خبرگزاری کار ایران

شایان مصلح در گفت و گو با ایلنا:

همیشه در هر تیمی فقط به دنبال قهرمانی بودم/ خواسته‌های قلعه‌نویی از من با برانکو متفاوت است/ در مورد داوری‌ها جو منفی علیه سپاهان راه‌ انداخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۵۳

مدافع چپ سپاهان از شرایط خودش و تیمش و صدرنشینی در لیگ برتر و شانس قهرمانی این تیم صبحت کرد.

شایان مصلح در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص بازی مقابل پیکان اظهار داشت: بازی خیلی سختی بود و در این شرایط که رقابت‌ها فشرده شده و فاصله بین دو بازی کم شده گرفتن 3 امتیاز بازی‌ها در اولویت قرار دارد و مهم نیست که تیم یک بر صفر برنده می‌شود یا شش بر صفر و آن 3 امتیاز در درجه اول اهمیت قرار دارد چرا که در این شرایط فشردگی خیلی از تیم‌های در کورس قهرمانی امتیاز می‌دهند و من هم خوشحالم که 3 امتیاز را کسب کردیم.

وی در مورد کیفیت پیکان هم گفت: یک سری تیم‌ها هستند که کیفیت بازی‌شان ارتباطی به جایگاهشان در جدول ندارد و وقتی رتبه‌شان را می‌بینی فکر می‌کنی با حریف نه چندان قدرتمندی طرف هستی ولی در زمین نشان می‌دهند فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شوند. تیم‌هایی مثل نساجی و پیکان از این نوع هستند که خوب بازی می‌کنند ولی جایگاهشان در جدول گویای کیفیتشان نیست. همین پیکان در بازی با استقلال دیدید که چه تیم با کیفیتی است و روز گذشته هم در نیمه دوم خصوصاً خیلی به ما فشار آوردند و کلین شیتی که داشتیم خیلی سخت به دست آمد و با کمک درخشش پیام نیازمند و عملکرد خوب خط دفاعی دروازه را بسته نگه داشتیم و حتی توپ به تیر دروازه ما هم برخورد کرد و در مجموع خوشحالم که هم بردیم و هم کلین شیت کردیم.

مدافع سپاهان در مورد عملکرد خودش در این دیدار هم عنوان کرد: خدا را شکر هم خودم از عملکردم راضی بودم و هم کادرفنی و تا قبل از اینکه در دقیقه 41 مصدوم شوم شرایط خوب پیش می‌رفت ولی روی همان موقعیتی که توپ گرفتم و گل دوم به ثمر رسید همسترینگم کش آمد و MRI گرفتم و حالا منتظرم جوابش بیاید و خدا کند جدی نباشد.

مصلح در مورد مصدومیت‌های زیاد بازیکنان سپاهان هم گفت: مصدومیت در فوتبال طبیعی است ولی اینکه مصدوم زیاد می‌دهیم دلایلی زیادی دارد. اول اینکه فوتبال ایران هنوز به آن سطحی از حرفه‌ای بودن نرسیده که بازیکنان کشش برگزاری بازی‌های سنگین هر 4 روز یک بار را داشته باشند. در اروپا اگر این اتفاق می‌افتد بدنسازی‌ها و زمین تمرین و شرایط آب و هوا و... مناسب‌شان است و حتی ساعت پرواز و موارد این چنینی در شرایط بدنی بازیکنان تاثیرگذار است و ما هنوز به آن سطح نرسیدیم. مساله دیگر هم وضعیت چمن ورزشگاه است که نمی‌دانم چرا اینطور است. یک بازی چمن خوب است ولی یک بازی لیز است و بازیکن روی آن لیز می‌خورد. به هر حال در این زمین باید رقابت‌های آسیایی را انجام دهیم و اگر اصلاحی لازم است روی آن انجام شود مطمئن طی هفته‌های آینده انجام خواهد شد و وضعیت بهتری ایجاد می‌شود.

وی در مورد رقابتش با سعید آقایی در پست دفاع چپ هم خاطرنشان کرد: من با سعید علاوه بر رقابتی که در پست دفاع چپ داریم رفیق صمیمی هستیم و اکثراً حتی موقع نهار خوردن کنار هم می‌نشینیم. نه فقط سعید بلکه با همه بچه‌های تیم رفیق هستیم و این جو دوستانه یک همدلی در تیم ایجاد کرده که دیگر فردیت برای کسی مهم نیست و همه برای پیروزی تیم تلاش می‌کنند. چه کسی که درون زمین است چه کسی که روی نیمکت است و... همه می‌خواهند تیم برنده شود و این همدلی یکی از عواملی است که منجر به موفقیت و قهرمانی یک تیم می‌شود. شاید تیمی خوب هزینه کند و بازیکنان خوبی بخرد و همه شرایط را فراهم کند ولی اگر همدلی در تیم نباشد سخت است تیم موفق شود.

مدافع سپاهان در ادامه گفت: من خودم کلاً آدم صبوری هستم و در پرسپولیس هم این را نشان دادم و انقدر صبر می‌کنم و تلاش می‌کنم تا جایگاه خودم را پیدا کنم. این راهم بگویم در این فشردگی بازی‌ها و لیگ قهرمانان که چند وقت دیگر شروع می‌شود به قدری فشار بازی ها بالا است که بالاخره به همه بازی می‌رسد و یک عقیده‌ای هم دارم این است که اگر در یک بازی به میدان بروم آن بازی روزی من بوده و اگر قسمتم باشد بازی می‌کنم. اصلاً به دنبال این نبودم که رقیبم ضعیف شود تا خودم بتوانم جایگاهی پیدا کنم. این تفکر در کل تیم وجود دارد و همه به فکر موفقیت تیم هستیم.

مصلح در مورد همکاری با قلعه‌نویی و تفاوتش با برانکو هم اظهار داشت: قلعه‌نویی دیسیپلین خاص خودش را دارد و کار با او تجربه جالب و خوبی برای من است. شرح وظایفی که در سپاهان دارم کمی با چیزی که در پرسپولیس برانکو از من می‌خواست متفاوت است. برانکو بیشتر تاکید روی کار دفاعی داشت و مدافعان چپ و راست تیم اولویتشان جلوگیری از نفوذ تیم حریف بود ولی آقای قلعه‌نویی می‌گوید شما وظیفه‌تان فقط دفاع نیست و قرار نیست در زمین خودمان بمانید و باید نفوذ کنید و به خط حمله کمک کنید و تفاوت عمده‌اش همین است.

وی در مورد اینکه پس از 2 قهرمانی با پرسپولیس امسال هم با سپاهان در شرایط قهرمانی قرار دارد هم گفت: فقط این دو تیم نبودند و قبل از آن هم در سپیدرود در لیگ دو و لیگ یک قهرمان شده بودم. یک جوری شده که بچه‌های تیم به شوخی به من می‌گویند هر تیمی می‌خواهد قهرمان شود باید تو را بخرد و حتی اگر روی سکو هم باشی باعث می‌شوی تیم قهرمان شود. به هر حال قسمت و روزی ما هم همین است و خوشحالم که همیشه در مجموعه‌هایی حضور داشتم که تفکرات قهرمانی داشتند و امیدوارم امسال هم بتوانیم با مجموعه خوب سپاهان این افتخار را کسب کنیم و به هواداران هدیه بدهیم.

مدافع سپاهان در مورد جو منفی که علیه این تیم نسبت به داوری‌ها شکل گرفته هم اظهار داشت: من عادت ندارم در مورد داوری صحبت کنم ولی یک اتفاقی می‌افتد و همه در مورد آن صحبت می‌کنند و بعدش هم توجهی ندارند که چه می‌شود. ما در بازی‌های زیادی در این فصل از داوری ضربه خوردیم ولی بازتاب رسانه‌ای چندانی نداشت ولی همه چیز از آن خطای هند کی‌روش در بازی با استقلال شروع شد و یک جو منفی علیه ما شکل گرفت که در بازی‌های بعدی هم روی آن مانور دادند. در همان بازی با استقلال خطای پنالتی روی رضا میرزایی را هم نگرفتند یا در بازی با نساجی از اشتباهات ضربه خوردیم و همین بازی قبلی با شهر خودرو کارشناسی‌ها نشان داد ما حتی بیشتر از آنها ضربه خوردیم. الان شک ندارم اگر از این هفته تا هفته آخر همه اشتباهات داوری علیه ما باشد و ما قهرمان شویم بازهم آخر فصل می‌گویند داور هند کی‌روش را در بازی با استقلال ندید و اینها با اشتباهات داوری قهرمان شدند. این جو منفی ممکن است از نظر روانی روی داورها تاثیر منفی بگذارد ولی من مطمئنم قشر داوری ما مظلوم‌ترین و شریف‌ترین قشر هستند و هیچ وقت به عمد اشتباه نمی‌کنند و بالاخره اشتباه داوری همه جا وجود دارد و یک بخشی از فوتبال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز