خبرگزاری کار ایران

به مناسبت بازگشت گریزمن به واندامتروپولیانو: تاثیر حضور ستاره فرانسوی در اتلتیکو مادرید و بارسلونا

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۹۵۴

آنتوان گریزمان که به عنوان یک ستاره اتلتیکو مادرید را به سمت بارسلونا ترک کرده بود در جمع آبی اناری پوشان آمار چشمگیری نداشته است.

به گزارش ایلنا، رویارویی اتلتیکو مادرید و بارسلونا همیشه یک بازی حساس و دیدنی است؛ رویارویی دو فلسفه کاملا متفاوت علیه یکدیگر. اما مسابقه یکشنبه شب در واندا متروپولیتانو به یک دلیل کاملا جدید جذاب خواهد بود: بازگشت آنتوان گریزمن. انتقال ملی پوش فرانسوی به بارسلونا تا حدی مضر بود؛ اتلتیکو مادرید برای فروش این بازیکن بند 200 میلیون یورویی در نظر گرفته بود که در نهایت آن را به 120 میلیون یورو کاهش داد.

هواداران اتلتیکو مدت‌هاست که از رفتار گریزمن ناامید شده بودند، به ویژه زمانی که او سال گذشته پیش از تمدید قرارداد در زمان مسابقات جام جهانی با تردید مواجه شد. با این حال، برای همه چرخش‌ها، سازگاری گریزمن در نیوکمپ دستخوش تحول شده است. پیش از بازگشت گریزمان به واندا، ما به داده‌های Opta نگاهی می‌اندازیم تا بررسی کنیم که او از زمان حضور در بارسلونا پیشرفت کرده یا خیر و همچنین اتلتیکو بدون حضور او با مشل مواجه است یا خیر.

تقلای گریزمان برای تجلی

پیدا کردن شواهدی که نشان می دهد گریزمن به هر روشی بارسا را ​​بهبود بخشیده دشوار است. داده‌ها نشان می‌دهد که آنها با گریزمان در تیم کمتر رو به رشد هستند. در 61 بازی فصل گذشته بارسا، آنها میانگین 2.3 گل و 2.2 امتیاز در هر مسابقه داشتند. هر دو رقم به ترتیب به 2.2 و 2.1 رسیده اند، در حالی که آنها با نظم کمتری پیروز می‌شوند، از 67.2 درصد به 64.7 درصد رسیده اند. این یک داستان مشابه با توجه به شوت هاست، میانگین شوت‌های بازیکنان بارسلونا با گریزمان در هر بازی به 11.9 با رسیده است. در فصل گذشته آنها هر مسابقه را با میانگین 15.3 شوت به پایان برده بودند. در 17 بازی گریزمن در بارسا، آنها با دقت پاس 78.6 درصد در یک سوم نهایی زمین حریف و 84.4 درصد در نیمه حریف دارند. بار دیگر، این ارقام کمتر از فصل گذشته (79.2 درصد و 85.1 درصد) است. گرچه ناعادلانه نخواهد بود که گریزمان را مقصر بدانیم و انکار عدم تسلط و اثربخشی او در خط حمله بارسا دشوار است.

هنوز به دنبال جای مناسب

در هنگام تغییر تیم، به ویژه با توجه به سبک‌های متضاد تحمیل شده توسط اتلتیکو و بارسا، می‌توان از میزان نسبی بهره وری گریزمن انتظار داشت. اما کمتر کسی طبق پیش بینی‌های گذشته کمک‌های فردی گریزمن را متحمل می‌شد. در آخرین فصل به همرته اتلتیک ، گریزمن 21 گل به ثمر رساند ، 11 پاس گل داد و در 48 بازی 88 شانس ایجاد کرد. به این ترتیب، این مساوی است با پیدا متوسط 2.2 گل در هر بازی، به طور متوسط ​​4.3 پاس تاثیرگذار در هر دیدار و ایجاد 1.8 فرصت برای هر گل. در این فصل، گریزمن 5 بار گلزنی کرده، سه پاس گل ارسال کرده و در 17 بازی 12 شانس ایجاد کرده است. 

بارسا بدون گریزی کشنده‌تر است

گریزمن در این فصل سه بار از ترکیب اصلی خارج شده است و داده‌ها به او علاقه چندانی نمی‌دهد. بارسا در این بازی‌‌ها صددرصد پیروزی دارد و میانگین 4 گل در آن بازی‌ها را دارد؛ دو برابر آنچه با حضور گریزمان در ترکیب رقم خورده است. بدون گریزمن بارسا در هر مسابقه به طور میانگین 15.3 شوت دارد، 3.8 برابر نسبت به زمانی که وی در ترکیب اصلی بازی می‌کند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که بارسلونا بدون حضور این بازیکن آمار بهتری ثبت کرده است.

دوران بدون گریزمن

اتلتیکو در مقایسه با فصل گذشته از زمان خروج گریزمن، کاهش ناچیزی در برخی مناطق مشاهده کرده است. از زمان جدایی مهاجم فرانسوی از اتلتیکو، آنها به طور متوسط 1.5 گل و 2.0 امتیاز در هر مسابقه داشته‌اند. درصد پیروزی اتلتی از 56.2 درصد به 50 درصد کاهش یافته است.در واقع، شاگردان دیگو سیمئونه از زمان ترک گریزمن به طور متوسط شوت‌های بیشتری را به ثمر می‌رسانند و تعداد کمتری در آمار گلزنی داشته‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز