خبرگزاری کار ایران

عملیات نجات هرتا آغاز شد؛

از برکناری چوویچ تا مربیگری کلینزمن

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۹۳۵

آنته چوویچ از هدایت هرتابرلین برکنار شد و یورگن کلینزمن جایش را گرفت تا عملیات نجات این باشگاه آغاز شود.

به گزارش ایلنا، هدف هرتابرلین این بود امسال به سمت کسب سهمیه لیگ اروپا حرکت کند اما آنها حالا در خطر سقوط قرار گرفته‌اند و به همین دلیل بود که این مربی اخراج شد. چوویچ 44ساله تابستان مربی هرتا شده بود. پال داردای در تابستان و پس از نتایج ضعیف با هرتا، از این تیم جدا شده بود. هرتا در فصل گذشته 13 بار شکست خورد و فصل را در رده یازدهم به پایان رساند.

هرتا در این فصل در 12 دیدار ابتدایی تنها 11 امتیاز کسب کرد و در رده پانزدهم جدول قرار داشت. به این ترتیب سرنوشت چوویچ کاملاً مشخص بود. باخت 4 بر صفر مقابل آگسبورگ 10نفره در هفته دوازدهم کار چوویچ را تمام کرد و یورگن کلینزمن بلافاصله جانشین او شد.

کلینزمن 21 روز پیش از اینکه مربی هرتا شود، به‌عنوان یکی از مدیران باشگاه انتخاب شده بود. او حالا تا پایان فصل مربیگری هرتا را بر عهده خواهد داشت و در اولین اقدام هم الکساندر نوری مربی ایرانی آلمانی را که در تیم‌های انگولشتات،وردبرمن و هرتابرلین مربیگری کرده بود را به عنوان دستیار  و مربی تیمش انتخاب کرد.

هرتا به این ترتیب فرصت آن را می‌یابد که در جدول بوندس‌لیگا صعود کند. آنها سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند و سقوط برایشان بسیار سنگین تمام خواهد شد. لارس ویندهورست در خرداد بود که سرمایه‌گذاری در هرتا را آغاز کرد. شرکت تنور هلدینگ او 5/37درصد سهام شرکت «هرتا BSC کوماندیت‌گسل‌شافت اوف آکتین» را خریداری کرد. این شرکت مدیریت فوتبال باشگاه هرتا را بر عهده دارد و این سهام با قیمت 125میلیون یورو منتقل شد. این ویندهورست بود که کلینزمن را به پایتخت آلمان فراخواند. او در هفته‌های اخیر، هیأت ناظر بر باشگاه را انتخاب کرد که ستاره سابق تیم ملی آلمان یکی از آنها بود. کلینزمن گفت: «در مذاکراتی که با لارس ویندهورست داشتم، حس کردم که همه طرف‌های درگیر شور و شوق فراوان و به کار باشگاه اعتماد دارند. مطمئنم می‌توانم با تجربه‌ای که دارم و همچنین با شبکه افرادی که می‌شناسم، همکاری موفقی با باشگاه داشته باشم.»

البته این قهرمان جام‌جهانی 1990 علاقه‌ خاصی به این باشگاه دارد. جاناتان، پسر او در این باشگاه بود که فوتبال حرفه‌ای‌اش را آغاز کرد. او دو فصل در هرتا حضور یافت و سپس در تابستان به تیم سوئیسی سنت‌گالن پیوست. کلینزمن در نشست خبری پس از انتصابش به‌عنوان مربی هرتا گفت که رابطه نزدیکی با این باشگاه دارد: «این مایه افتخار من است که بتوانم کمک کنم. پدرم طرفدار سرسخت هرتا بود و پسرم هم اینجا دو سال بازی کرد. پس من آدم‌های زیادی را اینجا می‌شناسم.»

اولین کار او در این باشگاه این است که اوضاع آنها را در بوندس‌لیگا سامان دهد. باشگاه شش فصل است که در دسته برتر بوندس‌لیگا حضور دارد و پیش از آن چند بار به دسته برتر صعود و سپس سقوط کرده است.

سرمایه‌گذاری ابتدایی ویندهورست به ترتیبی انجام شده که او می‌تواند تا 9/49درصد سهام باشگاه را از آن خود کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در این صورت او باید 100میلیون یورو برای انتقال سهام بپردازد. کار کلینزمن روی کاغذ سخت نیست. او بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد و باید آنها را به روند 18 ماه پیش‌شان برگرداند؛ زمانی که داردای مربی تیم بود اما او باید مانع سقوط باشگاه شود؛ آنچه که زیان سنگینی را به‌همراه خواهد داشت.

منبع: فوربس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز