خبرگزاری کار ایران

۴۸ ساعت پرماجرا و ضدونقیض در استقلال

از اعلام آمادگی استراماچونی برای بازگشت تا انصراف فرهاد!

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۴۵۷

تمرینات استقلال از سه‌شنبه 10 دی آغاز می شود و سرمربی جدید استقلال هرکسی که باشد تا امروز مشخص و معرفی خواهد شد.

به گزارش ایلنا،باشگاه استقلال روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای رسماً به همکاری با آندره آ استراماچونی پایان داد. در بخش اصلی این بیانیه آمده بود که :« ...به‌این‌ترتیب با توجه به آنکه در هفت روز آینده باید فهرست اولیه تیم استقلال جهت حضور در لیگ قهرمانان برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود، نقل و انتقالات تیم برخلاف بسیاری از تیم‌های لیگ برتری دچار تأخیر شده، انتهای هفته آینده باید تمرینات تیم آغاز و شرایط اردو و مسابقات تعیین شود و عملاً شروط اعلام‌شده از سوی آندره آ استراماچونی از طرف باشگاه استقلال غیرقابل اجرا است، ضمن اعلام مختومه شدن این موضوع، در اسرع وقت  تصمیمات جدید باشگاه استقلال اعلام خواهد شد.»

بلافاصله بعدازاین بیانیه، خبرهای غیررسمی از اعلام شدن نام فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی جدید استقلال خبر دادند و مدعی شدند که بعد از جلسه هیات مدیره این موضوع رسمی و علنی خواهد شد.عصر همان روز هیات مدیره باشگاه جلسه‌ای فوری در غیاب امیرحسین فتحی و علی فتح‌الله زاده تشکیل جلسه دادند و انتظار می‌رفت دلیل این نشست فوری اعلام نام سرمربی جدید باشد تا دیگر هیچ راه و امیدی برای بازگشت احتمالی استراماچونی باقی نماند. کما اینکه در همان بیانیه هم تمام پل‌های پشت سر برای بازگشت مرد ایتالیایی را خراب نکرد و در انتها یا تأکید روی کلمه "تا این لحظه" نوشت:« همچنین متأسفانه برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار کذب و ایجاد امید‌های واهی باعث تشویش بیشتر اذهان هواداران شده‌اند.

باشگاه استقلال اعلام می‌نماید تا زمان صدور این اطلاعیه هیچ ایمیلی مبنی بر تهیه بلیت هواپیما از طرف استراماچونی برای باشگاه ارسال نشده و اگر لازم باشد متن آخرین نامه رسمی وکیل ایشان منتشر خواهد شد.» در شرایطی که انتظار می‌رفت با اعلام رسمی سرمربی جدید باشگاه استقلال در عمل هم پایان همکاری‌اش با استراماچونی را اعلام کند این اتفاق رخ نداد. اتفاقات بعدازاین بیانیه  و شایعه‌های جدیدی که به راه افتاده نشان می‌دهد پرونده استقلال و استراماچونی هنوز بسته نیست.

فرهاد انصراف داد

بعد از بیانیه و اعلام بسته شدن پرونده استقلال و استراماچونی توسط هیات مدیره، هواداران استقلال در فضای مجازی قول و قرار گذاشته‌اند تا صبح امروز مقابل باشگاه تجمع کنند و علیه هیات مدیره  و حتی علیه فرهاد مجیدی شعار بدهند و خواستار بازگشت مربی  ایتالیایی خودشان شوند. بعد خبر می‌رسد که فرهاد پس از مشورت با چند پیشکسوت استقلال از پذیرفتن سرمربیگری استقلال منصرف شده است.

24 ساعت بعدازاین شایعه فرهاد در اینستاگرامش  از سرمربیگری استقلال رسماً انصراف می‌دهد:«در ورزش اگر یک نکاه را یاد گرفته باشم این است که ورزشکار هویت حرفه‌ای خود را از باشگاه و هوادارانش می‌گیرد. استقلال تا ابد خانه من است و با هوادارانش احساس مشترک دارم و در هر مسیری همراهشان هستم، مثل دو هفته اخیر که با آن‌ها بدترین روزها را گذراندم. با سپاس از باشگاه استقلال که برای سرمربیگری به من اعتماد کرد، باید اعلام کنم فقط روزی به خانه‌ام برمی‌گردم که هواداران، صاحبان اصلی آن خانه، منتظرم باشند و پای دعوت‌نامه امضای معنوی آن‌ها باشد. سپاس‌گزارم از محبت بازیکنان عزیز استقلال که در این روزگار به‌شدت مظلوم واقع شدند.» این در شرایطی است که خبر می‌رسد تا پنج‌شنبه فرهاد آماده نشستن روی نیمکت استقلال بود و حتی با پیروز قربانی هم برای دستیاری تماس گرفته بود!

اعلام آمادگی برای بازگشت اسراماچونی

شاید انصراف دقیقه نود فرهاد مجیدی از سرمربیگری استقلال به شایعه و خبرهایی که از صبح جمعه همه‌جا پیچیده بود بی‌ارتباط نباشد.گفته می‌شود فدریکو پاستورلا لا وکیل ایتالیایی استراماچونی به وزارت ورزش و باشگاه استقلال پیغام فرستاده است که برای مذاکره مستقیم و بی‌واسطه آمادگی دارند و خواسته‌های اصلی  استراماچونی هم از 11 بند به 3 بند کاهش‌یافته است.

اول پرداخت مطالبات معوق بازیکنان، دوم تأمین بودجه لازم برای تقویت تیم در نیم‌فصل و سوم هم تضمینی برای پرداخت به‌موقع حق حقوقش و تکرار نشدن مشکلات چیزهایی است استراماچونی از باشگاه طلب کرده است تا به همان قرارداد 2 ساله پایبند باشد. علی خطید که گفته می‌شود با مدیر برنامه‌های استراماچونی رفاقت دارد هم با انتشار پستی اینستاگرامی این موضوع را اعلام کرد و از مدیران باشگاه خواست تا برای بازگرداندن استراماچونی تلاش کنند. او این موارد را از زبان سباستین لتو دستیار آرژانتینی استراماچونی بیان کرد. لتو  دیروز در مصاحبه‌ای هم اعلام آمادگی کرده بود تا با حل شدن مشکلات همراه با استراماچونی و دیگر دستیاران به تهران برگردند.

تا امروز صبر کنید

بعد از انصراف مجیدی و این‌همه شایعه و اتفاقات اینستاگرامی واکنش باشگاه استقلال و استراماچونی فقط سکوت بود. سکوتی که به این شایعه‌ها و شنیده‌ها دامن می‌زند. جالب اینکه بعد از انصراف فرهاد از دراگان اسکوچیچ سرمربی صربستانی صنعت نفت آبادان به‌عنوان دیگر گزینه باشگاه نام‌برده شد. مصاحبه‌ای از علی فتح‌الله زاده منتشرشده بود که مجیدی و اسکوچیچ گزینه‌های نهایی هستند.هرچند فتح اله زاده این مصاحبه را تکذیب کرد و مدیر برنامه‌های اسکوچیچ هم مدعی شد موکلش از باشگاه استقلال پیشنهادی ندارد و مذاکره‌ای هم انجام نداده و برنامه‌ای هم برای جدایی از صنعت نفت ندارد. به‌هرحال فعلاً 3 احتمال و گمانه‌زنی درباره استقلال وجود دارد. اول مذاکره دوباره و توافق باشگاه استقلال و استراماچونی برای ادامه همکاری، دوم  جدایی دراگان اسکوچیچ از باشگاه صنعت نفت به دلیل مشکلات مالی و سوم هم سپردن سکان هدایت استقلال به پرویز مظلومی که اعلام آمادگی کرده بود تا در این شرایط سخت هدایت آبی پوشان را در دست بگیرد. طبق برنامه تمرینات استقلال قرار است از سه‌شنبه 10 دی آغاز شود و سرمربی جدید استقلال هرکسی که باشد تا امروز مشخص و معرفی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز