرف باشگاه آغاز شده و هنوز، سرنوشت نیمکت این تیم مشخص نیست. اگر استراماچونی برنگردد، آن‌ها سراغ گزینه‌هایی مثل اسکوچیچ یا مربیان داخلی برای هدایت تیم‌شان می‌روند. نفت مسجد سلیمان هم یا وجود وضعیت خوب در جدول، فعلا اوضاع نامعلومی برای نیمکتش دارد. تارتار بخاطر مشکلات مالی باشگاه، پس از بازی آخر خداحافظی کرده است. مسئولان باشگاه، در حال راضی کردن او برای بازگشت هستند اما رسیدن یک پیشنهاد خوب از طرف تیم‌های بدون مربی می‌تواند شرایط را تغییر دهد و نفتی‌ها، مجبور به پیدا کردن یک مربی تازه شوند.

بعید اما نگران کننده

بعضی تیم‌ها هم شرایط با ثبات‌تری دارند، هر چند هنوز نگران هستند. صدرنشین نیم فصل اول لیگ، علاقه‌ای به تغییر سرمربی ندارد. کالدرون هم تا امروز، تلاشی برای فسخ قرارداد نکرده اما اختلافات او با پرسپولیس بر سر مسائل مالی و عدم تعهد باشگاه، جدی شده است. پرسپولیسی‌ها نگرانند رفتن کالدرون از ایران، بازگشتی نداشته باشد. به احتمال زیاد، پرسپولیسی‌ها بتوانند اختلافات‌شان با کالدرون را حل کنند، با این حال احتمال کمی هست که سرنوشت کالدرون و پرسپولیس هم به نقطه‌ای شبیه استقلال و استراما برسد. در آن صورت، پرسپولیسی‌ها باید سراغ گزینه‌های تازه‌ای بروند. صنعت نفت هم علاقه‌ای به از دست دادن اسکوچیچ ندارد ولی مشکلات مالی و رسیدن پیشنهادات خوب به این مربی کروات، می‌تواند باعث جدایی‌اش شود. گفته می‌شود اسکوچیچ، با پرداخت مبلغی حدود 140 هزار یورو می‌تواند قراردادش را فسخ کند که این رقم در صورت مربی نداشتن استقلال یا پرسپولیس، برای‌شان رقم بالایی محسوب نمی‌شود. شهرخودرو هم مثل صنعت نفت، از مربی‌اش رضایت کامل دارد و با چالش نگه داشتن او روبروست. به خصوص اگر برانکو و تیم ملی به توافق نرسند، یحیی تبدیل به گزینه اصلی خواهد شد. در تبریز، ماشین سازی و خطیبی شرایط بدی ندارند. هر چند شایعه شده رابطه او و زنوزی، مثل سابق نیست و شاید سرمربی دومین تیم شهر، تصمیم به جدایی بگیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز