خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۶۷

ستاره های سه تیم مدعی دستیابی به قهرمانی، تیم منتخب نیم فصل اول لیگ نوزدهم را شکل داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر هم به پایان رسید و تیم‌ها وارد تعطیلات زمستانی شدند. در این میان تنها چند دیدار معوقه از هفته یازدهم باقی مانده بود که قرار است در تعطیلات برگزار شوند.

به همین بهانه ترکیبی منتخب از نفرات برتر نیم فصل نخست تشکیل داده‌ایم و با توجه به اینکه کیفیت بازیکنان نزدیک به هم بود آنها را در قالب دو تیم قرار دادیم:

 

تیم اول منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

 

‌دروازه‌بان: پیام نیازمند

گلر جوان سپاهان پس از یک فصل حضور موفق در پیکان و عملکرد خوبش در سپاهان در فصل گذشته، این فصل حسابی چشم‌ها را با عملکرد درخشانش به خود خیره کرد و هفته‌ها قفل محکمی به دروازه تیمش زد تا رکورد کلین شیت تاریخ لیگ برتر را هم به نام خودش ثبت کند. نیازمند بارها با واکنش‌های خوب خودش برای سپاهان امتیاز گرفت و در قهرمانی تیمش در نیم فصل نقش موثری داشت.

 

مدافع چپ: سعید آقایی

عملکرد پر فراز و نشیبی در طول فصل داشت و چند بازی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد ولی در مجموع در کمبود مدافع چپ خوب در فوتبال ایران سعید آقایی همیشه جزو بهترین‌ها بوده و در اواخر نیم فصل هم به روزهای خوب خودش بازگشت و اگر شوت زیبایش در دیدار با شاهین گل شده بود مزد این عملکرد خوب را گرفته بود. آقایی با انگیزه بالایی از بازگشت به تیم ملی صحبت می‌کند و اگر  به همین روند ادامه دهد احتمالاً خیلی زود به آن می‌رسد.

 

مدافع میانی: شجاع خلیل‌زاده

تغییر سرمربی پرسپولیس در فصل نوزدهم و اضافه شدن گزینه‌های دیگر به دفاع میانی سرخپوشان باعث شد تا مدت‌ها سیستم چرخشی در خط دفاع پرسپولیس ایجاد شود و همین موضوع ناهماهنگی‌هایی ایجاد کرد ولی شجاع خلیل‌زاده مثل همیشه یک ستون در خط دفاعی تیمش بود و هر وقت در زمین حضور داشت هم در کارهای دفاعی و هم در پخش توپ و بازیسازی برای مهاجمان قابل قبول ظاهر شد. هنوز او یکی از گزینه‌هایی است که از چرایی نبودش در تیم ملی صحبت می‌شود.

 

مدافع میانی: محمد دانشگر

در دومین سال حضورش در ترکیب استقلال به بلوغ کامل در این تیم رسیده و حالا نقش یک ستون محکم خط دفاعی را ایفا می‌کند. او در طول نیم فصل با گزینه‌های زیادی خط دفاع مثلثی استقلال را تشکیل داده و کنارش نفراتی مثل چشمی، غلامی و یزدانی بازی کردند و همیشه خودش را با شرایط وفق داده است. او سه گل هم برای آبی‌پوشان به ثمر رسانده که برای یک مدافع آمار خوبی است.

 

مدافع راست: وریا غفوری

کاپیتان استقلال این روزها هم از لحاظ فنی عملکرد خوبی داشته و هم با توجه به شرایط تیمش مسئولیت سنگینی را در هفته‌های انتهایی لیگ برتر بر دوش کشیده و عملکرد موفقی هم داشته است. غفوری به خوبی نقش یک رهبر را در استقلال ایفا می‌کند و این موضوع به بازی او هم لطمه‌ای وارد نکرده است. استقلال می‌تواند بابت داشتن یک کاپیتان خوب مثل غفوری خوشحال باشد.

 

هافبک دفاعی: احمد نوراللهی

پرسپولیس در لیگ نوزدهم مثل همیشه با مشکل مصدومیت کمال کامیابی‌نیا مواجه بود و بازهم هم مثل همیشه این احمد نوراللهی بوده که با عملکرد خوبش در پست هافبک دفاعی توانسته مشکلات تیم را در این نقطه از زمین برطرف کند. پرسپولیس در طول نیم فصل نخست بارها تغییر سیستم داده ولی محوریت بازی تیم همیشه روی نوراللهی قرار داشته و توانسته با سیستم‌ها و شرح وظایف مختلف خودش را به خوبی آداپته کرده و مهره کلیدی برای تیمش باشد. او بدون تردید بهترین هافبک دفاعی لیگ تا اینجای کار بوده است.

 

هافبک میانی: امید نورافکن

نورافکن در لیگ هجدهم کمی از شرایط خوب خودش فاصله گرفت. رفت و برگشتش به لیگ بلژیک باعث شد کمی افت در عملکرد وی دیده شود و در بازگشت به استقلال هم شفر نتوانست آنطور که باید و شاید از او بازی بگیرد تا در مجموع فصلی کمتر از حد انتظار را سپری کند ولی رفتنش به سپاهان در لیگ نوزدهم تا اینجای کار وی را به یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای لیگ برتر تبدیل کرده است و مهره‌ای کلیدی و بدون جانشین در ترکیب سپاهان محسوب می‌شود که همه فاکتورهای لازم یک ستاره را دارد. دوندگی بالا، درگیرشوندگی، بازی‌سازی و این اواخر هم گلزنی برای تیمش او را به یک بازیکن کامل بدل کرده است.

 

هافبک میانی: محمدرضا حسینی

در فصل نقل و انتقالات به پیشنهاد 3 تیم بزرگ دیگر لیگ پشت کرد و تصمیم گرفت به دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان بپیوندد و از او به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات یاد می‌شد و حالا عملکرد فوق‌العاده وی نشان می‌دهد تعریف و تمجید‌ها از او بی‌دلیل نبوده است. تاثیرگذاری مستقیم روی بیش از 70 درصد گل‌های اخیر سپاهان در دیدارهایی که در زمین بوده نشان از این دارد که با چه مهره قابل و کارآمدی طرف هستیم به طوری که اگر سپاهان او را در اختیار نداشته باشد یک جای کارش می‌لنگد.

 

مهاجم: مهدی قائدی

فصل گذشته به استقلال آمد و خرید پر سروصدایی برای این تیم از لیگ یک بود ولی تمام آنچه از خودش نشان داد یک بازیکن دریبل زن بود که استعداد بالایی دارد ولی فعلاً تا ستاره شدن فاصله زیادی دارد ولی او در لیگ نوزدهم ره صد ساله یا یک شبه طی کرد. قائدی حالا نشان داده هم برای استقلال یک فوق ستاره است و هم وارث خوبی برای پیراهن شماره 10 این تیم است و جایزه برترین بازیکن نیم فصل نخست را هم از سازمان لیگ دریات کرد که استحقاقش را هم داشت.

 

مهاجم: مهدی ترابی

ستاره ‌بی‌بدیل و بی چون و چرای این روزهای پرسپولیس است که به تنهایی نزدیک به نیمی از امتیازات این فصل سرخپوشان را با گلزنی یا تاثیرگذاری روی گل‌های این تیم کسب کرده است. جای خالی ترابی در تیم ملی به شدت حس می‌شود و عامل اصلی هم امتیازی پرسپولیس با تیم صدرنشین هم خود اوست

 

مهاجم: شیخ دیاباته

مهاجم مالیایی استقلال فصل را با مصدومیت شروع کرد و در بازگشت هم تا چند هفته نتوانست چیزی از خودش نشان دهد ولی رفته رفته و پس از آشنایی با شرایط فوتبال ایران توانایی‌هایش بروز کرد و تبدیل به خطرناک‌ترین مهاجم نوک لیگ برتر شد که مهارش یکی از دغدغه‌های مهم خط دفاعی تیم‌های حریف است. از دیاباته به عنوان شانس اصلی آقای گلی فصل هم یاد می‌شود. زوج او و مهدی قائدی واقعاً خطرناک ظاهر شده‌اند.

تیم منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر


ترکیب دوم  منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

 

دروازهبان: مهدی رحمتی

گلر با تجربه شهر خودرو این فصل قصد دارد در ترکیب تیم جدیدش خیلی چیزها را ثابت کند و عملکرد خوبش در نیم فصل نخست هم نشان از همین موضوع داشت. رحمتی به خوبی نشان داده که سن فقط یک عدد است و می‌شود با انگیزه و تمرینات منظم حتی در سن بالا هم عملکرد درخشانی داشت و انگیزه‌ای مثل گلرهای جوان لیگ داشت.

 

مدافع چپ: میثم تیموری

بعد از یک فصل نا موفق و نیمکت نشینی در استقلال با انگیزه بالایی به تراکتور رفت و شاید خیلی‌ها در تابستان به زنوزی و مدیران تراکتور بابت این خرید ایراد می‌گرفتند ولی در عمل نشان داد واقعاً بازیکن کارآمدی است و بازی‌های خوبی برای تیمش انجام داد. تیموری در طول نیم فصل سطح کیفی خوبی داشته و کمتر از او اشتباه فاحشی دیده شد.

 

مدافع میانی: ایمان سلیمی

مدافع جوان تراکتور در فصل جاری هم مثل فصل قبلی عملکرد درخشانی در ترکیب تراکتور از خودش به نمایش گذاشته و از نفرات کلیدی و مهم تراکتور در کلین‌شیت‌های ابتدای فصل بوده است و در مقطعی که سلیمی مصدوم شد تاثیرش در تیم تراکتور به خوبی احساس شد. او گزینه مطمئنی می‌تواند برای تیم ملی ایران هم باشد.

 

مدافع میانی: عزت‌اله پورقاز

او هم یکی از نفراتی بود که عملکردش در کلین‌شیت‌های پیام نیازمند انکار ناپذیر بود و یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم تجربه کرد ولی بدشانسی گریبانش را گرفت و با پارگی رباط صلیبی فصل را از دست داد و حالا پر کردن جای خالی او یکی از دغدغه‌های مهم قلعه‌نویی است.

 

مدافع راست: مرتضی منصوری

فصل خوبی در پدیده داشت ولی کسی فکرش را نمی‌کرد بتواند در سپاهان انقدر خوب عمل کند و حتی در مقطعی از فصل توانست به تیم ملی دعوت شده و جای وریا غفوری را در فهرست ویلموتس بگیرد. منصوری در شرایطی که ایران‌پوریان کل نیم فصل را مصدوم بود به خوبی دفاع راست سپاهان را پوشش داد و از نفرات خوب این تیم در صدرنشینی طلایی‌پوشان بود.

 

هافبک دفاعی: احمد زنده‌روح

در چند فصل اخیر در فوتبال ایران توانست اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند ولی اوج کار او در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم بوده و در ترکیب ماشین سازی هم یک هافبک دفاعی با ویژگی‌های تخریبی خوب است و هم در بازیسازی و حتی گلزنی برای تیمش موفق عمل کرده است. زدن 7 گل برای یک هافبک دفاعی در تیم میانه جدولی ماشین‌سازی عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

 

هافبک دفاعی: علی کریمی

هافبک دفاعی استقلال در فصل نوزدهم عملکرد پر فراز و نشیبی داشت و شاید بدترین روزهای او در زمان دربی پایتخت و از دست دادن پنالتی حساس در بازی بود که شرایط روحی بدی برایش رقم زد ولی رفته رفته خودش را پیدا کرد و تبدیل به یک مهره کلیدی و کارآمد در ترکیب استقلال شد و در هفته‌های پایانی نیم فصل از ستاره‌های تیمش بود. 

 

هافبک هجومی: معین عباسیان

هافبک هجومی سایپا که بعضاً در پست وینگر هم برای این تیم به میدان می‌رود از معدود بازیکنان با تجربه تیم است و وظیفه سنگینی در این فصل در سایپا دارد و به خوبی هم از پس آن بر آمده است. دادن 5 پاس گل و قرار گرفتن در کنار محمدرضا حسینی و مهدی قائدی در این فهرست نشان از عملکرد درخشان عباسیان در ترکیب سایپا دارد.

 

هافبک هجومی: سعید واسعی

واسعی در تیم پیکان در نیم فصل نخست به قدری خوب عمل کرده که حالا در نیم فصل صحبت از پیشنهاداتش از تیم‌های بالای جدول دارد. واسعی 4 پاس گل برای پیکان در نیم فصل نخست به ثبت رساند و یکی از بهترین بازیکنان تیمش در 15 دیدار ابتدایی فصل بود و قرار گرفتنش در یکی از دو تیم منتخب نیم فصل اول لیگ کاملاً‌ به جا است و استحقاق آن را دارد.

 

مهاجم: عیسی آل‌کثیر

وقتی در نفت تهران عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت نتوانست آن را در پیکان تکرار کند ولی در فصل جدید در صنعت نفت آبادان دوباره اوج گرفته و توانسته گل‌های خوب و مهمی برای تیمش به ثمر برساند و یکی از عوامل مهم بالا نشینی تیم آبادانی بوده است. او در کنار دیاباته و قائدی آقای گل حال حاضر لیگ برتر است و یک رقیب جدی برای آنها برای بردن این عنوان محسوب می‌شود.

 

مهاجم: شهریار مغانلو

از بهترین مهاجمان لیگ برتر تا اینجای کار بوده و روی زمین و هوا توانسته خطرناک و زهردار نشان دهد و چهارچوب شناسی از ویژگی‌های مهم او محسوب می‌شود. مغانلو هم پیشنهادات خوبی برای جدایی از پیکان دارد. زدن 7 گل در نیم فصل نخست او را به نزدیک‌ترین تعقیب کننده 3 آقای گل حال حاضر لیگ برتر تبدیل کرده است و می‌تواند از گزینه‌های جدی این عنوان باشد.

تیم منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز