خبرگزاری کار ایران

تیم امید - استقلال - سپاهان و سازمان؛

دعوای چهار جانبه و ماجرای پیچیده یک بازی

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۹۵۱

تیم امید، سپاهان و استقلال هر کدام موضع متفاوتی در قبال دیدار جام حذفی و حضور بازیکنان ملی‌پوش دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی روز 2 دی دیدار حساسی با هم دارند که همه به چشم یک فینال زودرس به این رقابت نگاه می‌کنند و دو تیم مدعی قهرمانی در این بازی باید برای صعود به نیمه نهایی و حضور در جمع 4 تیم پایانی به مصاف هم بروند و این دیدار در کنار حساسیت بالای خود تحت الشعاع اردوی تیم امید در قطر و حضور 3 بازیکن کلیدی دو تیم در جمع نفرات دعوت شده از سوی استیلی به این اردو است.

استقلال مهدی قائدی را باید به تیم امید بدهد که ستاره این روزهای تیم است و از طرفی سپاهان هم دو بازیکن کلیدی خودش یعنی نورافکن و محبی را باید به اردو بفرستد که نبود این دو نفر لطمه زیادی به ترکیب و کیفیت این تیم می‌زند. در این میان عارف غلامی هم تا پیش از این پای ثابت اردوهای تیم امید بود ولی در تصمیمی عجیب از سوی استیلی به اردوی جدید دعوت نشد. این موضوع باعث کش مکش میان دو تیم و تیم امید شده است.

 

موضع تیم امید

استیلی هفته گذشته و در شروع تمرینات تیمش این گلایه را مطرح کرد که هرگز نتوانسته تیم کاملش را دور هم جمع کند و در روزی که آخرین گروه از نفرات با 2 روز تاخیر به تمرین اضافه شدند، تعدای از نفرات اردو را ترک کرده و به تیم باشگاهی خود رفتند تا آماده دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر شوند.

استیلی با بیان اینکه در این شرایط کاری نمی‌توانند برای تیم امید انجام دهند اعلام کرد که در سفر جمعه شب به قطر همه نفراتش را همراه می‌برد و اجازه ماندن بازیکنی را در باشگاه‌ نمی‌دهد. استیلی با اشاره به قانونی در اساسنامه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرد که اگر تیمی بازیکنش را در اختیار آنها نگذارد محروم شده و خود باشگاه هم حق استفاده از آن‌ها را ندارد و بهتر است که بدون مشکلی بازیکنان در اختیار تیم امید قرار داده شوند.

 

موضع باشگاه سپاهان

سپاهان در حال حاضر بیشتر از استقلال از بابت برگزاری بازی در این شرایط متضرر می‌شود چرا که آبی‌ها تنها یک بازیکن کلیدی در تیم امید دارند ولی سپاهان دو بازیکن اصلی و مهمش را در اختیار نخواهد داشت.

این دیدار جام حذفی با توجه به اینکه سرنوشت قهرمانی را ممکن است مشخص کند اهمیت بالایی داشته و یک دیدار معمولی نیست و برای همین باشگاه سپاهان در تلاش است تا 2 بازیکن خودش را بعد از بازی روز دوشنبه و شبانه به قطر بفرستد و محبی و نورافکن دیرتر از سایرین به اردو اضافه شوند.

سپاهان از طرفی برخلاف باشگاه استقلال علاقه‌ای به لغو بازی و تعویق آن به زمان دیگر ندارد. چرا که استقلال این روزها شرایط خوبی ندارد و بالعکس سپاهانی‌ها در اوج آمادگی هستند. باشگاه اصفهانی به صراحت گفته زیر بار تغییر زمان بازی نخواهد رفت.

 

موضع باشگاه استقلال

وقتی باشگاه استقلال درخواست تغییر زمان بازی را می‌دهد باید دانست مشکل این باشگاه فقط نبود مهدی قائدی در بازی جام حذفی نیست. آبی‌ها این روزها درگیر مشکلات ریز و درشتی هستند و در بدترین شرایط به این مسابقه گام خواهند گذاشت و حتی اگر مجوز حضور قائدی در این بازی هم صادر شود بازهم بعید است این باشگاه قلباً راضی به برگزاری در این شرایط باشد.

استقلال این روزها استراماچونی را هنوز به ایران برنگردانده و بدون سرمربی بازی‌های خود را دنبال می‌کند و تاثیر منفی این موضوع را در دیدار با پیکان و دیدار روز گذشته مقابل ماشین‌سازی دیدند. 

سوای شکست در نتیجه بازی، مصاحبه بازیکنان در میکس‌زون ورزشگاه آزادی نشان از اوضاع نابسامان آبی‌ها دارد و درگیری دو بازیکن با اعضای کادرفنی که منجر به اخراج میلیچ و اسماعیلی و منع از حضور در تمرینات شده اوضاع را از قبل خراب‌تر کرد. در نتیجه نه شرایط روحی نه شرایط فنی آبی‌ها در این برهه مناسب نیست و اینها دلایل اصلی باشگاه برای اصرار روی لغو بازی هستند و به نظر می‌رسد نبود قائدی بیشتر بهانه باشد.

شرایط جوی تهران و آلودگی هوا در ظاهر دستاویز خوبی برای راه اندازی شایعه لغو بازی است و البته مشخص نیست تا روز دوشنبه این شرایط چطور باشد.

باید پذیرفت اگر همین امروز هم استراماچونی به تهران برگردد و کارش را از سر بگیرد بازهم اوضاع استقلال خراب‌تر از آن است که بتواند در زمان کوتاه باقی مانده آن را به روزهای خوب پیش از ترک تهران برگرداند و در این اوضاع کار سختی پیش روی آبی‌پوشان خواهد بود.

 

موضع سازمان لیگ

تاخیر یک ماه و نیمه در شروع رقابت‌های لیگ برتر که از تصمیمات عجیب فدراسیون فوتبال بود عایدی خاصی برای لیگ برتر نداشت و آخر هم ملزوماتی که اعلام شده بود اجرایی نشدند و تنها ضررش فشرده شدن برنامه بازی‌ها و مشکلاتی بود که در صورت بروز دست سازمان لیگ را برای تغییر زمان بازی می‌بست. لغو چند دیدار در نیم فصل نخست لیگ برتر به دلیل آلودگی هوا و مسائل دیگر هم مشکلات زیادی برای سازمان لیگ ایجاد کرده و زمان جدید دیدارها به سختی توسط مسئول برگزاری مسابقات تعیین شد.

در این شرایط مسئولان سازمان لیگ می‌گویند شرایط برگزاری بازی در زمان دیگری را ندارند و برنامه به قدری فشرده است که اگر در زمان تعیین شده استقلال و سپاهان به مصاف هم نروند دیگر نمی‌دانند چه زمانی آن را برگزار کنند.

سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات هم با تاکید بر این موضوع مخالف سرسخت تغییر زمان این دیدار است و بعید است سازمان لیگ زیر بار لغو این دیدار برود. با توجه به مخالفت سپاهان با تغییر زمان بازی شانس این موضوع کمتر از قبل هم شده است.

 

چه خواهد شد؟

باشگاه سپاهان خبر داده که با هماهنگی مسئولان تیم امید قرار شده بازیکنان در بازی با استقلال در جام حذفی همراه تیم باشند و پس از آن به اردو بروند و در دیدار مقابل صنعت نفت آنها را نداشته باشند. به نظر می‌رسد این تعاملی ترین روش ممکن بود که ظاهراً بر سر آن توافق شده و به نظر می‌رسد باشگاه استقلال هم باید زیر بار چنین شرایطی برود.

در این وضعیت تنها مساله‌ای که برگزاری بازی در روز مقرر را تهدید می‌کند، آلودگی هوای تهران است. پیش از این عنوان شده بود بازی استقلال - ماشین سازی هم در خطر لغو قرار دارد ولی این دیدار برگزار شد.

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی سازمان کنترل کیفیت هوای تهران شاخص آلودگی در مناطق مختلف هر روزه ارائه می‌شود و در طول سال‌های اخیر سابقه نداشته ورزشگاه آزادی در منطقه هوای نا سالم قرار بگیرد.

ورزشگاه آزادی در کیلومتر 5 جاده تهران -  کرج قرار دارد و خارج از شهر است و در حال حاضر هم در وضعیت زرد رنگ (سالم) قرار دارد و فردا 30 دی ماه هم در همین وضعیت پیش بینی شده و بعید هم به نظر می‌رسد تا 2 روز بعد از آن تغییر محسوسی در این وضعیت رخ بدهد.

دعوای چهار جانبه و ماجرای پیچیده یک بازی

بدین ترتیب بعید به نظر می‌رسد شاهد لغو دیدار حساس استقلال - سپاهان در جام حذفی باشیم و به نظر می‌رسد دو تیم با حضور ملی‌پوشان امید خود در این دیدار در زمان مقرر حاضر شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز