خبرگزاری کار ایران

کلانی: تیم امید با استیلی قطعا به المپیک می‌رود / امیدوارم جانشین ویلموتس سرمربی جوان ایرانی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۰۱

پیشکسوت فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد تیم امید در مسیر صعود به المپیک با حمید استیلی به موفقیت دست پیدا کند تا پس از سال‌ها این ناکامی پایان یابد.

حسین کلانی در گفتگو با ایلنا درباره بازدید از شرایط تیم امید و میزان آمادگی شاگردان حمید استیلی گفت: بچه‌ها فوق العاده بودند. وقتی این بازیکنان را که می‌بینید که از هر جهت در آمادگی هستند انگیزه و امید می‌گیرید. مربیان تیم امید مانند پدر بالای سر بازیکنان هستند و روابط خیلی صمیمانه‌ای بین مربیان و بازیکنان بود. تمرین را که مشاهده کردم هم از نظر فنی بسیار آماده هستند و امیدواریم که بعد از چندین سال نتیجه گیری کنند و دل یک ملت را شاد کنند.

او ادامه داد: آقای تاج، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در محل تمرین حضور یافته بودند و همه تصمیم دارند که از این تیم حمایت بزرگی داشته باشند تا این تیم نتیجه بگیرد و همه را شاد کند.

پیشکسوت فوتبال ایران درخصوص حضور حمید استیلی در تیم امید عنوان کرد: به نظرم او یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در تیم‌های ملی ما رقم خورده است. امیدوارم که تیم ملی بزرگسالان ما هم با یک مربی جوان و ایرانی به موفقیت برسد. حضور استیلی هم یک قدمی است که تیم ملی هم به مربی ایران روی بیاورد. 

کلانی در پاسخ به این سوال که در گفتگو با مهدی تاج درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم صحبت کرده است یا خیر گفت: نه، من وارد چنین مباحثی نمی‌شوم چون دانش زیادی درباره این مسائل ندارم ولی روی هم رفته با اتفاقاتی که برای مربیان خارجی در ایران افتاده و همه دیده‌ایم به حرف خودم یک مقداری بیشتر اعتقاد پیدا کردم که شاید مربی خارجی از برخی لحاظ مناسب باشند اما مربیان ایرانی هیچ کم و کسری ندارند و در خیلی موارد دیگر هم از مربی خارجی بهتر هستند.

او افزود: مربیان ما با ارق ملی اثرگذاری بیشتری دارند و خیلی ساده قهر نمی‌کنند. مربیان ما خیلی گذشت دارند. آقای استیلی و دستیاران چند ماهی است که حقوق نگرفته‌اند اما درک می‌کنند ولی در مقابل شما مربیان خارجی را ببینید که درک خاصی از وضعیت مالی کشور ما نداشته‌اند و وقتی یک مقدار در پرداخت دستمزدها تاخیر داشته باشیم ساز جدایی کوک می‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که با توجه به مربی جوان ایرانی، نام یحیی گل محمدی برای حضور روی نیمکت تیم ملی مطرح شده است بیان داشت: بسیار هم عالی است. نتایج ایشان به همراه شهرخودرو مشهد را ببینید. مربیان جوان ما بسیار شایسته هستند. اگر یک دهم هزینه‌ای که برای مربیان خارجی می‌کنیم برای مربی ما پرداخت شود و کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم نتایج موفقی را شاهد خواهیم بود. 

کلانی در پاسخ به این سوال که شانس تیم امید برای صعود به المپیک 2020 را چطور می‌بیند گفت: تیمی که من دیدم قطعا به المپیک صعود می‌کند حالا شاید در برخی مسابقات تدارکاتی نتایج موفقی نداشته‌ باشند اما اغلب نتایج خوبی داشته اند و با همکاری تمام باشگاه‌ها با تیم امید، استیلی می‌تواند با دست پُر به مسابقات تایلند برود. انتقادات و نظرات همه می‌تواند قابل توجه باشد اما برای حمایت از تیم امید باید همه یک جریان را دنبال کنیم چرا که این تیم در نهایت نماینده ایران و کشورمان خواهد بود و سربلندی این جوانان در مسابقات به منزله سربلندی تمام مردم است.

حسین کلانی درباره شانس صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله نهایی جام جهانی 2022 قطر گفت: به امید خدا شرایط تیم ملی بزرگسالان هم رو به راه خواهد شد. در حال حاضر آقای هاشمیان تنها هستند و همه سعی خودشان را می‌کنند. احتمالا مربی بعدی را هم انتخاب کنند که امیدواریم مربی جوان ایران باشد، کمیته فنی هم به این مسئله توجه کند که مربی ایرانی حتی اگر یک مقداری از لحاظ فنی کمبود داشته باشد اما مسئله ارق ملی مانع می‌شود مانند مربی خارجی همیشه جنگ اعصاب باشد و به دنبال شکایت برود. فکر نمی‌کنم هیچ سرمربی ایرانی تا بحال اینگونه شکایت کرده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز