خبرگزاری کار ایران

کاوانی - اتلتیکو مادرید؛ چالشی جذاب و پرخطر برای هر دو طرف

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۷۴۰

مهاجم اروگوئه‌ای پاریسی‌ها در یک قدمی امضای قرارداد با اتلتیکو قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مدتی است زمزمه انتقال ادینسون کاوانی از پاری‌سن‌ژرمن به اتلتیکومادرید در پنجره نقل و انتقالات زمستانی ماه ژانویه شنیده می‌شود، انتقالی که اگر محقق شود، برای روخی‌بلانکو هم یکسری منافع خواهد داشت، هم با ریسک‌هایی همراه خواهد بود. طبق گزارش شبکه اسکای اسپورت ایتالیا، مهاجم سابق ناپولی برای عقد قراردادی سه ساله به اتلتیکومادرید به این باشگاه چراغ سبز نشان داده است و حتی امکان دارد که جابه‌جایی او در همین ماه ژانویه نهایی شود اما منافع و خطرات احتمالی خرید این مهاجم اروگوئه‌ای برای اتلتیکومادرید چیست؟

 

منافع

اول از همه اینکه کاوانی چیزی به اتلتیکومادرید می‌دهد که به طور قابل توجهی از فقدان او ضربه می‌خورد: گل. اگر این بازیکن 32 ساله یک قابلیت بی‌چون ‌و ‌چرا در حرفه‌اش داشته باشد، آن پیدا کردن مسیر دروازه و گلزنی است. دیه‌گو سیمئونه هم همین را می‌خواهد و در واقع این اصلی‌ترین نیاز فعلی تیمش است. اگر بخواهیم تیم‌های این فصل لالیگا را برحسب تعداد گل‌های زده‌شان رده‌بندی کنیم، آن وقت اتلتیکومادرید دوازدهم می‌شود. کاوانی در هفت فصلی که در پاریس بازی کرده، 196 گل در 290 بازی زده است و آمار قبل‌تر از آن را هم بررسی کنید می‌بینید که ضریب گلزنی‌اش در ناپولی حتی بهتر هم بوده چون در 138 بازی‌اش برای این تیم 104 گل زد. در مجموع کاوانی 5 بار متفاوت برنده کفش طلا به عنوان بهترین گلزن تورنمنت شده است؛ دو بار در لیگ فرانسه، دو بار در سری A و یک بار در جام ملت‌های آمریکای جنوبی سال 2017.

کاوانی اما به جز گلزنی یک مزیت دیگر هم برای اتلتیکومادرید دارد که آن تطابق کامل شیوه بازی‌اش با سبک بازی تیم سیمئونه است. تحرک و تلاش فراوانی که این بازیکن اروگوئه‌ای در بازی‌هایش ارائه می‌کند، دقیقاً منطبق بر فلسفه بازی فیزیکی اتلتیکومادرید است. 50 کارت زردی که او در دوران بازیگری‌اش در ناپولی و پاری‌سن‌ژرمن گرفته است هم نشان می‌دهد که او با وجود مهاجم بودن، هیچ ابایی از شرکت در درگیر‌ی‌های فیزیکی برای تصاحب توپ ندارد. یک امتیاز مهم دیگر که این مهاجم بااستعداد می‌تواند در واندا متروپولیتانو ارائه کند، تجربه بالای او است. او سابقه زیادی برای بازی در فوتبال اروپا دارد. در هفت فصل حضورش در پاری‌سن‌ژرمن، کاوانی 5 بار قهرمان لیگ یک فرانسه، 5 بار قهرمان جام اتحادیه، دو بار قهرمان جام حذفی و 7 بار قهرمان سوپرجام این کشور شده است که باید یک قهرمانی سوپرجام ایتالیا و یک قهرمانی کوپا‌آمه‌ریکای سال 2011 را هم به افتخارات او اضافه کرد.

 

ریسک‌ها

مهم‌ترین ریسک خرید کاوانی برای اتلتیکومادرید را می‌توان در افت عملکرد او در پاری‌سن‌ژرمن زیر نظر توماس توخل خلاصه کرد. تعداد دفعات حضور کاوانی در ترکیب PSG در این فصل با توجه به حضور مائورو ایکاردی بسیار کاهش یافته طوری که او در این فصل تنها 4 بار در ترکیب اصلی پاریسی‌ها و در مجموع 11 بار در این فصل لوشامپیونا به میدان رفته است. بالا بودن نسبی سن و برخی تردیدها درباره آمادگی جسمانی‌اش را هم باید به ریسک‌های جذب او در ماه ژانویه اضافه کرد. اگر اتلتیکومادرید در ژانویه اقدام به خرید کاوانی کند آن وقت باید رقمی به پاری‌سن‌ژرمن بپردازد اما اگر تا پایان فصل صبر کند، آن وقت می‌تواند او را به عنوان بازیکن آزاد جذب کند چون قراردادش با پاریسی‌ها به پایان می‌رسد. خرید کاوانی با در نظر گرفتن حقوقی که باید به او بدهد، می‌تواند اتلتیکومادرید را برای فروش یکی از اعضای فعلی ترکیبش تحت فشار بگذارد. دیه‌گو کاستا محتمل‌ترین گزینه برای فروش است اگرچه احتمال فروش توما لمار را هم نباید رد کرد. اگرچه فروش گزینه دوم با توجه به قیمت بالایی که روخی‌بلانکو برایش تعیین کرده، غیرمحتمل‌تر به نظر می‌رسد.

 

منبع: آ. اس

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز