خبرگزاری کار ایران

مهدی پاشازاده در گفت و گو با ایلنا:

کار استراماچونی حرفه‌ای بود اما معرفتی نبود/ شان باشگاه استقلال حفظ نشد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۱۷

پیشکسوت تیم استقلال از شرایط پیش آمده برای این تیم ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش ایلنا،مهدی پاشازاده پیشکسوت تیم استقلال معتقد است که وضعیت این تیم به هیچ وجه جالب است و بی سر و سامانی برای باشگاه بزرگی مثل استقلال بدترین اتفاق ممکن است و با این وضعیت فقط طرفداران و استقلال هستند که ضرر می‌کنند و آسیب می‌بینند و بهتر است هر چه سریعتر استقلال از این بلاتکلیفی خارج شود و بتواند در مسیر درست قرار بگیرد.

اوضاع استقلال را در حال حاضر چطور می‌بینید؟

وضعیت که اصلا خوب نیست. تیم سرمربی ندارد و مدیر عامل باشگاه هم هنوز مشخص نشده است و اصلا معلوم نیست چه اتفاقی قرار است بیفتد. بی سر و سامانی خیلی بد است و همه بلاتکلیف هستند. بیچاره طرفداران استقلال گناه دارند و در حق این تیم خیلی کوتاهی می‌شود و همه بلاتکلیف هستند و این شرایط برای تیمی مثل استقلال که هواداران زیادی دارد اصلا خوب نیست. با این وضعیت فقط طرفداران و تیم است که ضرر می‌کنند و باید هر چه سریعتر استقلال از بلاتکلیفی در بیاید.

گویا هیات مدیره باشگاه استقلال خطیر را مامور مذاکره با استراماچونی کرده است. در این رابطه چه نظری دارید؟

حداقل ایشان یک کاری می‌تواند انجام بدهد و به نظر من خیلی خوب است که خطیر برگشته است و برای بازگشت استراماچونی تلاش می‌کند و اتفاق مثبتی است و می‌شود کمی امیدوار بود. در دوران خطیر تیم سر و سامان داشت و توانست به یک جایی برسد و امیدوارم با بازگشت ایشان مشکلات حل شود و استقلال دوباره در مسیر خوبی قرار بگیرد. این تیم هواداران زیادی دارد و باید هر چه سریعتر مشکلات استقلال حل شود چون طرفداران نگران هستند و باید از نگرانی دربیایند.

فکر می‌کنید با این اتفاقاتی که افتاده و بیانیه‌های مختلف که منتشر شده استراماچونی به استقلال برمی گردد؟

نمی دانم چون اخبار درستی منتشر و اعلام نمی‌شود. هر روز یک خبری منتشر می‌شود و یک روز می‌گویند استراماچونی برمی گردد و یک روز هم می‌گویند برنمی گردد. تمام این اخبار و شایعات هواداران را سردرگم کرده و معلوم نیست قرار است چه اتفاقی بیفتد و ما هم نمی‌دانیم چه سرنوشتی در انتظار استقلال و هواداران است.

استراماچونی قبل از نیم فصل استقلال را رها کرد و به ایتالیا برگشت. فکر می‌کنید کار او به عنوان یک مربی بین المللی حرفه‌ای بود؟

وقتی پولش را نگرفته کار ما هم حرفه‌ای نیست چون مربی خارجی و حرفه‌ای روی پولش و قراردادی که بسته حساب می‌کند. آنها در چارچوب قراردادی که می‌بندند کار می‌کنند و انتظار دارند پول شان هم به موقع پرداخت شود و حق و حقوق او باید داده شود. به نظر من کار استراماچونی حرفه‌ای بود اما معرفتی نبود.

شما از مربی حرفه‌ای که از ایتالیا آمده انتظار معرفت دارید؟

من در اروپا و در ایتالیا زندگی کرده ام و اگر بخواهم در اروپا مردمی را به به مردم خودمان تشبیه کنم ایتالیایی‌ها هستند. مردم آلمان و بلژیک و بقیه اروپا خیلی قانونمند هستند اما مردم ایتالیا مثل ما احساسی هستند و استراماچونی وقتی هوادار استقلال را اینقدر به خودش نزدیک می‌دید شاید می‌توانست معرفت به خرج دهد و در آن مقطع تیم را رها نمی‌کرد و در استقلال می‌ماند و اگر قرار بود کاری کند یا تصمیمی بگیرد در نیم فصل آن کار را انجام می‌داد.

وقتی استراماچونی رفت همه تلاش می کنند که او را برگردانند و هنوز هم ایشان نیامده اند. به نظر شما در این ماجرا شان باشگاه استقلال حفظ شد؟

نه، حفظ نشد اما این برمی گردد به مدیریت غلط ما که در این چند دهه اخیر شاهد چنین اتفاقاتی در کشورمان بوده ایم. متاسفانه ما یک نفر را بت می‌کنیم و آن شخص را درست و منطقی مدیریت نمی‌کنیم و در نهایت کار به اینجا می‌کشد. این اتفاقات به خاطر سیستم اشتباه مدیریتی ماست که باعث شده مشکلات زیادی به وجود بیاید. استقلال باشگاهی بزرگ با طرفداران زیاد است و در این قضیه شان باشگاه زیر سوال رفت چون اتفاقات درست مدیریت نشد و هنوز هم این مشکلات حل نشده است و معلوم نیست تکلیف سرمربی استقلال چه می‌شود و استقلال همچنان بلاتکلیف است.

در مورد حضور علی فتح الله زاده در هیات مدیره باشگاه استقلال چه نظری دارید؟

ما مشکل مدیریتی داریم. فتح الله زاده به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال معرفی می‌شود و بعد می‌شنویم که استعفا داده است و دوباره می‌شنویم که هیات مدیره با استعفای ایشان موافقت نکرده است. در مجموع نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده و در نهایت قرار است چه اتفاقاتی بیفتد.

فکر می‌کنید علی فتح الله زاده در این مقطع به درد استقلال می‌خورد؟

 فتح الله زاده تجربه این کار را دارد. ایشان قبلا مدیر عامل باشگاه استقلال بوده و سالها کنار این تیم بوده و تجربه زیادی دارد و صد در صد می‌تواند به استقلال کمک کند. به هر حال ایشان تجربه زیادی دارند و با مشکلات و نوع مدیریت در باشگاه استقلال آشنا هستند و می‌توانند مثمرثمر باشند و نباید از کنار تجربیات ایشان به راحتی بگذریم. هواداران هم فتح الله زاده را دوست دارند و ایشان با پشتوانه حمایت هواداران می‌توانند برای باشگاه بزرگ استقلال مثمرثمر باشند.

هدایت استقلال به فرهاد مجیدی پیشنهاد شد اما قبول نکرد. در این رابطه چه نظری دارید؟

نظر خاصی ندارم و نمی‌خواهم در مورد این موضوع صحبت کنم. به هر حال تصمیم شخصی او بوده و نمی‌خواهم راجع به آن صحبت کنم.

با شرایطی که استقلال دارد سرانجام این تیم چه خواهد شد؟

 خدا بهتر می‌داند. امیدوارم بهترین اتفاقات برای استقلال رخ بدهد چون این تیم هواداران زیادی دارد و مردم نگران این تیم هستند. هواداران استقلال نباید اینقدر عذاب بکشند و باید هر چه سریعتر مشکلات حل شود و تیم از بلاتکلیفی دربیاید و استقلال و هوادارانش به آرامش برسند چون حق هواداران استقلال این نیست که ناراحت باشند و هر روز شاهد یک حاشیه جدید اطراف تیم و باشگاه باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز