خبرگزاری کار ایران

27 تا 29 آذر زمان برگزاری مسابقات کشتی‌فرنگی و آزاد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۹۶

مسابقات کشتی فرنگی و آزاد جام باشگاه‌های جهان با اعلام آمادگی شش تیم در بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان در حالی روزهای 27، 28 و 29 آذر به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود که ظاهراً برای این مسابقات شش تیم اعلام آمادگی کردند.

این مسابقات سه روز دیگر به طور رسمی استارت می‌خورد اما حواشی این رقابت‌ها از چند روز پیش شروع شده و به نظر همچنان هم ادامه دارد. این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که اتحادیه جهانی به بهانه ناامنی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود در ایران برگزار شود را به حالت تعلیق در آورد. به همین دلیل حالا برگزاری جام باشگاه‌های جهان می‌تواند به همه نشان بدهد که تصمیم اتحادیه جهانی اشتباه بوده و ایران می‌تواند به خوبی از مسابقات بین‌المللی میزبانی کند.

شاید یکی از دلایل اصلی که فدراسیون کشتی برای برگزاری این مسابقات تلاش کرد هم همین بود که نشان بدهد اتحادیه جهانی در تصمیم خود دچار اشتباه شده و شاید اگر اتفاقات مسابقات جام جهانی هم نبود فدراسیون کشتی ترجیح می‌داد که اصلاً این مسابقات را که در سال‌های اخیر هیچ خروجی نداشته برگزار نمی‌کرد.

یکی از موضوعات مهمی که در این چند روز خیلی به آن پرداخته شده بحث پرداخت شدن هزینه این مسابقات توسط فدراسیون کشتی است. پرداخت شدن هزینه تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات به تیتر اصلی برخی از رسانه‌ها تبدیل شده که همین کار هم از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفته است. این افراد معتقد هستند فدراسیونی که مدام از بی‌پولی حرف می‌زند چرا باید هزینه این مسابقات را پرداخت ‌کند. برخی از وابستگان مدیریت قبلی فدراسیون کشتی هم در این روزها خیلی سعی کرده‌اند که پرداخت شدن هزینه برگزاری این مسابقات را به تیتر یک خود تبدیل کنند.

برای منتقدان برگزاری جام باشگاه‌های جهان، تعداد تیم‌های شرکت کننده هم به نوعی مسأله‌ساز شده و بر خلاف سال‌های گذشته که اصلاً درباره مسابقات جام باشگاه‌های جهان حرف نمی‌زدند حالا هم تعداد تیم‌های شرکت کننده و هم هزینه مسابقات برای این افراد مهم شده و سعی می‌کنند به نقد آن بپردازند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که از روی کار آمدن فدراسیون جدید فقط 7 ماه می‌گذرد و در حال حاضر هم در حال اجرای برنامه‌هایی است که قبل از این در تقویم فدراسیون گنجانده شده بود. یعنی فدراسیون کشتی طبق تقویم در حال اجرای برنامه‌هایی است که مدیران قبلی برای این فدراسیون نوشتند و هنوز مدیریت جدید تصمیم جدیدی را اتخاذ نکرده که مورد نقد هم قرار بگیرد.

امسال ششمین دوره جام باشگاه‌های جهان است که به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود اما در 5 سال گذشته هرگز کسی از فدراسیون کشتی سؤال نکرد که این مسابقات به چه دلیل برگزار می‌شود. مسابقاتی که در ادوار گذشته خود شاهد حضور کشورهایی همچون بنگلادش، برزیل، مراکش و ترکمنستان بوده که در دنیای کشتی هیچ حرفی برای گفتن ندارند. آن موقع که تیمی از برزیل راهی تهران شده بود و پول بلیت این کشور با دلار 3 هزار تومانی، به چند صد میلیون تومان می‌رسید هیچ کس از برگزاری این مسابقات گلایه نکرد اما حالا همه دنبال این هستند که بدانند هزینه این مسابقات از کجا تأمین می‌شود. چرا در آن زمان هیچ کس این سؤال را از رسول خادم نپرسید که هزینه این مسابقات را چه کسی و به چه شکلی تأمین می‌کند. همان‌هایی که در 5 سال گذشته سکوت کرده بودند حالا مدعی شدند اما مگر در این دوره اتفاق جدیدی رخ داده است؟ یک اتفاق تکراری همانند پنج سال گذشته البته در بدترین شرایط و اگر اسامی تیم‌ها مورد بررسی قرار بگیرد مشخص می‌شود که از همه دوره‌ها تیم‌های بهتری آمدند و یا حداقل تیم‌هایی در این مسابقات حاضر شدند که در دنیای کشتی صاحب سبک هستند.

محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز