خبرگزاری کار ایران

عواقب منفی تصمیم عجیب اتحادیه جهانی کشتی؛

دردسرهای یک تعلیق برای ورزش ایران

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۲۴۴

با توجه به تعلیق رقابت‌های کشتی فرنگی جهان در تهران بعید است در سال 2019 بتوان آن را برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، تصمیم عجیب اتحادیه جهانی در به تعلیق در آوردن مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی به یک دردسر بزرگ برای این اتحادیه و همچنین کشورهای حاضر در این مسابقات تبدیل شده است. هشت تیم برتر جهان قرار بود راهی تهران شوند تا 7 و 8 آذر‌ماه در مسابقات جام جهانی تهران حضور داشته باشند. از این جمع تیم کوبا هم 2 آذر وارد تهران شد اما در سوم آذر کمیته اجرایی اتحادیه جهانی در نشستی که به میزبانی شهر استانبول برگزار کرد این مسابقات را به حال تعلیق در‌ آورد تا دردسر بزرگی را هم برای خودش و هم برای تیم‌های شرکت کننده به وجود بیاورد. بعد از این تصمیم کمیته اجرایی اتحادیه جهانی فدراسیون کشتی ایران و کمیته ملی المپیک به آن اعتراض کردند و معتقد بودند که حتماً باید اتحادیه جهانی قبل از اتخاذ این تصمیم به ایران نامه می‌زد تا در جریان همه مسائل قرار می‌گرفت و بعد از بررسی همه جوانب تصمیم نهایی خود را درباره این مسابقات اتخاذ می‌کرد.

بعد از مذاکرات فدراسیون کشتی ایران با اتحادیه جهانی قرار شد که این مسابقات در ایران برگزار شود و ایران هم دو تاریخ را به اتحادیه جهانی پیشنهاد داد که هنوز اتحادیه جهانی درباره این دو تاریخ هیچ جوابی نداده که شواهد و قرائن حکایت از این دارد که بسیار بعید است بتوان در سال 2019 این مسابقات را برگزار کرد. یکی از این دو تاریخ 14 و 15 آذر هست که عملاً باید گفت برگزاری این مسابقه در این تاریخ به دلیل عدم اظهارنظر رسمی از سوی اتحادیه جهانی با وجود آمادگی کامل ایران برای میزبانی عملاً غیر ممکن است.

از امروز شنبه 9 آذر تا روز 12 آذر که باید تیم‌ها وارد ایران شوند فقط 4 روز زمان مانده. این در حالی است که هنوز اتحادیه جهانی تاریخ خود را اعلام نکرده و عملاً تهیه بلیت برای کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات در این تاریخ غیر ممکن است و باید پذیرفت که عملاً فرصت برای برگزاری مسابقات در تاریخ اول غیر ممکن است. تاریخ دوم 21 و 22 آذر است که آخرین تاریخ ممکن برای برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2019 است. اگر قرار است که مسابقات در این تاریخ برگزار شود، باید اتحادیه جهانی امروز یا فردا رسماً نظر خود را اعلام کند تا تیم‌ها بتوانند برنامه‌ریزی کنند اما برای این تاریخ هم یک مشکل دیگر وجود دارد. تیم ملی کشتی فرنگی کوبا که با دو ستاره نامدار خود یعنی اسماعیل بوررو دارنده طلای جهان و المپیک و پینو هندس دارنده نقره و برنز جهان راهی تهران شده بود باید 11 آذر تهران را ترک کند. این تیم برای استفاده از امکانات تمرینی تهران چند روز زودتر وارد تهران شده بود اما با لغو مسابقات با مشکلات زیادی روبه‌رو شد. این تیم بعد از تصمیم اتحادیه جهانی چند تکه شد و چهار کشتی‌گیر سرشناس این تیم جدا شده و راهی آلمان شدند تا در رقابت‌های لیگ کشتی این کشور به میدان بروند اما بقیه نفرات در تهران ماندند و به گردش در شهر و بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی شهر تهران مشغول شدند و احتمالاً تا 11 آذر که تاریخ خروج این تیم از ایران است، این روند همچنان ادامه دارد.

اگر اتحادیه جهانی 21 و 22 آذر را برای برگزاری جام جهانی در تهران اعلام کند خیلی بعید است که این تیم بتواند تا آن زمان در تهران بماند. هم به لحاظ مالی این کشور در مضیقه است و هم اینکه صرف تقریباً یک ماه زمان برای حضور در یک مسابقه عقلانی نیست. به همین دلیل این تیم باید به اجبار 11 آذر تهران را ترک کند و به احتمال زیاد به دلیل بعد مسافت تهران و کوبا بعید است که بازگشت دوباره داشته باشد. به این ترتیب تیم کوبا اولین تیمی است که از تاریخ دوم پیشنهادی ایران انصراف می‌دهد.

همه این موارد باعث شده تا اتحادیه جهانی درگیر تصمیم سیاسی شود که خودش اتخاذ کرد. اگر اتحادیه جهانی یکی از این دو تاریخ را انتخاب نکند که دیگر فرصتی برای برگزاری مسابقات در سال 2019 وجود ندارد اما اگر انتخاب هم کند برگزاری مسابقات با مشکلات زیادی روبه‌رو است و در هر یک از این تاریخ‌ها یکسری از تیم‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

همین باعث شده تا هیچ‌کس امیدی به برگزاری مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی با وجود آمادگی کامل ایران نداشته باشد و این یعنی برگزار نشدن جام‌جهانی کشتی فرنگی برای دومین سال پیاپی که می‌تواند یک نمره منفی در کارنامه رئیس اتحادیه جهانی باشد که با درگیر کردن مسائل سیاسی به تصمیمات اتحادیه جهانی و برنامه‌ریزی غلط عملاً باعث شد تا جام‌جهانی کشتی فرنگی در سال‌های 2018 و 2019 برگزار نشود.

 

محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز