خبرگزاری کار ایران

قطبی: مربیگری در پرسپولیس از مربیگری در منچستریونایتد سخت‌تر است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۴۳۷

افشین قطبی برای مدت طولانی در ایالات متحده و ایران زندگی کرده است که همین تجربه به او بینشی از زندگی - و فوتبال - در هر دو کشور می‌دهد.

به گزارش ایلنا، اینکه افشین قطبی موفق ترین مربی آمریکایی است که امروز کار می‌کند، موضوعی است که میتوان مورد بحث قرار بگیرد اما وقتی صحبت از انواع مختلف فوتبال می شود، مطمئناً این سرمربی 55 ساله یک سر و شانه بالاتر از بقیه ایستاده است. فقط یک چیز وجود ندارد: شغل برگشت در ایالات متحده آمریکا.

21 سال از زمانی که او به عنوان یکی از اعضای تیم ملی آمریکا و کادر استیو سامپسون به فرانسه رفت می‌گذرد؛ جایی که آمریکا، کشوری که او از 13 سالگی در آن بوده برابر کشوری که در آن به دنیا آمده یعنی ایران با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. 

ملاقات بین دو کشور در حال حاضر به همان اندازه با اتهام سیاسی همراه خواهد بود ، خصوصاً با توجه به تحریم های آمریکا که به شدت ضربه زده است. قطبی به گاردین می گوید: "منظر سیاسی بر زندگی روزمره ایرانیان تأثیر می گذارد." او تمایلی به صحبت بیش از حد در مورد وضعیت فعلی ندارد اما اذعان می کند: "سیاست همیشه بخشی از فوتبال بوده است، ما سعی می ‌نیم آن را کنار بگذاریم، اما نقش مهمی را ایفا می‌کند." 

وی تجربه بیشتری از این تجربه را نسبت به بیشترین کار در ایالات متحده ، کره جنوبی ، ایران ، ژاپن ، تایلند و اکنون در چین تجربه کرده است. قطبی می گوید: "فکر می کنم این بازی نسبت به مردم ایران از نظر مردم آمریکا بسیار بزرگتر بود." "ما قبل از مسابقه درباره آن صحبت کردیم ، اما تا زمانی که بازیکنان آمریکا آن را ندیدند ، آنها متوجه نشدند که این بازی چقدر مهم بود ، نه فقط برای بازیکنان بلکه طرفداران و همه در ایران ، از جمله دولت."

قطبی در ادامه گفت: قطعا ایرانی‌های زیادی اینجا از تیم ملی فوتبال استقبال خواهند کرد خصوصا وقتی که مردم آمریکا بدانند مردم ایران به دلیل تحریم ها رنج می برند.

او اعتراف می‌کند که وقتی چین را ترک می‌کند، دوست دارد به کار خود در ایالات متحده برگردد. قطبی افزود: وقتی تیم ملی بعد از 30 سال به کانادا باخت، نگران کننده است به خصوص اینکه چشم انداز تیم ملی برای موفقیت بسیار زیاد است. 

 او معتقد است تصمیمات بهتری باید اتخاذ شود. قطبی خاطرنشان کرد: فدراسیون آمریکا در حال انتخاب افرادی است که شاید هیچ تجربه ای در کار در تیم ملی نداشته باشند. یک منحنی یادگیری متفاوت بین مربی باشگاه و مربی تیم ملی وجود دارد. 

قطبی درباره رقابت در چین همچنین گفت:‌ما نمی توانیم در سطح مالی با برخی از باشگاه های عظیم چین رقابت کنیم. ما باید خلاق و مبتکر باشیم تا از همه پتانسیل مان استفاده کنیم.  

سرمربی سابق پرسپولیس درخصوص قهرمانی در ورزشگاه آزادی با گل سپهرحیدری برابر سپاهان در هفته آخر لیگ عنوان کرد: کسب عنوان قهرمانی چیز دیگری بود ، جادویی بود اما در باشگاه و خارج از پرسپولیس تأثیرات زیادی وجود دارد زیرا در عین حال بازی‌های سیاسی زیادی خارج از بازی فوتبال وجود داشت. شما یک جلسه خصوصی دارید و پس از چند ساعت جزئیات آن در تمامی رسانه‌ها مطرح می‌شود. اینطور بگویم مربیگری در پرسپولیس از مربیگری در منچستریونایتد سخت‌تر است.

منبع: گاردین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز