خبرگزاری کار ایران

چالش‌های پیش روی زیزو برای بازی با والنسیا

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۳۰

سرمربی رئال برای چینش ترکیب و ارنج مورد نظر بازی حساس امشب گزینه‌های مختلفی پیش رو دارد.

به گزارش ایلنا، سؤال بزرگ رئال مادرید برای بازی امشب در مستایا مقابل والنسیا حول محور یک بازیکن است: کاسمیرو. هافبک برزیلی ال‌کلاسیکوی چهارشنبه را از دست می‌دهد اگر مقابل والنسیا اخطار بگیرد بنابراین اجتناب‌ناپذیر است که زین‌الدین زیدان درباره ریسک کردن روی استفاده از کاسمیرو یا استراحت دادن به او توقف کند. علاوه بر آن، با توجه به اینکه کاسمیرو چهارشنبه در بلژیک مقابل کلاب بروژ 90 دقیقه بازی کرده، شاید عاقلانه باشد که مربی فرانسوی در مورد خط میانی به گزینه‌های جایگزین فکر کند اما چه گزینه‌هایی پیش روی زیدان است؟

 

الف. سیستم 2-1-3-4 با چهار هافبک

ممکن است که این محتمل‌ترین گزینه به نظر بیاید بخصوص با در نظرگرفتن اینکه زیدان مایل است از این سیستم مقابل تیم‌های بزرگ که یکی از آنها والنسیا است، استفاده کند. این فرانسوی دوست دارد از هافبک چهارم استفاده کند برای اینکه توپ را به دست آورند و با نزدیک شدن به یکدیگر، کنترل بیشتری روی بازی داشته باشند مثل تساوی خانگی 2 بر 2 مقابل پاری‌سن‌ژرمن که کاسمیرو، فدریکو والورده، تونی کروس و ایسکو مربع خط میانی را تشکیل دادند. در آن مسابقه، سفیدها درخشان بودند، ادن آزار و کریم بنزما خط حمله را تشکیل دادند و دلسرد شدند از اینکه پاریسی‌ها اجازه پیدا کردند به بازی برگردند با وجود آنکه زیدان بازی تیمش را رضایت‌بخش توصیف کرد.

در مستایا، والورده می‌تواند نقش کاسمیرو را ایفا کند و این به لوکا مودریچ اجازه می‌دهد وارد تیم شود تا کنار کروس بازی کند درست پشت سر ایسکو. جای بنزما در ترکیب اصلی قطعی است اما به عنوان زوج او میان گرت بیل، وینیسیوس جونیور و رودریگو گوئز رقابت سختی است.

 

ب. سیستم 3-3-4 بدون ایسکو و با حضور دو بال کنار بنزما

این دیگر سیستم مورد علاقه زیدان است که در آن والورده، کروس و مودریچ هافبک بازی می‌کنند و ایسکو قربانی می‌شود چون بارها نشان داده به عنوان یک هافبک در سیستم 3-3-4 کارایی همیشگی خود را ندارد. بنزما مهاجم نوک بازی می‌کند و برای دو بال، رقابت میان کسانی بود که در سیستم قبلی برای بازی در کنار بنزما رقیب بودند؛ بیل، رودریگو و وینیسیوس.

اگر مربی فرانسوی به سراغ این گزینه برود، بیل و رودریگو شانس بیشتری دارند و وینیسیوس با وجود بازی‌های خوبش در دو دیدار اخیر مقابل اسپانیول و کلاب بروژ بیرون می‌ماند.

 

ج. سیستم فوق‌العاده هجومی 2-4-4

این غیرممکن است و بیشتر برای بازی‌های ویدئویی به درد می‌خورد اما به هر حال یک گزینه است. اگر رئال مادرید بخواهد با این سیستم بازی کند یکی از والورده، کروس یا مودریچ به نیمکت می‌رود و این به دو بال مثل وینیسیوس و رودریگو اجازه می‌دهد در ترکیب اصلی قرار بگیرند. بعد، در خط حمله، بنزما می‌تواند کنار ایسکو یا بیل بازی کند ضمن اینکه لوکا یوویچ هم بعد از قرار گرفتن در ترکیب اصلی بازی بلژیک احساس می‌کند غریزه گلزنی‌اش را دوباره پیدا کرده و می‌تواند برای رئال گزینه باشد.

گزینه‌های دیگر هم هست مثل اینکه بیل استعداد بازی در هافبک چپ را دارد، رودریگو در راست و ایسکو به عنوان شماره 10 پشت سر بنزما. به هر حال، مصدومیت بازیکنانی مثل ادن آزار، خامس رودریگس، لوکاس واسکس و مارکو آسنسیو دست زیدان را در گزینه‌های هجومی بسته است.

قدر مسلم اینکه والورده ثابت کرده گزینه اصلی جانشینی کاسمیرو به حساب می‌آید. اگرچه سبک بازی این دو متفاوت است اما بازیکن اروگوئه‌ای باید بتواند محور قابل اتکایی برای تیم باشد بدون اینکه لزوماً در حمله مداخله کند یا تیم حریف را پرس کند؛ کاری که در هفته‌های اخیر زیاد انجام داده. اگر والورده درک کند در غیاب کاسمیرو از پشت سر حمایت نمی‌شود، توانایی‌های فیزیکی و قدرت بدنی بالا کمکش می‌کند در منطقه‌ای که تحت کنترل هافبک برزیلی بوده، موفق باشد.

اما همانطور که قبلاً هم دیده‌ایم، زیدان ترسی از در خطر فرورفتن ندارد. در واقع بعید نیست که کاسمیرو در ترکیب اصلی قرار بگیرد و بازی سه روز بعد در نوکمپ را از دست بدهد اگر یک اخطار دریافت کند.

رئال مادرید امشب با والنسیا روبه‌رو می‌شود و زین‌الدین زیدان فرصت دارد با هم‌تیمی‌ قدیمی‌اش در رئال مادرید، آلبرت سلادس دیدار کند. دو مربی بخشی از تیمی بودند که نهمین قهرمانی سفیدها در مسابقات قهرمانی اروپا را به دست آورد. در آن مسابقه، زیدان آن گل فوق‌العاده را به بایرلورکوزن زد تا تیمش در همپدن پارک گلاسکو به پیروزی 2 بر یک برسد و قهرمان اروپا شود.

سلادس در سال 2000 به رئال مادرید آمد و زیدان یک سال بعد از یوونتوس خریداری شد. سلادس آن موقع گفت: «بازی در کنار ستاره‌ای مثل زیدان یک فرصت استثنایی است.»

در سال 2003، سلادس از مادرید رفت تا به تیم سابق زیدان، بوردو برود قبل از آنکه به اسپانیا برگردد و در سال 2005 با رئال ساراگوسا قرارداد ببندد. او در شهریور بعد از اخراج مارسلینو مربی والنسیا شد و توانست این تیم را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برساند اتفاقی که آخرین بار هفت سال قبل رخ داده بود.

 

منبع: مارکا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز