خبرگزاری کار ایران

خلیل زاده: وزیر ورزش با کاهش مدت قرارداد استراماچونی موافقت کرد / تا یکی دو روز آینده وضعیت سرمربی مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۵۷۲

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال تهران مدعی شد آندره آ‌ استراماچونی در حالی که اعضای هیات مدیره این باشگاه با درخواستش موافقت کرده بودند ایران را ترک کرده است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل خلیل زاده به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال تهران در ارتباط تلفنی با شبکه خبر درباره مسائل روز این باشگاه و استعفای آندره آ‌ استراماچونی صحبت کرد.

خلیل زاده در پاسخ به این سوال که آیا به تعهدات در پرداخت مطالبات به استراماچونی بدون مشکل بوده‌اند گفت: بله، قرارداد استراماچونی به همراه سه دستیار ایشان سالی 750 هزار دلار است که از این مبلغ 327 هزار دلار آن را داده و و زمان عقد قرارداد نیز 100 هزار دلار پرداخت کرده بودیم. 

او ادامه داد: طبق قرارداد، پول را به حساب استراماچونی در میلان ایتالیا واریز می‌کردیم، اما به توجه به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، شرایط واریزی سخت شد و مجبور شدیم در کشورهای همسایه پول را از طریق شخص ثالث به حساب ایشان واریز کنیم. استراماچونی اعلام کرد که واریز از کشور ثالث برای او مشکل‌ساز شده و به همین دلیل حساب دیگری در کشور چک به ما داد که پول واریزی ما به این حساب برگشت خورد. قرار بود دوشنبه دوباره پول به حساب ایشان واریز شود و توافق کرد که تیم را تمرین بدهد، اما این کار را نکرد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال افزود: قرارداد استراماچونی دو ساله است و درخواست مکرر کرد که قرارداد از دو سال تبدیل به یک سال شود. به او گفتیم برای اینکه درخواستش بررسی شود، به باشگاه بیاید، اما متأسفانه نیامد و گفت در جلسه شرکت نمی‌کنم. روز گذشته تشکیل جلسه دادیم که باز هم نیامد. احساسش این بود که قرارداد او باید از دو سال به یک سال کاهش یابد که مشکل چندانی با این موضوع نداشتیم. مبلغ قرارداد استراماچونی برای فصل آینده همانند امسال است و با توجه به وضعیت خوبی که تیم استقلال پیدا کرده بود، شاید مبلغ بیشتری می‌خواست که باز مشکلی بابت این موضوع نداشتیم.

خلیل‌زاده در ادامه اظهاراتش درخصوص وضعیت استراماچونی گفت: طبق اسناد، 340 هزار دلار به استراماچونی پرداختی داشته‌ایم که 100 هزار آن در ابتدای قرارداد به حساب او پرداخت شد. برای پرداخت پول در ادامه فصل به مشکل سیاسی خوردیم که بحث تحریم کشور است، اما اینکه بندی در قرارداد باشد که بر اساس آن به تعهدات‌مان عمل نکرده باشیم، چنین چیزی وجود ندارد.

او درباره اینکه ظاهرا اعضای هیات مدیره استعفا کرده‌اند بیان داشت: خیر، چنین چیزی صحت ندارد و اتفاقا از همه اعضا خواستم که کمک کنند. با توجه به شرایط فعلی، یکسری از هواداران امروز وارد باشگاه شدند و باید بدانند که اموال باشگاه برای خود آنهاست. شاید برخی احساساتی شده باشند که به خاطر تیم‌شان است. هیئت مدیره به کارش ادامه می‌دهد و شب گذشته و امروز با بازیکنان صحبت کردیم و تیم برابر پیکان بازی خواهد کرد. بازیکنان بازی خواهند کرد و هیچ مشکلی نداریم. استراماچونی طبق قرارداد باید برگردد و امور فنی استقلال را دست بگیرد، اما اگر این کار را نکند، فکری برای جایگزینی او داریم. امشب جلسه هیئت مدیره برگزار می‌شود و حضور افراد بزرگی را برای هدایت استقلال بررسی خواهیم کرد. گزینه‌های ما داخلی خواهد بود و فعلا به گزینه خارجی فکر نمی‌کنیم.

خلیل‌زاده درباره اینکه استراماچونی بی خبر صبح امروز تهران را ترک کرده گفت: سرمربیان دیگر خارجی بودند که 4،5 ماه پول نگرفته و هیچ اتفاقی نیفتاد و بعدا پول‌شان را گرفتند. تمام اصرار استراماچونی این بود که قراردادش از دو سال به یک سال کاهش پیدا کند. چیزی که شنیده و اطلاعاتی که به من داده‌اند، این است که پیشنهادی از کشور همسایه داشته است، اما اینکه چقدر درست است را، نمی‌دانم. برای اینکه هواداران را ناراحت نکنیم، با درخواست استراماچونی برای کاهش مدت قرارداد موافقت کردیم. وزیر امور خارجه و وزیر ورزش نیز موافقت کردند، اما استراماچونی و دستیارانش حرکت غیرحرفه‌ای کرده و از ایران رفتند. ضمن اینکه استراماچونی برگه فسخ قرارداد نوشته‌ که در هیچ کجای دنیا وجود خارجی ندارد. تا یکی دو روز آینده وضعیت سرمربی مشخص می‌شود و ما اقدامات‌مان را آغاز کرده‌ایم. استراماچونی در چند بازی ابتدای فصل می‌باخت و تنها کسانی که از او حمایت می‌کردند، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه بودند. من 5،6 مصاحبه و از او حمایت کردم. مصاحبه‌های کامران منزوی، میرشاد ماجدی و امیرحسین فتحی نیز وجود دارد. در این شرایط نیز می‌توانیم بحران مدیریت کرده و شانه خالی نکنیم تا به هواداران آرامش بدهیم. کسی به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود که همه او را دوست دارند و مربی بزرگی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص بحث تخلف باشگاه در پرداختی به استراماچونی گفت: چیزی که من می‌فهمم، در بندهای قرارداد استراماچونی تخلفی نکرده‌ایم. وکیل‌ها نیز همین مسئله را می‌گویند. اگر تخلف کرده بودیم، صراحتا می‌گفتیم. این اتفاق نیفتاده و تمام فشار و اصرار استراماچونی این بود که قراردادش از دو سال به یک سال تبدیل شود یا به بهانه‌ای برود. از فتحی خواستم قرارداد استراماچونی را پخش کرده و از روابط عمومی باشگاه نیز خواسته‌ام که اسناد واریزی را در سایت باشگاه بگذارند تا مردم بدانند گفته‌های ما درست است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز