خبرگزاری کار ایران

جنگ منچستریونایتد، لایپزیگ و دورتموند: هواپیمای هالند کجا می‌نشیند؟

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۱۷۶

وقتی پای مینو رایولا در معامله‌های بزرگ فوتبال اروپا در میان باشد کسی نمی‌تواند با اطمینان از سرنوشت بازیکن مدنظر او صحبت کند اما با این حال این روزها سه باشگاه مطرح اروپا برای خرید مهاجم جوان تیم سالزبورگ شانس زیادی دارند.

به گزارش ایلنا، بعد از کیلیان ام‌باپه، جیدون سانچو، ژائو فلیکس و بازیکنانی جوانی که در قاره اروپا به واسطه ارائه عملکرد مناسب توانستند به تیم‌های بزرگ راه پیدا کنند، روزهای منتهی به پنجره نقل و انتقالات زمستانی با زیر نظر داشتن یک ستاره جوان دیگر دنبال می‌شود.

منچستر یونایتد، لایپزیگ و بورسیا دورتموند همه با حرکتی برای ارلینگ برات هالند پیوند خورده اند. این مهاجم 19 ساله در 22 بازی برای ردبول سالزبورگ در این فصل 28 گل به ثمر رسانده است. مهاجم ردبول سالزبورگ، هالند یکی از داغ‌ترین سوژه‌های نقل و انتقالات پیش رو است.

در اوایل ماه جاری، مدیرانی از 40 تیم مختلف اروپایی در ردبول آرنا برای تماشای نمایش هالند در مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان سالزبورگ برابر لیورپول حضور داشتند. این بازیکن با عملکرد مناسبی که داشته در ماه جاری با چند باشگاه آلمانی هم مذاکره کرده است. 

هونیگشتاین، کارشناس فوتبال آلمان، فکر می‌کند که بوروسیا دورتموند در صف اول امضای این اعجوبه هلندی قرار دارد و می‌گوید جای خالی که در خط حمله زنبورها وجود دارد توسط او تکمیل خواهد شد. وی گفت: "احساس من این است که هالند در بورسیا دورتموند حضور پیدا خواهد کرد. لایپزیگ نیز بسیار نزدیک با او در ارتباط بوده زیرا ردبول سالزبورگ جزئی از گروه RB است که لایپزیگ به آن تعلق دارد. این خانواده از مجموعه باشگاه‌هایی است که توسط رالف راننیک اداره می‌شود که او را از مولدِ به سالزبورگ آورده بود. با این حال، هالند در حال حاضر توسط پدر و برخی افراد باهوش توصیه می شود ، که می بینند قدم بعدی او  باید تدریجی باشد نه اینکه از سالزبورگ به منچستریونایتد، رئال مادرید یا هر باشگاهی با این اندازه برود. او هنوز آنقدر جوان است که طی چهار پنج سال آینده هم می‌تواند رشد کند و پیشرفت چشمگیری داشته باشد. دورتموند جای خالی دارد که هیچ باشگاه دیگری در این سطح نمی تواند آن را ارائه دهد. "

بنابراین، او می تواند مستقیم به مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان اروپا برود، که شانس قهرمانی در بوندس لیگا را دارد و فکر می‌کنم، طبق آنچه که از آلمان شنیده‌ام، احساس دورتموند این است که آنها شانس خوبی برای رسیدن به یک تواهم نامه کسب کرده اند. اما ، همانطور که همه ما می‌دانیم ، نماینده او مینو رایولا است. هرگز وقتی پای او در میان باشد نمی‌توانیم مطمئن باشیم که همه چیز طبق قائده پیش برود. رایولا سابقه همکاری با دورتموند را دارد و او هنریک میختاریان  را از دورتموند به منچستریونایتد منتقل کرده بود. بدیهی است که آنها رابطه کاری خوبی دارند و امیدوارند که بتوانند این موضوع را به نفع دورتموند به پایان برسانند.

آیا لایپزیگ گزینه بهتری نسبت به دورتموند نیست؟

 مارکوتی ، تحلیلگر ارشد فوتبال ESPN ، چنین فکر می‌کند، اما  به عقیده هونیگشتین، دورتموند احساس می کند که آنها کمی در توافق برای امضای قرارداد با این بازیکن هلندی جلوتر هستند.

هونیگشتین افزود: "لایپزیگ یک بسته کامل تر است." "این به اندازه بازی در تیمی که فعالیت می کند جذاب است ، اما فکر می کنم آنچه که دورتموند دارد ، یک مقدار جادویی است. وقتی شما برای سالزبورگ بازی کرده اید و در لیگ اتریش مسلط شده اید، فکر می‌کنم مرحله بعدی شاید شما بخواهید در مقابل 80000 نفر در یکی از بزرگترین باشگاه های آلمان به جای لایپزیگ بازی کنید، که هنوز هم این پروژه را با شکوه انجام داده است. البته جایگاه سرمربی دورتموند در این پروسه نقش ویژه‌ای داردو. جایگاه فاوره مشخص نیست و همین باعث می‌شود که هالند بخواهد در تیمی حضور داشته باشد که به همراه سرمربی جدیدش برای آینده برنامه ریزی کند. 

منچستریونایتد چقدر شانس دارد؟ 

دارمش شِیت، خبرنگار آلمانی اسکای اسپورت می‌گوید که شیاطین سرخ هم یکی از باشگاه‌های در کورس خرید هالند هستند. یکی از 40 نماینده‌ای که برای تماشای مسابقه سالزبورگ برابر لیورپول به اتریش سفر کرده بودند از باشگاه منچستریونایتد بود. این خبرنگار معتقد است لایپزیگ به خرید هالند خیلی علاقه مند است ، در حالی که دورتموند می تواند مقصد بعدی وی باشد. او حالا ستاره‌ای تحت تعقیب است اما چیزی که ممکن است به نفع منچستر یونایتد باشد این است که اوله گونار سولسشیر این بازیکن را به خوبی می شناسد. او هالند را در تیم مولد داشت و می داند چه چیزی نیاز است تا هالند را به منچستر ببرد. 

مقصد هالند هنوز مشخص نیست و باشگاه‌های زیادی به دنبال خرید این بازیکن هستند. شانس خرید این بازیکن توسط سه باشگاه مطرح اروپایی را خواندید و در همین روزها هالند پس از سفر به دورتموند و همچنین منچستر به همراه رایولا باید تصمیم گیری کند که در نهایت قرار است پیراهن کدام تیم را با سالزبورگ تعویض کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز