خبرگزاری کار ایران

پیمان بابایی در گفتگو با ایلنا:

از بازگشت شریفی به پرسپولیس خبری ندارم/ سطح لیگ آذربایجان خیلی بالاتر از ایران است/ در نیم فصل دوم عملکرد بهتری خواهم داشت

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۳۵

لژیونر ایرانی حاضر در لیگ آذربایجان موفق شده عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد و به ستاره سومقاییت تبدیل شده است.

پیمان بابایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط خودش در تیم سومقاییت آذربایجان اظهار داشت: گرچه اول فصل مصدومیت جزئی برایم پیش آمده بود ولی خداراشکر رفته رفته شرایطم خیلی بهتر شد. با وجود اینکه می‌توانستم نیم فصل اول را با آمار بهتری تمام کنم ولی در مجموع از عملکردم در تیم سومقاییت راضی هستم و امیدوارم که بتوانم این روند خوب را ادامه دهم، برای تیمم مثمر ثمر باشم.

وی درخصوص تفاوت لیگ ایران با لیگ آذربایجان گفت: تفاوت که خیلی زیاد است ولی معتقد هستم که شرایط تیم‌های حاضر در هر لیگی با لیگ‌های دیگر خیلی فرق می‌کند، همگی آن‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند به مرور زمان ضعف‌هایشان را برطرف کنند. در خصوص مقایسه لیگ ایران با آذربایجان هم باید بگویم که شرایط لیگ آذربایجان چه از نظر داشتن امکانات، هزینه‌هایی که می‌شود و چه از نظر زمین چمن و مدیریت، باشگاه‌داری خیلی خیلی بهتر از ایران است. مثلا تیم قره‌باغ که در حال حاضر صدرنشین لیگ آذربایجان است تجربه بازی مقابل تیم‌هایی مثل: اتلتیکومادرید، چلسی داشته است. بدون شک اگر لیگ یک کشوری بخواهد ارتباطش را با تیم‌های اروپایی دنیا بهتر کند باید هزینه‌های زیادی در سطح جهانی انجام دهد، که خداراشکر در لیگ این کشور همه این موارد به خوبی اجرا می‌شود.

مهاجم تیم سومقاییت در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که سطح فوتبال آذربایجان از لیگ برتر ایران پایین‌تر است گفت: در این مورد می‌توانیم بگوییم که تفاوت اصلی لیگ آذربایجان با ایران در تاکتیک و فیزیک بدنی است. به عقیده من فوتبال ایران بسیار فیزیکی، فوتبال آذربایجان  بسیار زیاد تاکتیکی‌ است. درست است که سال‌های گذشته لیگ آذربایجان به‌اندازه ایران شناخته شده نبود ولی در حال حاضر و نسبت به قبل خیلی پیشرفت چشمگیری داشته است. شاید این تفکر عموم وجود داشته باشد که چون لیگ آذربایجان شناخته نشده است پس حتما از سطح بالایی هم برخوردار نیست ولی این اشتباه است زیرا همانطور که گفتم تیم‌هایی مثل: قره‌باغ و نفت‌چی سال‌ها سابقه بازی جلوی تیم‌های اتلتیکومادرید و چلسی را که جزو بزرگترین باشگاه‌ها جهان هستند را داشته‌اند‌. درست است که در گذشته سطح این لیگ خیلی پایین بوده است ولی با گذشت زمان و باتوجه به بستری که فدراسیون فوتبال آذربایجان در این سال‌ها به وجود آورد و هزینه‌هایی که کرده است رفته رفته سطح تیم‌های لیگ این کشور بالاتر رفته است.

بابایی در خصوص به ثمر رساندن 6 گل و قرار گرفتن در صدر جدول گلزنان در لیگ آذربایجان توضیح داد: همانطور که گفتم اوایل لیگ با توجه به مصدومیتی که برایم به وجود آمد باعث شد تا چند بازی را از دست بدهم. خداراشکر می‌کنم که بعد از آن مصدومیت توانستم شرایط ذهنی و بدنی‌ام را به وضع مطلوبی برسانم و با گلزنی در چند بازی، عملکرد خوب برای تیمم مثمرثمر باشم و در صدرجدول گلزنان لیگ برتر قرار بگیرم بدون شک برای نیم‌فصل دوم تمامی تلاشم را می‌کنم تا بتوانم خیلی بهتر از این حرف‌ها باشم.

وی در خصوص همبازی بودن با مهدی شریفی گفت: مهدی خیلی پسر خوبی است و از اینکه با او همبازی هستم خیلی احساس خوبی دارم. او در نیم‌فصل اول خیلی به من کمک کرد. امیدوارم که در نیم فصل دوم هم بتوانیم همراه با هم بازی‌های خوبی را به عنوان نمایندگان ایران در لیگ آذربایجان انجام دهیم. با وجود اینکه لیگ آذربایجان ناشناخته بود ولی خداراشکر می‌کنم که من و مهدی توانستیم با حضور در این لیگ و گلزنی در آن کمی لیگ این کشور را به ایرانیان معرفی کنیم. امیدوارم که در نیم‌فصل هم با نمایش‌های بسیار خوب در تیم سومقاییت نمایندگان خوبی هم برای کشور ایران باشیم.

مهاجم تیم سومقاییت در پاسخ به اینکه آیا به عنوان بازیکن سابق ماشین‌سازی بازی‌های این تیم را دنبال می‌کند یا خیر گفت: تمامی بازی‌های لیگ ایران را علی‌الخصوص بازی تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتور را به خوبی دنبال می‌کنم. بنظرم سطح لیگ ایران از نظر فنی و فیزیکی خیلی بهتر از گذشته است. زمانی که بازی‌های ماشین‌سازی را نگاه می‌کنم خیلی لذت می‌برم وقتی که می‌بینم این تیم با مربی و بازیکنان جوان چقدر خوب و با تکنیک جلوی بازیکنان و تیم‌های مدعی و با رقم‌های میلیاردی بازی می‌کند،خیلی کیف می‌کنم. برای ماشین‌سازی و آقای خطیبی که در طی سال‌ها اثبات کرد بازی گرفتن و اعتماد کردن به بازیکنان جوان را به خوبی بلد است با تمام وجود آرزوی موفقیت، سلامی می‌کنم، امیدوارم که روند خوب آن‌ها ادامه‌دار باشد.

بابایی در خصوص اینکه آیا از تیم‌های ایران پیشنهاد دارد یا خیر گفت: من از تیم ماشین‌سازی به صورت قرضی به لیگ آذربایجان آمدم ولی در حال حاضر از چند تیم لیگ برتری و از دو تیم خارجی نیز با من تماس گرفته شد ولی به این دلیل که من بصورت قرضی به لیگ این کشور آمدم فعلا نمی‌توانم از این تیم جدا شوم، نیم‌فصل دوم هم در اختیار این باشگاه هستم تمامی تلاشم را خواهم کرد تا در نیم‌فصل دوم هم بهترین عملکرد را داشته باشم.

وی در خصوص اینکه فکر می‌کند ممکن است در صورت ادامه این روند خوب جزو دعوت شدگان به تیم‌ملی باشد اظهار داشت: هدف هر بازیکنی در دنیا رسیدن به تیم‌ملی کشورش است. تمام تلاشم را می‌کنم که در وحله اول برای تیمم مثمرثمر باشم و بعد از آن هم بتوانم به تیم‌ملی دعوت شوم. بدون شک پوشیدن لباس تیم‌ملی باعث افتخارم خواهد بود و برای رسیدن به آن تمامی تلاشم را خواهم کرد.

مهاجم سابق تیم ماشین‌سازی در خصوص اینکه آیا مهدی شریفی قصد جدا شدن از تیم سومقاییت و بازگشت به پرسپولیس را دارد یا خیر گفت: در جریان جزئیات این موضوع نیستم.  ولی این را می‌دانم که جلسه مهدی با مدیران باشگاه پرسپولیس برای دریافت مطالباتش بوده است و اینکه آیا او قصد جدایی از پرسپولیس و رفتن از سومقاییت را دارد یا نه را نمی‌دانم.

گفتگو: ترنم کشاورز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز